MotoNews.pl

Nowe BMW X2 xDrive25e

27 maja 2020

Marka, model | ,
BMW-X2-xDrive25e

Nowe BMW X2 xDrive25e wejdzie na rynek w lipcu 2020 r. Dodatkowo do swojej przyszłościowej technologii napędowej model hybrydowy plug-in otrzyma również liczne nowe cechy stylistyczne i elementy wyposażenia, które równolegle uatrakcyjnią także inne, tradycyjnie napędzane warianty kompaktowego Sports Activity Coupé. Nowo zaprojektowany przód bez reflektorów przeciwmgłowych podkreśla sportowy charakter modelu. Reflektory diodowe ze zintegrowanymi światłami na złą pogodę poprawiają widoczność w niesprzyjających warunkach atmosferycznych.

Stylistyka nowego BMW X2

Lifestyle’owa stylistyka nowego BMW X2 i sportowe właściwości jezdne sprawiają, że BMW X2 lepiej niż kiedykolwiek odpowiada na wymagania nowoczesnych grup docelowych w miejskim otoczeniu. Szeroka, a teraz dodatkowo poszerzona o napęd hybrydowy plug-in, oferta jednostek napędowych to rezultat strategii BMW Group o nazwie Power Of Choice, która zakłada pokrycie najróżniejszych potrzeb klientów na światowych rynkach motoryzacyjnych. Oferta rozciąga się od szczególnie wydajnych modeli podstawowych z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi poprzez nowy model hybrydowy plug-in aż po ekstremalnie usportowiony, topowy model BMW X2 M35i o maksymalnej mocy 225 kW (306 KM).

Konsekwentna kontynuacja strategii elektryfikacyjnej

Od momentu wprowadzenia pierwszego pojazdu typu SAC z napędem hybrydowym plug-in BMW Group konsekwentnie realizuje swoją strategię elektryfikacyjną. Podobnie jak w innych klasach pojazdów, również w segmencie aut kompaktowych premium różnorodność oferty modeli ze zelektryfikowanym napędem stale rośnie. Nowe BMW X2 xDrive25e to młodszy brat modelu SAV (Sports Activity Vehicle) o oznaczeniu BMW X1 xDrive25e oraz przestronnego i uniwersalnego BMW 225xe Active Tourer. Kolejnym kompaktowym modelem hybrydowym plug-in jest MINI Cooper SE Countryman ALL4.

Świeże akcenty dla BMW X2

Nowe BMW X2 xDrive25e zadebiutuje ze świeżymi akcentami stylistycznymi i atrakcyjnymi elementami wyposażenia, które równolegle do wprowadzanego na rynek modelu hybrydowego plug-in otrzymają również wszystkie inne warianty modelowe kompaktowego Sports Activity Coupé. Najbardziej rzucającą się w oczy nowością jest zmodyfikowany wygląd przodu pojazdu. Gładko wymodelowane powierzchnie zapewniają szczególnie atletyczną prezencję, zwłaszcza w modelach M Sport i M Sport X. Zintegrowane ze standardowymi reflektorami diodowymi światła na złą pogodę zastępują dotychczasowe okrągłe reflektory przeciwmgłowe. Wykończone w błyszczącej czerni elementy stylistyczne wzmacniają wizerunek przodu pojazdu nawet w wersji z wyposażeniem standardowym. Utrzymane również w kolorze błyszczącej czerni obramowanie dolnego wlotu powietrza dodatkowo podkreśla zarówno sportowe, jak i szlachetne oblicze kompaktowego SAC-a.

Nowe światła na złą pogodę w niesprzyjających warunkach atmosferycznych i widoczności gwarantują optymalne doświetlenie bocznych obszarów jezdni poprzez celowe dołączanie świateł zakrętowych. Ponadto rozszerzona zostanie oferta wyposażenia dodatkowego dla BMW X2. W skład pakietu Business wejdzie niedługo również usługa Real Time Traffic Information. Wybór lakierów zewnętrznych poszerzy się o lakier metalizowany w kolorze niebieskim Phytonic.

Więcej radości z jazdy i wydajności dzięki najnowszej technologii BMW eDrive

Inteligentnie sterowane współdziałanie trzycylindrowego silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym nie tylko zapewnia nowemu BMW X2 xDrive25e wzorową wydajność, ale też oferuje charakterystyczną dla marki radość z jazdy. Zarówno synchroniczny silnik elektryczny, jak i akumulator wysokonapięciowy, który zaopatruje go w energię, należą do najnowszej, czwartej już generacji technologii BMW eDrive, opracowanej przez BMW Group na potrzeby modeli hybrydowych plug-in. Motor elektryczny generuje moc 70 kW (95 KM) i moment obrotowy 165 Nm, a swój moment napędowy przekazuje na koła tylne za pośrednictwem jednostopniowej przekładni. 1,5-litrowy silnik spalinowy rozwija maksymalną moc na poziomie 92 kW (125 KM) i maksymalny moment obrotowy 220 Nm. Jego moc przenoszona jest za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni Steptronic na koła przednie. Powstający tym sposobem, specyficzny dla pojazdów hybrydowych napęd na wszystkie koła zapewnia nowemu BMW X2 xDrive25e unikalną w otoczeniu konkurencyjnym zwinność na zakrętach. Szybkie i precyzyjne dostosowywanie przekazywanego na koła przednie i tylne napędu do aktualnej sytuacji jezdnej we wszystkich warunkach pogodowych i drogowych zapewnia ponadto najwyższy poziom trakcji i stabilności toru jazdy.

Generowana przez oba silniki, całkowita moc układu hybrydowego wynosi 162 kW (220 KM). Maksymalny moment obrotowy układu dwóch jednostek napędowych wynosi natomiast 385 Nm. Podczas ruszania z miejsca i przyspieszania spontaniczny przyrost mocy i dostępny natychmiast maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego zapewniają szczególnie dynamiczne reakcje na wciskanie pedału przyspieszenia. Nowe BMW X2 xDrive25e przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 6,8 sekundy. Elektryczne doładowanie układu napędowego przyczynia się do szczególnie dynamicznego przyspieszania również w trakcie jazdy i wykonywania manewrów wyprzedzania. Prędkość maksymalna nowego BMW X2 xDrive25e wynosi 195 km/h.

Na długich dystansach silnik elektryczny zwiększa wydajność układu napędowego, wspomagając silnik spalinowy w zależności od jego punktu znamionowego pracy.

Najnowsza technologia ogniw akumulatorowych zwiększa zasięg elektryczny

Energia dla napędu elektrycznego magazynowana jest w akumulatorze litowo-jonowym. Dzięki zastosowaniu najnowszej technologii ogniw akumulatorowych ten wysokonapięciowy magazyn energii wykazuje szczególnie wysoką gęstość energii. Pojemność energetyczna brutto na poziomie 10,0 kWh pomaga nowemu BMW X2 xDrive25e uzyskać zasięg w trybie elektrycznym sięgający

57 kilometrów w ustawowym cyklu jezdnym UE. Daje to możliwość realizowania większości codziennego ruchu samochodowego, przykładowo między miejscem zamieszkania a miejscem pracy, wyłącznie na napędzie elektrycznym, czyli w sposób lokalnie bezemisyjny.

Ponadto w ramach BMW Charging oferowana jest stacja ładowania BMW i Wallbox do szczególnie szybkiego, komfortowego i wydajnego ładowania pojazdu w domu. Karta BMW Charging umożliwia dostęp do ponad 320 tysięcy publicznych stacji ładowania na całym świecie.

Całkowicie rozładowany akumulator wysokonapięciowy może zostać naładowany do pełna (100%) z domowego gniazdka elektrycznego w ciągu około 5 godzin. Już po 3,8 godziny jego poziom naładowania wynosi 80%. Przy użyciu stacji BMW i Wallbox ładowanie od 0 do 100% zajmuje około 3,2 godziny, a już po upływie 2,4 godziny akumulator jest naładowany w 80%.

Inteligentne sterowanie napędem i trzy tryby pracy

Inteligentne sterowanie napędem hybrydowym plug-in gwarantuje nie tylko zawsze odpowiadające zapotrzebowaniu przekazywanie siły napędowej na koła przednie i tylne, ale również zoptymalizowane pod kątem wydajności współdziałanie silników spalinowego i elektrycznego. Możliwe jest nawet wykorzystanie danych nawigacyjnych, aby dopasować sterowanie napędem do profilu trasy i tym samym zwiększyć udział jazdy na samym napędzie elektrycznym na obszarach zabudowanych. Dodatkowo kierowca może wybrać preferowany tryb pracy napędu hybrydowego za pomocą przycisku eDrive na konsoli środkowej. Alternatywnie do ustawionego domyślnie trybu AUTO eDRIVE można wybrać tryb MAX eDrive, w którym nowe BMW X2 xDrive25e porusza się na samym napędzie elektrycznym z maksymalną prędkością 135 km/h. Z kolei tryb SAVE BATTERY oferuje możliwość utrzymywania podczas jazdy stałego poziomu naładowania akumulatora wysokonapięciowego lub też jego zwiększenie poprzez rekuperację. Dzięki temu energia zgromadzona w akumulatorze będzie mogła być później wykorzystana do czysto elektrycznej jazdy, np. w obszarze miejskim.

Ze względu na duży zasięg elektryczny oraz niewielką emisję CO2 nowe BMW X2 xDrive25e na terenie Niemiec spełnia określone w tamtejszej ustawie o elektromobilności kryteria oznaczania jako pojazd elektryczny oraz związane z tym specjalne uprawnienia w publicznym ruchu drogowym. Dodatkowo model hybrydowy plug-in podlega zmniejszonemu opodatkowaniu, przewidzianemu dla samochodów służbowych. W przypadku użytku prywatnego do dochodu liczy się tylko połowa ceny katalogowej brutto.

Wysoka wszechstronność, specyficzne dla modelu wyposażenie standardowe

Dzięki zaoszczędzeniu miejsca przez umieszczenie akumulatora wysokonapięciowego pod tylną kanapą pojemność bagażnika w porównaniu z tradycyjnie napędzanymi wariantami modelowymi BMW X2 zmniejsza się jedynie nieznacznie. W najczęściej używanym obszarze wielkość przestrzeni bagażowej pozostała niezmieniona. Model hybrydowy plug-in dysponuje wszechstronnym, uniwersalnym wnętrzem. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w stosunku 40:20:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 410 do nawet 1290 litrów.

Struktura karoserii oraz zestrojenie układu jezdnego zostały precyzyjnie dopasowane do specyficznego dla nowego BMW X2 xDrive25e rozkładu masy na osie. Celem optymalizacji właściwości aerodynamicznych dostosowanie układów resorowania i amortyzacji idzie w parze z obniżeniem zawieszenia o 10 milimetrów względem tradycyjnie napędzanych wariantów modelowych.

Specyficzne dla nowego BMW X2 xDrive25e wyposażenie standardowe obejmuje funkcję akustycznego ostrzegania pieszych, 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, 2-strefową klimatyzację automatyczną, a także klimatyzację postojową, którą można sterować również zdalnie poprzez smartfon z aplikacją BMW Connected. Specyficzne dla pojazdów hybrydowych wskazania na monitorze pokładowym informują między innymi o przepływie energii, o aktualnych i poprzednich wartościach zużycia paliwa i energii, a także o udziałach silników elektrycznego i spalinowego w całkowitym napędzie pojazdu. Nowe BMW X2 xDrive25e jest dostępne w liniach stylistycznych Advantage, Advantage Plus, M Sport oraz M Sport X.