MotoNews.pl

Audi SQ7 TDI z nowej linii modelowej

środa, 24 lipca 2019

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Rynek Premium
Marka, model | ,
Audi-SQ7-2019

Audi SQ7 TDI z silnikiem wysokoprężnym V8 o mocy 435 KM, jest najlepsze w tej produkowanej od wiosny 2016 r. linii modelowej. Duży SUV ma teraz nową, jeszcze bardziej imponującą stylistykę. We wnętrzu wyposażono go w sportowe fotele, system MMI navigation plus, obsługę dotykową oraz w Audi virtual cockpit z dodatkowym widokiem „performance”. Jednostka napędowa 4.0 TDI z elektrycznie napędzaną sprężarką zapewnia dynamiczne przyspieszenie.

Audi SQ7 TDI : biturbo V8 z elektrycznie napędzaną sprężarką

Nowe Audi SQ7 TDI (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km*: 7,6 – 7,4; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km*: 200 – 194) imponuje ogromną mocą silnika. 4.0 TDI – jednostka napędowa V8 z dwoma turbosprężarkami – generuje moc 320 kW (435 KM) i zapewnia moment obrotowy rzędu 900 Nm w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Ten duży SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,8 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W zależności od wyposażenia, SQ7 TDI zużywa od 7,6 do 7,4 litra paliwa na każde 100 kilometrów, co odpowiada emisji od 200 do 194 gramów CO2 na kilometr.

48-woltowy subsystem elektryczny zapewnia energię dla elektrycznie napędzanej sprężarki (EPC) wspomagającej dwie turbosprężarki w momencie, gdy kierowca energiczniej wciśnie pedał gazu (większe obciążenie), a dostępna energia spalin jest wciąż niska. W takim przypadku sprężarka zapewnia dodatkowy dopływ powietrza, które jest ważnym czynnikiem spalania. Dzięki temu, olbrzymi moment obrotowy jest dostępny praktycznie na zawołanie, zwłaszcza podczas ruszania i podczas przyspieszania przy niskiej prędkości obrotowej silnika.

Elektrycznie napędzana sprężarka zamontowana jest na ścieżce zasysanego powietrza. Kompaktowy silnik elektryczny w 250 milisekund przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obr./min. Dwa wzmacniacze umieszczone w układzie wydechowym modulują brzmienie ośmiocylindrowego silnika.

Dynamiczne prowadzenie: stabilizacja przechyłu, układ czterech kół skrętnych, sportowy mechanizm różnicowy

Wydajna, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro przekazują olbrzymią moc silnika 4.0 TDI na jezdnię. Standardowe sportowe zawieszenie pneumatyczne i progresywny układ kierowniczy – którego przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie wraz ze wzrostem kąta skrętu – wpływają na doskonałe i dynamiczne prowadzenie pojazdu. Układ czterech kół skrętnych sprawia, że manewrowanie tym dużym SUV-em jest jeszcze łatwiejsze: przy niskich prędkościach koła tylne skręcają nawet o 5 stopni w kierunku przeciwnym do kierunku skrętu kół przednich, co zwiększa zwrotność pojazdu. Natomiast przy prędkościach wysokich, np. na autostradzie, koła te skręcają lekko w tym samym kierunku co koła przednie, zwiększając stabilność.

Opcjonalny, zaawansowany pakiet zawieszenia obejmuje aktywną, elektromechaniczną stabilizację przechyłu. Zmniejsza ona drgania masy pojazdu podczas jazdy na wprost po nierównej drodze i wykorzystuje optymalną kompensację przechyłu w celu zmniejszenia kąta przechyłu podczas pokonywania zakrętów w trybie jazdy sportowej. Sportowy mechanizm różnicowy pozwalający na jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie, to trzeci zaawansowany technicznie system montowany na pokładzie Audi SQ7 TDI. Podczas szybkiego pokonywaniu zakrętów, sportowy mechanizm różnicowy aktywnie rozprowadza moc pomiędzy tylnymi kołami. W ten sposób Audi SQ7 TDI jest dosłownie wciskane w zakręt, co eliminuje jakiekolwiek oznaki podsterowności. W przypadku nadmiernej nadsterowności, sportowy mechanizm różnicowy stabilizuje tego dużego SUV-a, przenosząc moc momentu obrotowego na koło znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu.

Imponujący wygląd: stylistyka zewnętrzna

Audi SQ7 TDI charakteryzuje stylistyka modeli Q, z detalami specyficznymi dla modeli S. Od modelu bazowego różni się podwójnymi żebrami osłony chłodnicy Singleframe, obudowami lusterek bocznych w kolorze aluminium i czterema charakterystycznymi końcówkami rur układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi osłonami. Spojler znajdujący się w dolnej strefie przedniego zderzaka uformowany jest trójwymiarowo, a osłona podwozia z tyłu sprawia jeszcze masywniejsze wrażenie. Niektóre dodatki polakierowano w kolorze matowego srebra. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. W ramach programu Audi exclusive dostępne są szary kolor Daytona, perłowe efekty lakierów oraz wiele dostosowanych do wymogów użytkownika opcji wykończenia.

Audi SQ7 TDI wyposażone jest w 20-calowe odlewane z aluminium felgi stylizowane na 5-ramienną turbinę, na które standardowo zakłada się opony 285/45. Z uwagi na wysoką moc silnika tarcze hamulcowe z przodu mają średnicę 400 milimetrów, a z tyłu 370 milimetrów. Czarne zaciski hamulców kół przednich — opcjonalnie dostępne również w kolorze czerwonym — opatrzone są logo S. Na życzenie samochód wyposażony może być w układ hamulcowy z wyjątkowo odpornymi na ścieranie tarczami z ceramiki zawierającej włókno węglowe. Mają one średnicę 420 mm na przedzie i 370 mm z tyłu. Zaciski mają kolor szarego antracytu.

Sportowe parametry: wnętrze i wyposażenie

Wnętrze Audi SQ7 TDI utrzymane jest w kolorystyce ciemnej skóry i Alcantary. Ozdobne, podkreślające sportowy charakter pojazdu panele wykonano z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z carbonu. Dostępny na życzenie pakiet oświetlenia konturowego/nastrojowego, w trzydziestu różnych, regulowanych kolorach podświetla główne linie stylistyczne i powierzchnie.

Seryjne wyposażenie modelu – oprócz sportowych foteli – obejmuje również podświetlane listwy progowe z aluminiowymi wstawkami i z logo S w przodzie pojazdu. Pedały, oparcie lewej stopy i osłonę krawędzi bagażnika wykonano ze stali nierdzewnej. Opcjonalne fotele S sport plus mają zintegrowane zagłówki, wytłaczane logo S na oparciach i obite są skórą Valcona z wzorem w romby. Spektrum kolorów sięga od czerni, przez kolor szary Rotor, aż po oferowany tylko dla modeli typu S kolor czerwony Arras. Podłokietnik środkowy zaprojektowano tak, by pasował do stylistyki całego pojazdu. Fotele S sport plus mogą być również wyposażone w funkcję klimatyzacji i masażu.

Montowany standardowo, sterowany dotykowo system nawigacji MMI navigation plus posiada szeroką gamę usług connectivity. Jest wyposażony w LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, sterowanie głosem oraz bogaty pakiet Audi connect obejmujący dostarczanie informacji o ruchu online, nawigację Google Earth, hybrydowe radio oraz zintegrowaną z systemem operacyjnym MMI, działającą w chmurze obsługę głosową Alexa firmy Amazon. Nowym dodatkiem jest usługa informacji o sygnalizacji świetlnej. Łączy ona pojazd z centralnym komputerem sterującym sygnalizacją świetlną i na w pełni cyfrowym zestawie wskaźników oraz na opcjonalnym wyświetlaczu danych na szybie head-up display wyświetla kierowcy odpowiednie informacje. Usługa ta przyczynia się do zwiększenia wydajności jazdy i do płynności ruchu drogowego. Wszystkie widoki na wyświetlaczu cyfrowego kokpitu Audi virtual cockpit są specyficzne dla modeli typu S. Dodatkowo dostępny jest widok „performance” z umieszczonym pośrodku obrotomierzem.

Szeroką ofertę uzupełnia wiele opcji, wśród których jest na przykład czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, funkcja wspomagania cichego zamykania drzwi, system nagłośnienia Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System oraz pakiet jakości powietrza z aromatyzacją i jonizatorem. Jako alternatywę dla reflektorów matrycowych LED Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami, Audi oferuje reflektory LED HD Matrix ze światłem laserowym. Wśród wielu dostępnych na życzenie systemów wspomagania kierowcy jest m.in. adaptacyjny asystent jazdy.

*Podane wartości zużycia paliwa i emisji ustalono w oparciu o przewidziane przepisami metody pomiarów. Od 1 września 2017 r., niektóre nowo wprowadzane na rynek samochody muszą otrzymać homologację zgodną z wymogami Światowej Zharmonizowanej Procedury Testów Pojazdów Lekkich (ang. Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), która stanowi bardziej miarodajną metodę kontrolną do pomiaru zużycia paliwa i emisji CO2. Od 1 września 2018 r. WLTP stopniowo zastępuje testy metodą Nowego Europejskiego Cyklu Jazdy (NEDC). Ze względu na warunki testowe bardziej zbliżone do rzeczywistych, wartości zużycia paliwa i emisji CO2 uzyskane w testach WLTP w wielu przypadkach są wyższe od wartości uzyskanych w testach NEDC. Więcej informacji o różnicach między WLTP i NEDC można znaleźć na stronie www.audi.de/wltp.

Obecnie należy jeszcze obligatoryjnie podawać wartości testów NEDC. W przypadku nowo wprowadzonych na rynek pojazdów, które uzyskały homologację w oparciu o procedurę WLTP, wartości testów NEDC są obliczane na podstawie wyników testów WLTP. Do czasu, gdy stosowanie testów WLTP stanie się obligatoryjne, podawanie ich wartości jest dobrowolne. Podawane zakresy wartości testów NEDC nie dotyczą jednostkowego, konkretnego pojazdu i nie są elementem oferty. Służą wyłącznie celom porównywania różnych typów pojazdów. Dodatkowe elementy wyposażenia i akcesoria (elementy dodatkowe karoserii, rozmiar opon itd.) mogą zmieniać istotne parametry pojazdu, np. masę, opór toczenia i aerodynamikę, a także wraz z warunkami atmosferycznymi i natężeniem ruchu oraz indywidualnym stylem jazdy kierowcy, wpływać na zużycie paliwa lub prądu, emisję CO2 oraz osiągi pojazdu.

Zdjęcia: Audi