MotoNews.pl

Nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC

15 kwietnia 2019

Mercedes-AMG-CLA-35-4MATIC

Nowy CLA 35 4MATIC to najnowszy “wejściowy” model do świata Mercedes-AMG. Czterodrzwiowe coupe dzieli progresywną technikę z A 35, ale jest jeszcze odważniejsze – ze swoim kultowym wzornictwem i inteligentnym asystentem wnętrza MBUX. Energiczny, 2-litrowy silnik R4 turbo generuje moc 225 kW (306 KM) i wysoki moment obrotowy, który trafia do kół obu osi za pośrednictwem 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Sportowe osiągi (przyspieszenie od 0-100 km/h w 4,9 s) łączą się tu z szeroką rozpiętością wrażeń z jazdy – od zdecydowanie sportowych aż po komfort idealny na długie trasy.

Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC

Kultowy design jest jednym z głównych powodów zakupu CLA Coupé. Właśnie dlatego projektanci AMG zachowali jego podstawową formę, z szerokimi nadkolami i smukłą, sportową „talią”. Dla kontrastu, nowa osłona chłodnicy z podwójną listwą i przedni zderzak AMG z prowadnicami powietrza to już typowe znaki rozpoznawcze CLA 35 4MATIC. Z boku uwagę zwracają aerodynamicznie zoptymalizowane 18-calowe obręcze kół z lekkich stopów (opcjonalnie: 19-calowe) i mocno zaakcentowane panele progowe. Z tyłu dominują zderzak z nową nakładką w kształcie dyfuzora, subtelny spojler pokrywy bagażnika oraz dwie okrągłe końcówki układu wydechowego. Dwuczęściowe, smukłe tylne światła i tablica rejestracyjna umieszczona na zderzaku sprawiają, że tylny pas CLA wygląda na wyjątkowo szeroki.

Sportowe wnętrze z systemem multimedialnym MBUX

Za bezramkowymi drzwiami kryje się nowoczesne wnętrze, w którym jakość i elegancja spotykają się z cyfrowymi elementami obsługi. Na życzenie dostępne jest nastrojowe oświetlenie w 64 kolorach do wyboru. Fotele pokrywa tapicerka z syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA w kolorze czarnym, wzbogacona o kontrastowe, czerwone przeszycia. Czerwone są także pasy bezpieczeństwa (na życzenie dostępna jest również konfiguracja czarno-szara).

Połączenie sportowego designu i wyrafinowanych detali cechuje też interfejs systemu MBUX, z innowacyjną koncepcją obsługi i wyświetlania informacji. Dwa wyświetlacze ukryte pod jedną wspólną taflą szkła wizualnie podkreślają poziomą orientację wnętrza. Opcjonalny asystent wnętrza MBUX pozwala bezdotykowo obsługiwać wybrane funkcje z zakresu multimediów oraz komfortu. Rozpoznaje on określone ruchy rąk kierowcy i pasażera z przodu.

Wzmocnione nadwozie o zwiększonej sztywności skrętnej

Dodatkowe zabiegi usztywniające przednią partię nadwozia zapewniają „bazę” dla uzyskania precyzyjnych reakcji na zmianę kierunku jazdy oraz stabilności w zakresie zbieżności i pochylenia kół – nawet przy wysokich prędkościach. Sztywność skrętną i odporność na zginanie zwiększa tu panel usztywniający w postaci aluminiowej płyty przykręcanej pod silnikiem. Aby dodatkowo ograniczyć podatność na skręcanie i poprawić sztywność, w przedniej części podwozia zastosowano dwa ukośne wzmocnienia (rozpórki).

Nowy 4-cylindrowy silnik 2.0 turbo o mocy 225 kW (306 KM)

Dwulitrowa, turbodoładowana jednostka bazuje na silniku M 260 stosowanym w nowej Klasie A. Odznacza się żywiołową reakcją na ruchy pedału gazu, wysokim maksymalnym momentem obrotowym (400 Nm od 3000 obr./min)i emocjonującym brzmieniem, charakterystycznym dla AMG. Skrzynia korbowa w postaci odlewu z wysokowytrzymałego, lekkiego aluminium ogranicza masę własną samochodu i poprawia jego balans, co jest szczególnie istotne z punktu widzenia dynamiki jazdy. Układ doładowania korzysta z turbosprężarki typu twin-scroll, która łączy optymalną responsywność „z dołu” z solidnym przyrostem siły napędowej przy wyższych obrotach.

Błyskawiczna zmiana biegów: dwusprzęgłowa przekładnia AMG

Dwusprzęgłowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT 7G wpisuje się w zwinny, dynamiczny charakter nowego CLA 35 4MATIC. Zmiana biegów odbywa się błyskawicznie, a dobór przełożeń pozwala uzyskiwać spontaniczne przyspieszenia w całym zakresie prędkości. Standardowa funkcja RACE-START zapewnia maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu i dostarcza wyjątkowo emocjonujących wrażeń z jazdy.

Aktywny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC

Seryjnie montowany w CLA 35 4MATIC aktywny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC łączy najlepszą możliwą trakcję z mnóstwem frajdy z jazdy. Podział momentu obrotowego między osiami jest regulowany płynnie zależnie od warunków jazdy, a jego zakres sięga od konfiguracji całkowicie przednionapędowej do 50:50. Za transfer momentu obrotowego do tylnych kół odpowiada elektromechanicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe.

Wytrzymały, wysokowydajny układ hamulcowy

Wysokowydajny układ hamulcowy pozwala na błyskawiczne wytracanie prędkości i jest odporny na przegrzanie. Jego wymiary odpowiadają sprawdzonym elementom stosowanym w A 45 4MATIC. Przednią oś zaopatrzono w nowe czterotłoczkowe stałe zaciski typu monoblok oraz 350-milimetrowe tarcze, a tylną – w jednotłoczkowe zaciski przesuwne oraz tarcze o średnicy 330 mm. Aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać spadkom skuteczności przy wielokrotnych hamowaniach – nawet w ekstremalnych warunkach, tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane.

Światowa premiera i rynkowy debiut

Nowy Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC będzie świętował swoją światową premierę podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, 16 kwietnia 2019 r. Sprzedaż modelu rozpocznie się 29 kwietnia, a jego wprowadzenie na rynek w Europie Zachodniej nastąpi w sierpniu 2019 r.

Zdjęcia: Mercedes-AMG