MotoNews.pl

Tunerzy z WALD pokazali Hiluxa w nowej wersji Black Bison

wtorek, 28 stycznia 2020

« poprzedni | news | następny »
Marka, model | ,
Toyota-Hilux-Black-Bison-Edition

Japońska firma WALD International po raz kolejny opracowała pakiet tuningowy do samochodu Toyoty. Tym razem fachowcy od tuningu wzięli na warsztat pick-upa marki i stworzyli model Hilux Sports Line Black Bison Edition. Rasowa terenowa Toyota pokryta matowym czarnym lakierem, ubrana w body kit od WALD i 22-calowe koła wygląda naprawdę groźnie.

Toyota Hilux Black Bison Edition

Hilux z pakietem Sports Line Black Bison Edition otrzymał bogaty zestaw akcesoriów, w tym przedni i tylny spojler, nakładki na błotniki z ozdobnymi listwami, boczne dokładki tylnego zderzaka, spojler dachowy i potrójną końcówkę układu wydechowego. Ogromne wrażenie robią potężne wloty powietrza na masce i specjalne światła LED. WALD opracował również trzy rodzaje obręczy kół 20- i 22 calowych, z intencją ubrania ich w opony typu Mud-Terrain.

Hilux to globalny model Toyoty, obecny na rynku od ponad 50 lat. Osiem kolejnych generacji wielokrotnie udowodniło, że Hilux to synonim supertrwałej terenówki do zadań specjalnych. Sprawdza się zarówno w Rajdzie Dakar i mistrzostwach cross-country, jak i w codziennej ciężkiej pracy pod każdą szerokością geograficzną – od Sahary po Antarktydę. Obecna, ósma generacja Hiluxa zadebiutowała w 2016 roku, otrzymując nową, bardziej odporną ramę, lepsze możliwości terenowe i dodatkowe systemy elektroniczne wspierające jazdę w terenie, w tym system aktywnej kontroli trakcji, funkcję wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia oraz funkcję wspomagania ruszania pod górę. Skrzynia została wzmocniona, a ładowność wzrosła do 1000 kg.

Hilux ma dołączany napęd na cztery koła z przekładnią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych. Tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu jest przystosowany do przenoszenia większego momentu obrotowego. Pod maską pracuje silnik D-4D 2.4 o mocy 150 KM z turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek (VTG) z intercoolerem. Motor rozwija 400 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600-2000 obr./min. Samochód zużywa od 8,1 l/100 km w wersji z manualną skrzynią biegów i od 8,8 l/100 km w konfiguracji z 6-stopnowym automatem i spełnia normę emisji spalin Euro 6.2.

 

Zdjęcia: Wald International, Shuichi Miwa, info: complexPR