MotoNews.pl

Nowe modele Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

piątek, 26 lipca 2019

« poprzedni | news | następny »
Mercedes-AMG-GLC-43-4MATIC

Mercedes-AMG przeprowadza kompleksową modernizację swoich cenionych modeli GLC 43 4MATIC w wersjach SUV i Coupe. Specjalna osłona chłodnicy AMG, nowy design reflektorów, ekspresyjny przedni zderzak i optyczny nacisk na szerokość tylnego pasa za sprawą okrągłych, podwójnych końcówek wydechu sprawiają, że od strony wizualnej oba te samochody stają się jeszcze bardziej atrakcyjnymi propozycjami w świecie SUV-ów Mercedes-AMG. Trzylitrowy silnik V6 biturbo osiąga teraz moc 287 kW (390 KM), czyli o 17 kW (23 KM) wyższą niż wcześniej.

Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC

W połączeniu z responsywną przekładnią AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC o tylnonapędowej konfiguracji oraz systemem kontroli zwinności AMG DYNAMICS nowe GLC z serii 43 zapewniają jeszcze lepsze wrażenia z jazdy i cechują się jeszcze większą zwinnością. Najnowsza wersja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX ze specjalnymi funkcjami i widokami AMG wprowadza innowacyjną koncepcję sterowania, która zwiększa przydatność samochodu na co dzień – podobnie jak szeroka gama funkcji z zakresu bezpieczeństwa.

Lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa: silnik AMG V6 biturbo o pojemności 3,0 litrów

Zarówno SUV, jak i Coupé korzystają z jednostki 3.0 V6 biturbo o mocy zwiększonej o 17 kW (23 KM) – do 287 kW (390 KM). Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Wyższa moc to również efekt modyfikacji oprogramowania. Większe, osobne zespoły turbosprężarek są zamontowane blisko silnika i odznaczają się wyjątkowo szybką reakcją, a tym samym gwarantują wyjątkowe osiągi: zarówno SUV, jak i Coupé przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 s, a ich prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Mocny silnik AMG od strony wizualnej wyróżnia się pokrywą z czerwoną, aluminiową wstawką i napisem „AMG”.

Design: specjalna osłona chłodnicy AMG i bardziej wyraziste reflektory

Charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy z pionowymi, chromowanymi listwami natychmiast zdradza, że nowe GLC z serii 43 pochodzą z Affalterbach. Wyraziste wzornictwo przedniego pasa podkreślają nowe, smuklejsze reflektory LED High Performance z efektem flary dla świateł dziennych. Z boku uwagę zwracają mocno zaakcentowane panele progowe, które optycznie obniżają i wydłużają sylwetkę SUV-a i Coupé, a także aerodynamicznie zoptymalizowane obręcze kół AMG z lekkich stopów (standardowo 19”, w opcji do 21”). Stylizacja tylnej partii nadwozia koncentruje się na sportowej naturze GLC: wzrok przykuwa tu szeroki optycznie zderzak z dyfuzorem i dwiema okrągłymi, podwójnymi końcówkami wydechu. Podobnie jak z przodu, przeprojektowane światła LED zapewniają niepowtarzalną świetlną sygnaturę po zmroku.

Wnętrze: przestronność, sportowa aura i czerwone akcenty

Design kabiny podkreślają ambicje nowych modeli GLC 43 4MATIC w zakresie dynamiki. Ten średniej klasy SUV o wysokich osiągach został standardowo wyposażony w sportowe, mocniej wyprofilowane fotele, pokryte tapicerką z czarnej syntetycznej skóry ARTICO i mikrofibry DINAMICA z czerwonymi szwami. O odpowiednią atmosferę „dbają” też elementy wykończeniowe z aluminium z podłużnym szlifem. Zarówno SUV, jak i Coupé z serii 43 oferują mnóstwo miejsca dla podróżujących i na bagaż, w połączeniu z elastycznie konfigurowalnym wnętrzem, szeroką gamą funkcji z zakresu bezpieczeństwa oraz wysokim poziomem komfortu na długich trasach. W ramach modernizacji wprowadzono dodatkowe możliwości indywidualizacji – nabywcy mogą teraz zamówić skórzaną tapicerkę w dwukolorowych konfiguracjach żurawina/czerń i szary magma/czerń.

Sportowy wygląd, niespotykana ergonomia i intuicyjne sterowanie to charakterystyczne cechy nowej, standardowo montowanej kierownicy AMG obszytej mikrofibrą DINAMICA. Wyróżnia ją spłaszczona dolna część i perforacja w obszarze uchwytu. Galwanizowane manetki zmiany biegów sprzyjają jeszcze bardziej sportowemu prowadzeniu. Szybszą, precyzyjniejszą obsługę określonych funkcji auta z zakresu dynamiki umożliwiają opcjonalnie dostępne przyciski AMG. Składają się one z okrągłego kontrolera ze zintegrowanym ekranem pod prawym ramieniem oraz dwóch pionowych przełączników z kolorowymi wyświetlaczami pod lewym ramieniem kierownicy. Ich dogodne umiejscowienie sprawia, że dłonie zawsze pozostają na wieńcu, a kierowca może cały czas obserwować drogę.

Obsługa na wyciągnięcie ręki

Najnowsza wersja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX dodatkowo zwiększa przydatność GLC w codziennej eksploatacji i ustanawia jeszcze bliższe połączenie pomiędzy pojazdem a kierowcą i pasażerami. Niezależnie od tego, czy jego obsługa odbywa się za pomocą panelu dotykowegona konsoli środkowej lub paneli dotykowych na kierownicy, głosowo czy gestami, system operacyjny GLC 43 4MATIC jest równie wszechstronny, co elastyczny. Oczywiście na pokładzie nie zabrakło pionierskiego sterowania głosowego aktywowanego słowami „Hej Mercedes”. Dzięki sztucznej inteligencji MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie komendy z dziedziny informacyjno-rozrywkowej i obsługi samochodu – nawet wtedy, gdy zostają one wyrażone w sposób pośredni.

Kierowca odczytuje kluczowe informacje na 12,3-calowym zestawie wskaźników za kierownicą i 10,25-calowym dotykowym ekranie pośrodku. Do wyboru ma trzy specjalne wersje graficzne AMG: klasyczną, sportową lub supersportową.

Od komfortowego do sportowego, od stabilnego do zwinnego: pięć programów jazdy oraz AMG DYNAMICS

GLC 43 4MATIC SUV i Coupé oferują pięć programów jazdy do wyboru: Slippery (na śliską nawierzchnię), Comfort, Sport, Sport+ oraz Individual. Każdy z nich pozwala za dotknięciem palca jeszcze bardziej zindywidualizować charakter pojazdu, od efektywnego i komfortowego aż po wybitnie sportowy. Programy modyfikują kluczowe parametry, takie jak reakcje silnika, skrzyni biegów, zawieszenia oraz układu kierowniczego. Teraz dodatkowo połączono je z systemem kontroli zwinności AMG DYNAMICS, który umożliwia jeszcze bardziej zróżnicowane dostosowanie charakterystyki prowadzenia do różnych wymagań i warunków jazdy.

W przypadku modeli SUV o wysokich osiągach AMG DYNAMICS obejmuje tryby Basic (bazowy, wysoki poziom tłumienia odchyleń toru jazdy) i Advanced (zaawansowany, neutralnie zbalansowany, przeznaczony do dynamicznych manewrów). Zostają one automatycznie przypisane do odpowiednich programów jazdy i odpowiednio ustawiają parametry związane z prowadzeniem pojazdu, takie jak próg działania przeprojektowanego systemu ESP® (Electronic Stability Program). Efekt: znaczne spektrum dynamiki poprzecznej przy zachowaniu pełnego zakresu aktywności ESP. Kierowca ma tu do wyboru opcje Stable (stabilność) i Agile (zwinność).

Błyskawiczna zmiana biegów: przekładnia AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

GLC 43 4MATIC otrzymuje sprawdzoną 9-biegową skrzynię automatyczną AMG SPEEDSHIFT TCT (TCT = Torque-Clutch Transmission, przekładnia z przetwornikiem momentu obrotowego), która została specjalnie skonfigurowana, aby zapewnić dynamiczne wrażenia z jazdy. Umożliwia typowe dla AMG sprawne ruszanie i błyskawiczną zmianę przełożeń – w trybie automatycznym lub ręcznym. Dostosowanie do potrzeb danego modelu sprawia, że inżynierom udało się uzyskać bardzo krótkie czasy zmiany biegu. Wielokrotne redukcje pozwalają na bardziej spontaniczne nabieranie prędkości, a funkcja podwójnego wysprzęglenia w programach Sport i Sport+ zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy.

Optymalna przyczepność: napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC

Standardowo montowany układ AMG Performance 4MATIC wyróżnia się priorytetem napędu tylnych kół – rozkład momentu obrotowego między osiami wynosi 31:69 (przód:tył). Taka konfiguracja zapewnia lepszą dynamikę jazdy i większe przyspieszenie poprzeczne, a także lepszą przyczepność podczas przyspieszania. Jednostopniowa skrzynia rozdzielcza napędu na cztery koła jest kołnierzowo montowana do przekładni jako oddzielny układ.

Samoczynna regulacja: zawieszenie AMG RIDE CONTROL+

Układ AMG RIDE CONTROL+ łączy zalety różnych rodzajów zawieszenia – bazuje na „pneumatyce” AIR BODY CONTROL i adaptacyjnym systemie tłumienia AMG (ADS PLUS), zapewniając sportową dynamikę jazdy oraz komfort na długich trasach. Wielokomorowe zawieszenie pneumatyczne oferuje bardzo szeroką rozpiętość pomiędzy najbardziej komfortowymi a sportowymi nastawami i dostosowuje się do aktualnego obciążenia pojazdu. Efekt: stały prześwit, niezależnie od stopnia załadunku. Przy wysokich prędkościach samochód samoczynnie się obniża dla uzyskania lepszej wydajności aerodynamicznej i większej stabilności. Za pomocą przełącznika na konsoli środkowej kierowca może wybierać między trzema różnymi charakterystykami resorowania (Comfort, Sport i Sport+).

Precyzyjne informacje zwrotne: progresywny układ kierowniczy AMG

Elektromechanicznie wspomagany układ kierowniczy z siłą wspomagania uzależnioną od prędkości jazdy ma zmienne przełożenie i imponuje precyzyjnym, autentycznym wyczuciem. Stopień wspomagania jest też zależny od programów AMG DYNAMICS. W zaawansowanym ustawieniu kierowca otrzymuje więcej informacji zwrotnych ze styku kół z nawierzchnią.

Dane techniczne AMG GLC 43 4MATIC

  • Silnik – 3.0 V6 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny
  • Pojemność skokowa – 2996 ccm
  • Moc maksymalna – 287 kW (390 KM) przy 5500-6000 obr./min
  • Maksymalny moment obr. – 520 Nm przy 2500-4500 obr./min
  • Układ napędowy – Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC z typową dla AMG dystrybucją siły napędowej
  • Przekładnia – AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
  • Zużycie paliwa w cyklu łączonym – 10,2-10,6 l/100 km*
  • Emisje CO2 w cyklu łączonym – 234-242 g/km*
  • Klasa efektywności – F
  • Przyspieszenie 0-100 km/h – 4,9 s
  • Prędkość maksymalna – 250 km/h**

Dane techniczne AMG GLC 43 4MATIC Coupé

  • Silnik – 3.0 V6 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny
  • Pojemność skokowa – 2996 ccm
  • Moc maksymalna – 287 kW (390 KM) przy 5500-6000 obr./min
  • Maksymalny moment obr. – 520 Nm przy 2500-4500 obr./min
  • Układ napędowy – Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC z typową dla AMG dystrybucją siły napędowej
  • Przekładnia – AMG SPEEDSHIFT TCT 9G
  • Zużycie paliwa w cyklu łączonym – 10,2-10,5 l/100 km*
  • Emisje CO2 w cyklu łączonym – 232-240 g/km*
  • Klasa efektywności – F
  • Przyspieszenie 0-100 km/h – 4,9 s
  • Prędkość maksymalna – 250 km/h**
Zdjęcia: Mercedes-Benz

Waszym zdaniem:

  1. Mer:
    02 sierpnia 2019 o godz. 12:19

    Szybki samochód 3s do 100km/h

  2. Cedes:
    02 sierpnia 2019 o godz. 12:19

    Najlepszy samochód w tej półce cenowej

Dodaj komentarz