MotoNews.pl

Światowy debiut Mitsubishi Engelberg Tourer

wtorek, 05 marca 2019

« poprzedni | news | następny »
Mitsubishi-Engelberg-Tourer

Podczas 89. Genewskiego Salonu Samochodowego Mitsubishi Motors Corporation prezentuje swojego SUV-a nowej generacji Mitsubishi Engelberg Tourer. Wcielając w życie globalne hasło “Drive your Ambition”, Mitsubishi Engelberg Tourer wykorzystuje opracowane przez MMC zaawansowane rozwiązania kontroli napędu na wszystkie koła i napędu elektrycznego, by wznieść atrakcyjność koncepcji SUV-a na nowy poziom.

Mitsubishi Engelberg Tourer

Koncepcja

Engelberg jest wyjątkowym ośrodkiem narciarskim w środkowym regionie Szwajcarii, oferującym wspaniałe panoramy widokowe i znanym zarówno ze świetnie przygotowanych tras zjazdowych, jak i z trudnych zjazdów poza trasą, które zapewniają radość i poczucie wolności najbardziej wymagającym narciarzom freeride’owym i freestyle’owym oraz snowboardzistom.

Mitsubishi Engelberg Tourer to wyposażony w dwa silniki elektryczne samochód hybrydowy z elektrycznym z napędem 4WD i doładowaniem zewnętrznym (PHEV). Jak przystało na samochód nazwany Engelberg Tourer, oferuje on znakomite osiągi, które pozwalają kierowcy cieszyć się jazdą w każdych warunkach pogodowych i pewnie prowadzi się na dowolnej nawierzchni drogowej. Samochód dysponuje dużym zasięgiem charakterystycznym dla aut PHEV i umożliwia podróżowanie poza miasto do miejsc bez infrastruktury do ładowania. Doskonałe rozplanowanie samochodu pozwoliło połączyć pojemność przestrzeni dla pasażerów z różnorodnymi schowkami, aby rodzina i przyjaciele mogli z przyjemnością spędzać czas w drodze do celu podróży. Samochód zadziwia kierowcę i pasażerów zachęcając ich do kolejnych przygód i do tego, by zrobić krok dalej, niż udało im się dojść kiedykolwiek wcześniej.

Projekt

Mitsubishi Engelberg Tourer, jak sama nazwa wskazuje, idealnie pasujący do scenerii narciarskiego kurortu, został zaprojektowany jako elegancki, funkcjonalny, wszechstronny i wszędobylski SUV. Powstał projekt, który kipi duchem Mitsubishi. Stylizacja nadwozia oddaje moc i niezawodność, które pozwalają samochodowi poradzić sobie z każdą drogą. Wnętrze to przestronna kabina, która pozwala pasażerom cieszyć się podróżą w komfortowych warunkach . Poziom jakości oraz funkcjonalności świadczy o pasji twórców samochodu i ich dbałości o szczegóły. Elementy zwiększające użyteczność SUV-a i wspierające bardziej aktywny styl życia, to między innymi światła przeciwmgielne zamontowane w automatycznie otwieranym i zamykanym pojemniku dachowym oraz osłony pod przednim i tylnym zderzakiem.

Technika pokładowa

Mitsubishi Engelberg Tourer korzysta z systemu Twin Motor PHEV firmy MMC, który został opracowany i sprawdzony przy tworzeniu modelu Outlander PHEV, a kolejna generacja napędu elektrycznego i systemu sterowania napędem wszystkich kół przekształca go w jeszcze bardziej atrakcyjną propozycję. Ponadto kombinacja systemu PHEV i technik łączności samochodu ze światem oznacza, że Mitsubishi Engelberg Tourer może poruszać się w każdych warunkach pogodowych i na wszystkich rodzajach dróg z jeszcze większą skutecznością.

System PHEV

Mitsubishi Engelberg Tourer wykorzystuje system PHEV dostosowany do nowej generacji flagowego, wszechstronnego samochodu SUV. Akumulator trakcyjny o dużej pojemności jest zamontowany pod podłogą pośrodku pojazdu. Samochód korzysta z opracowanego przez MMC systemu Twin Motor, w którym silniki o wysokiej mocy i wysokiej wydajności umieszczone są z przodu i z tyłu, pozostawiając przy tym dość miejsca na przestronną kabinę mieszczącą 3 rzędy siedzeń.

Silnik spalinowy, to jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra przeznaczona do pracy w systemie PHEV. W szeregowym trybie hybrydowym silnik spalinowy pracuje jako wysokowydajny napęd generatora i osiąga wysoki współczynnik sprawności, a większa pojemność skokowa zapewnia cichszą pracę i niższe zużycie paliwa. Oprócz większej sprawności w samym systemie PHEV, Mitsubishi Engelberg Tourer wykorzystuje wiele szczegółowych rozwiązań służących maksymalnemu wykorzystaniu energii, takie jak żaluzja na chłodnicy, która zmniejsza opór powietrza.

Mitsubishi Engelberg Tourer ma zasięg w trybie jazdy całkowicie elektrycznej przekraczający 70 km (cykl WLTP), a przy w pełni naładowanym akumulatorze trakcyjnym i pełnym zbiorniku paliwa oferuje łączny zasięg wynoszący ponad 700 km (WLTP). Oznacza to, że kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się płynną, dynamiczną i typową dla samochodów elektrycznych jazdą w ciszy przez jeszcze dłuższy czas.

System 4WD

Mitsubishi Engelberg Tourer oferuje system MMC Twin Motor ze stałym napędem 4WD zapewnianym przez wysokowydajne silniki o wysokiej mocy napędzające przednią i tylną oś, a bazując na wiedzy zebranej dzięki całej serii wyczynowych samochodów Lancer Evolution, wykorzystuje też aktywną kontrolę znoszenia (AYC*), by dostosować podział momentu obrotowego między przednimi kołami do aktualnych warunków drogowych. Komponenty te są używane razem ze zintegrowanym układem kontroli napędu 4 kół Super All-Wheel Control (S-AWC) autorstwa MMC, który zapewnia radykalną poprawę osiągów dynamicznych przy przyspieszaniu, pokonywaniu zakrętów, i zatrzymywaniu się także poprzez integralne sterowanie siłą hamowania każdego koła (system ABS) oraz kontrolowanie mocy silników napędzających przednie i tylne koła (Active Stability Control – ASC*).

Napęd Twin Motor 4WD zapewnia wyjątkowo precyzyjną reakcję podziału momentu obrotowego na przód i tył w zależności od chwilowych potrzeb, a także zapewnia wyjątkowe przyspieszanie związane z napędem elektrycznym, który generuje maksymalny moment obrotowy już w chwili ruszania. Kontrola rozdziału momentu obrotowego między przednie koła poprawia osiągi pojazdu, zapewniając zwinność i przyjemność prowadzenia samochodu na poziomie trudnym do wyobrażenia w pojeździe tej wielkości. Zwiększa to również stabilność jazdy, ograniczając poślizgi kół na nieutwardzonych i pokrytych śniegiem nawierzchniach, zapewniając przekazywanie maksymalnego możliwego momentu napędowego na powierzchnię drogi.

*AYC – Używając danych dotyczących kąta skrętu kierownicy, stopnia znoszenia, wielkości momentu napędowego, siły hamowania, prędkości kół i innych informacji, aby dokładnie określić zamiary kierowcy i zachowanie pojazdu, system kontroluje podział momentu i siłę hamowania na przednich kołach, by reakcje pojazdu wiernie, a przy tym bezpiecznie odzwierciedlały zamiary kierowcy.
*ASC – Zmniejsza niestabilność zachowania pojazdu pojawiającą się na śliskich nawierzchniach lub wynikającą z nagłych działań kierowcy.

System łączności Connected Car

Po wprowadzeniu przez kierowcę celu podróży do pokładowego systemu nawigacyjnego, system Connected Car wykorzysta informacje o pogodzie, temperaturze, topografii, natężeniu ruchu i stanie nawierzchni dróg, aby wybrać optymalny tryb napędu i dostosować rozdział momentu obrotowego poprzez zarządzanie energią akumulatora i pracą systemu S-AWC. Pozwala to na bezpieczną i komfortową jazdę, a także przyczynia się do oszczędności paliwa.

Mitsubishi Engelberg Tourer wykorzystuje możliwości swoich silników, by zapewnić dynamiczną jazdę i doskonałe parametry środowiskowe. Dzięki wiernemu realizowaniu przez samochód intencji kierowcy i kontroli napędu na wszystkie koła zapewniającej wyjątkową stabilność, przyspieszenie, skręcanie i hamowanie wykonywane jest bezpiecznie i pewnie, a samochód podąża zamierzonym przez kierowcę torem jazdy w każdych warunkach pogodowych i na każdej nawierzchni.

 

Zdjęcia: Mitsubishi

Dodaj komentarz