MotoNews.pl

Nowy Mercedes-Benz GLE Coupe

czwartek, 29 sierpnia 2019

« poprzedni | news | następny »
Mercedes-Benz-GLE-Coupe 1

Nowe GLE Coupe jest kolejnym przykładem strategii Mercedes-Benz, mającej na celu zaspokojenie wszystkich wymagań nabywców SUV-ów premium w ukierunkowany sposób. Z relatywnie niewielkiej niszy SUV-y coupe (segment SUC) szybko stały się trendem w ramach trendu. Wraz z odnowieniem rodziny SUV-ów premium Mercedes-Benz przedstawia GLE Coupe zbudowanego w oparciu o nową koncepcję techniczną.

Mercedes-Benz GLE Coupe

Podobnie jak GLE oraz GLS, tak i GLE Coupé – jako członek dużej rodziny SUV-ów premium – powstaje w Tuscaloosa w Alabamie. W sumie Mercedes-Benz oferuje teraz osiem modeli SUV-ów. Poza wymienionymi samochodami są to: GLA, GLC, GLC Coupé, Klasa G oraz nowy GLB. Z udziałem w całej sprzedaży na poziomie około 1/3, SUV-y stanowią główny filar w portfolio produktów Mercedes-Benz i w znaczącym stopniu przyczyniają się do rozwoju marki. Jak do tej pory na zakup SUV-a z gwiazdą na całym świecie zdecydowało się ponad 6 milionów klientów.

Wygląd zewnętrzny: mocarna prezencja

Nowy GLE Coupé ma okazałe gabaryty – 4939 mm długości i 2010 mm szerokości (jest o 39 mm dłuższy i 7 mm szerszy od poprzednika). Rozstaw osi wzrósł o 20 mm, ale pozostaje o 60 mm krótszy niż w GLE,a to korzystnie wpływa zarówno na sportowe prowadzenie, jak i na proporcje nadwozia.

Design wnętrza: coupé bez ograniczeń

Wnętrze nowego GLE Coupé ma wiele wspólnego z pozostałymi modelami nowej rodziny SUV-ów premium – z wyraźnym naciskiem na sportowy charakter. Nowoczesny kokpit – z dwoma dużymi ekranami o przekątnej 12,3″ każdy i charakterystyczną deską rozdzielczą, horyzontalnie podzieloną elementami ozdobnymi – wydaje się znajomy. Górna partia jest standardowo pokryta syntetyczną skórą ARTICO, a sportowy akcent stanowią standardowe sportowe fotele z wydatnym podparciem bocznym i tapicerką ARTICO oraz nowa sportowa kierownica, obszyta skórą nappa (również seryjna).

Mimo linii nadwozia w stylu 4-drzwiowego coupé wnętrze GLE Coupé oferuje znacznie więcej miejsca niż poprzednik – zapewnia wygodną przestrzeń nawet dla pięciu osób. Wynika to z faktu, że rozstaw osi jest tu o 60 mm krótszy niż w GLE, ale o 20 mm dłuższy niż w poprzednim coupé. Efekt: dodatkowa ilość miejsca do siedzenia i na nogi. Otwór drzwiowy został powiększony o 35 mm. W wielu aspektach nowy członek rodziny SUV-ów premium może pochwalić się zwiększonymi wymiarami wnętrza – całość składa się na znacznie lepsze poczucie przestronności. Łączną pojemność schowków w kabinie zwiększono do 40 litrów. Poprawiono także widoczność z miejsca kierowcy, a opcjonalny odsuwany panel dachowy ma teraz większą powierzchnię.

Bagażnik już w standardowym ustawieniu oferuje hojne 655 l pojemności, a swój ładunek ukrywa wówczas pod wysokiej jakości, składaną i zdejmowaną osłoną mocowaną magnesami. Oparcie tylnych siedzeń, dzielone w proporcji 40:20:40, zwiększa objętość bagażnika do 1790 litrów – to o 70 litrów więcej niż w poprzedniku i najlepszy wynik w segmencie. Rozmiar przestrzeni ładunkowej wzrasta do ponad 2 metrów długości i, w razie potrzeby,do minimalnej szerokości 1080 mm – oba parametry są, odpowiednio, o 87 i 72 mm większe niż w poprzedniku. Krawędź załadunku z natury jest położona wyżej niż w tradycyjnych SUV-ach, ale i tu nowy GLE Coupé wypada o około 60 mm lepiej niż poprzednik – a po doposażeniu w zawieszenie AIRMATIC tylną część pojazdu za naciśnięciem przycisku można obniżyć o dodatkowe 50 mm.

Mocny 6-cylindrowy silnik wysokoprężny dla Europy

Skoncentrowane na kierowcy, sportowe standardy nowego Mercedesa GLE Coupé są wyraźnie widoczne również w ofercie silników. Podstawowymi jednostkami w chwili rynkowego debiutu są 6-cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne o wysokim momencie obrotowym.

Dwa modele GLE Coupé z silnikiem Diesla są napędzane 6-cylindrowym rzędowym motorem OM 656 z aktualnej rodziny jednostek wysokoprężnych. Jest on dostępny w dwóch wersjach mocy: jako GLE Coupé 350 d 4MATIC (200 kW/272 KM i 600 Nm; zużycie paliwa w cyklu łączonym 7,5-8,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym 197-211 g/km) oraz jako GLE Coupé 400 d 4MATIC (243 kW/330 KM i 700 Nm; zużycie paliwa w cyklu łączonym 7,5-8,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu łączonym 198-212 g/km )*. W obu przypadkach silnik jest już zgodny ze standardem Euro 6d (RDE etap II), nawet w wymagających warunkach jazdy.

Sportowy charakter w standardzie: układ napędowy

Wszystkie warianty nowego GLE Coupé w standardzie mają skrzynię rozdzielczą ze sterowanym elektronicznie sprzęgłem wielotarczowym, umieszczoną za automatyczną przekładnią 9G TRONIC. Pozwala to na zmienne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy osiami w zakresie 0-100 procent (tzw. moment obrotowy na żądanie). Na zakrętach takie rozwiązanie może w ukierunkowany sposób wpływać na nadsterowność i podsterowność pojazdu, a w połączeniu z krótszym rozstawem osi zwiększa zwinność nowego GLE Coupé.

Zawieszenie: AIRMATIC lub E-ACTIVE BODY CONTROL na życzenie

Standardowo nowy GLE Coupé jest wyposażony w stalowe zawieszenie o bardziej sportowych, sztywniejszych nastawach. W porównaniu z poprzednią generacją w podwoziu zastosowano wzmocnione punkty mocowania i udoskonalono jego geometrię. W efekcie model oferuje jeszcze precyzyjniejsze prowadzenie kół oraz lepszą ochronę przed wibracjami spowodowanymi nierównościami na drodze. Na życzenie dostępne jest ulepszone zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC o sportowym zestrojeniu. Wykorzystując zaawansowane układy czujników i algorytmy, jego adaptacyjne tłumienie w czasie rzeczywistym dostosowuje właściwości tłumienia do warunków drogowych oraz sytuacji na drodze. Niezależnie od obciążenia pneumatyczne zawieszenie utrzymuje pojazd na tej samej wysokości. Pozwala też na regulację prześwitu – automatycznie lub po naciśnięciu przycisku, zależnie od prędkości jazdy oraz sytuacji.

Jeszcze większe możliwości oferuje opcjonalne zawieszenie E-ACTIVE BODY CONTROL, połączone z zawieszeniem pneumatycznym AIRMATIC. To jedyny system na rynku, który może indywidualnie kontrolować siły resorowania i tłumienia przy każdym kole. W rezultacie nie tylko przeciwdziała przechyłom, ale także „nurkowaniu” i „przysiadaniu”. W połączeniu z funkcjami ROAD SURFACE SCAN (skanowanie drogi) i CURVE (pochylenie nadwozia w zakrętach) E-ACTIVE BODY CONTROL zapewnia syntezę stabilności i komfortu, a jednocześnie stanowi poparcie tezy, że Mercedes-Benz skonstruował najinteligentniejsze zawieszenie SUV-a na świecie.

Zdjęcia: Mercedes-Benz

Dodaj komentarz