MotoNews.pl

Nowy Peugeot e-Traveller – teraz również w 100% elektryczny

09 czerwca 2020

Peugeot-Traveller

Nowy PEUGEOT e-Traveller jest doskonałym przykładem strategii marki „Power Of Choice” zakładającej wybór rodzaju napędu – spalinowego lub elektrycznego – bez kompromisu jeśli chodzi o funkcjonalność i styl:

  • dwa poziomy zasięgu – do 330 km w cyklu WLTP,
  • dwie pojemności baterii (50 kWh lub 75 kWh),
  • trzy długości nadwozia (Compact, Standard i Long),
  • wysokość do 1,90 m (w zależności od wersji),
  • do dziewięciu miejsc.

Nowy Peugeot e-Traveller

Nowy PEUGEOT e-Traveller jest dostępny w wielu konfiguracjach przystosowanych do przewozu osób. Wyróżnia go elegancka stylistyka, wysokiej klasy konstrukcja wnętrza, nowoczesna technologia oraz brak kompromisów w kwestii osiągów. Umożliwia wjazd do centrum miast, w których obowiązują ograniczenia ruchu.

Wyposażenie i modułowość, Next Gen Space Modularity:

Zgodnie z oczekiwaniami rynku i wieloma zastosowaniami, których potrzebują przedsiębiorcy i osoby prywatne, nowy PEUGEOT e-Traveller jest dostępny w dwóch wariantach przeznaczonych do transportu osób i wyjazdów wypoczynkowych:

Shuttle:

Dla przedsiębiorców i specjalistów w transporcie pasażerskim (taksówki korporacyjne i prywatne, transport hotelowy, lotniska…) w wersji Business (5 do 9 miejsc) i Business VIP (6 do 7 miejsc).
Komfort dla pasażerów, którzy mogą wygodnie zająć miejsca na pokładzie, dzięki zdalnie otwieranym bocznym drzwiom po prawej i lewej stronie. Prywatność jest zagwarantowana dzięki przyciemnianym szybom (70% przyciemnienia) lub szybom o bardzo dużym stopniu przyciemnienia (90% przyciemnienia).

W zależności od wersji, pasażerowie drugiego i trzeciego rzędu dysponują przesuwanymi, niezależnymi fotelami ze skóry z podłokietnikami albo przesuwanymi siedzeniami dzielonymi w proporcjach 2/3 – 1/3. Pojedynczy element sterujący składa fotel i zapewnia szerokie przejście do tylnej kanapy.

Wykończenie VIP oferuje dodatkowo, dla komfortu pasażerów siedzących z tyłu, konfigurację typu salonka z 4 niezależnymi fotelami w układzie vis-à-vis lub wersję z 5 miejscami, trzystrefową klimatyzację z funkcją łagodnego nawiewu powietrza oraz przeszklone i indywidualnie przysłaniane okna dachowe.

Combispace:

Wersja przeznaczona dla osób prywatnych, dostępna w wersjach wyposażenia Active i Allure oferujących od 5 do 8 miejsc siedzących. Combispace zaspokaja różne potrzeby rodzin oraz amatorów rekreacji i sportu, dzięki wielu opcjom konfiguracji siedzeń, które są przesuwne lub wyjmowane. Elastyczność ta pozwala na maksymalne wykorzystanie przestrzeni wnętrza i zapewnia komfort jazdy. Dzieci mogą korzystać z ekranów w zagłówkach w drugim rzędzie i są chronione przed światłem dzięki wbudowanym żaluzjom przeciwsłonecznym.

Nowy PEUGEOT e-Traveller jest łatwy w obsłudze i dzięki swojej zwrotności dostosowuje się do pragnień i potrzeb codziennego życia. Pozwala także na zjechanie z utartego szlaku dzięki rozbudowanemu systemowi kontroli napędu – Grip Control, który dostosowuje się do rodzaju napotykanych nawierzchni. Kierowca może, za pomocą pokrętła umieszczonego na panelu czołowym deski rozdzielczej, wybrać jeden z trybów: Śnieg, Off-road, Piasek, ESP Off.

Podobnie jak w przypadku wersji Shuttle, dostęp do bagażnika jest łatwiejszy dzięki otwieranej tylnej szybie, bardzo przydatnej kiedy na parkingu nie ma wystarczająco dużo miejsca, aby otworzyć tylną klapę.

Poza PEUGEOT e-Travellerem w ofercie marki proponowany jest również PEUGEOT e-Expert Kombi, który dzięki dostępnej przestrzeni, praktyczności w codziennym transporcie, komfortowi i łatwemu do sprzątania wnętrzu jest odpowiedni dla stowarzyszeń, klubów sportowych lub do transportu pracowników między miejscami ich pracy. Dostępny w wersji od 2 do 9 miejsc siedzących – każda z zerową emisją spalin.

Przestronność i komfort, Next Gen Travel Comfort:

Dla zapewnienia jeszcze większej wszechstronności, nowy PEUGEOT e-Traveller jest dostępny w trzech długościach nadwozia:

  • Compact o długości 4,60 m;
  • Standard o długości 4,95 m;
  • Long o długości 5,30 m.

Ważną zaletą jest ograniczona wysokość –1,90 m, która gwarantuje dostęp do większości parkingów.

Wersja Compact (4,60 m) jest unikatowa w tym segmencie i może pomieścić do 9 osób. Dzięki swojej zwartości i zwrotności doskonale sprawdza się w mieście. Średnica zawracania między krawężnikami wynosi 11,30 m, co sprawia, że nadaje się szczególnie do wąskich uliczek i zatłoczonych centrów miast. Silnik elektryczny zapewnia swobodę przemieszczania się nawet w przypadku ograniczeń w ruchu.

Wspólną cechą różnych wersji jest wygoda i przestrzeń wnętrza dostępna dla wszystkich pasażerów, zarówno z przodu jak i z tyłu w rzędach 2 i 3. Pasażerowie czują się komfortowo niezależnie od tego, na którym fotelu podróżują. Nowy PEUGEOT e-Traveller oferuje maksymalną przestrzeń dla pasażerów i może przewozić do 9 osób przy pojemności bagażnika 1500 litrów lub do 5 osób przy pojemności bagażnika 3000 litrów, a nawet do 4900 litrów dzięki wyjmowanym 2 i 3 rzędom foteli.

W całym przedziale pasażerskim znajdują się liczne otwarte lub zamknięte schowki wewnętrzne o łącznej pojemności do 74 litrów.

Przyjemność z jazdy, Next Gen Travel Car by PEUGEOT:

Nowy PEUGEOT e-Traveller łączy w sobie kompaktowe wymiary zewnętrzne z maksymalną przestrzenią ładunkową. Akumulatory umieszczone są pod podłogą i nie ograniczają ilości miejsca w środku. Takie usytuowanie akumulatorów zwiększa również sztywność nadwozia, zapewniając – dzięki optymalnemu rozkładowi masy – tak samo przyjemną jazdę jak w wersji spalinowej. Komfort zawieszenia gwarantują specjalne amortyzatory i sprężyny, które zapewniają najlepszą wydajność podczas jazdy zarówno z obciążeniem, jak i bez obciążenia.
Udźwig holowniczy jest zachowany z możliwością holowania ładunku o masie do 1000 kg.

TCO (Total Cost of ownership or cost per use), który jest istotny w przypadku przedsiębiorców, dotyczy również klientów prywatnych. Koszt zakupu pojazdu elektrycznego jest wyższy, ale należy wziąć pod uwagę wszystkie czynniki:

  • ulgi podatkowe (premie ekologiczne, wsparcie dla przedsiębiorstw),
  • niższe koszty utrzymania,
  • niższe koszty energii.

Celem jest zaproponowanie takiego samego finalnego kosztu eksploatacji samochodu elektrycznego jak spalinowego.

Elegancki i asertywny styl, Next Gen Travel Car by PEUGEOT:

Wierny strategii marki „Power Of Choice”, nowy PEUGEOT e-Traveller zachowuje elegancki styl wersji spalinowych, uzupełniony o kilka charakterystycznych cech.

Na zewnątrz:

  • połyskujące logo lwa z kolorowymi akcentami, które zmienia odcień w zależności od kąta patrzenia, z przodu i z tyłu pojazdu,
  • gniazdo ładowania na lewym przednim błotniku,
  • dodatkowy grill w przednim zderzaku,
  • emblemat “e-Traveller” z tyłu.

Wewnątrz:

  • zestaw analogowych wskaźników z kolorowym wyświetlaczem dostosowanych do obsługi pojazdu elektrycznego,
  • specjalna grafika na centralnym ekranie dotykowym w nawigacji TomTom Traffic 3D, która pokazuje dostępne punkty ładowania oraz pozostały zasięg w zależności od stopnia naładowania akumulatora,
  • nowy przełącznik “e-Toggle” sterujący przekładnią automatyczną,
  • przełącznik wyboru trybu jazdy: Eco, Normal lub Power,
  • elektryczny hamulec postojowy.

Pełna e-wolucja kokpitu:

Z punktu widzenia kierowcy, konsola środkowa została tak zaprojektowana, aby pomieścić:

  • nowe sterowanie skrzynią biegów typu “e-Toggle” – ergonomiczne i idealnie zintegrowane – pozwalające wybierać funkcje Park/Reverse/Neutral/Drive oraz Break,
  • przełącznik wyboru trzech trybów jazdy,
  • górny schowek.

Nowy PEUGEOT e-Traveller oferuje trzy tryby jazdy wybierane specjalnym przełącznikiem:

• Eco (60 kW, 190 Nm): maksymalizuje zasięg,
• Normal (80 kW, 210 Nm): optymalny podczas codziennego użytku,
• Power (100 kW, 260 Nm): optymalizuje wydajność podczas transportu większej liczby osób i bagażu.

Funkcja „Brake” ma dwa tryby hamowania silnikiem umożliwiające ładowanie akumulatora podczas zwalniania:

• umiarkowany – zapewniający doznania zbliżone do jazdy samochodem z silnikiem spalinowym,
• wzmocniony – dostępny po wybraniu sterownikiem skrzyni biegów pozycji B („Brake”), zapewniający zwiększone hamowanie silnikiem, kontrolowane pedałem gazu.

Wszystkie wersje nowego PEUGEOT e-Travellera są wyposażone w elektryczny hamulec postojowy, co jest nowością w tym modelu. Zautomatyzowana obsługa hamulca nie tylko zwiększa ilość miejsca na podłodze, ale także zapewnia komfort i spokój podczas codziennej jazdy. Dodatkowo na obudowie dźwigni elektrycznego hamulca postojowego zamontowana jest boczna siatka na drobne przedmioty.

Zestaw zegarów przekazuje wszystkie informacje niezbędne do prawidłowej obsługi pojazdu elektrycznego:

  • zużycie energii do napędu pojazdu (ECO – optymalizacja energii lub POWER – moc maksymalna) lub stopień odzyskiwania energii (CHARGE),
  • zużycie energii przez urządzenia zapewniające komfort cieplny (ogrzewanie, klimatyzacja),
  • poziom naładowania akumulatora,
  • widoczne na kolorowym wyświetlaczu informacje o przepływie energii, ładowaniu (bieżącym lub zaprogramowanym na później), pozostałym zasięgu oraz dane z komputera pokładowego.

W środkowej części deski rozdzielczej znajduje się ekran dotykowy z nawigacją 3D połączony z usługą TomTom Traffic, na którym za pomocą specjalnego przycisku można przejść do menu “Electric” i wybrać jedną z następujących funkcji:

  • “Flow”, aby wyświetlić przepływ energii w czasie rzeczywistym,
  • “Statystyki”, aby wyświetlić statystyki zużycia,
  • “Ładowanie”, które pozwala na zaprogramowanie ładowania.

Ponadto można przeglądać punkty ładowania dostępne w ramach pozostałego zasięgu wraz z odległościami, a także ustawić czas wstępnego ogrzewania lub chłodzenia przedziału pasażerskiego.

W 100% elektryczna technologia, Next Gen Efficiency:

Bazując na platformie modułowej EMP2 (Efficient Modular Platform) dostosowanej do różnych rodzajów napędu, PEUGEOT e-Traveller oferuje w 100% elektryczny silnik o maksymalnej mocy 100 kW i maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym od momentu rozruchu, zapewniającym natychmiastową reakcję na pedał gazu, bez wibracji, hałasu, konieczności zmiany biegów, zapachu spalin i oczywiście bez emisji CO2.

Elektryczny układ napędowy jest zbliżony do stosowanego w nowym PEUGEOT e-208 i nowym SUV-ie PEUGEOT e-2008. Wprowadzono zmiany w skrzyni biegów, która ma krótsze przełożenia, aby sprostać większym obciążeniom właściwym dla pojazdów użytkowych.

Osiągi (w trybie POWER) są następujące (dane wg homologacji):

  • prędkość maksymalna wynosi 130 km/h
  • przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 13,1 s
  • 1000 m ze startu zatrzymanego w 35,8 s
  • przyspieszenie od 80 do 120 km/h w 12,1 s

Nowy PEUGEOT e-Traveller jest pierwszym elektrycznym pojazdem osobowym marki PEUGEOT, który oferuje dwa poziomy zasięgu. Sposób użytkowania determinuje wybór zasięgu – pojemność akumulatorów litowo-jonowych wynosi odpowiednio 50 kWh lub 75 kWh.

Wersje (Compact, Standard i Long) dostępne z akumulatorem o pojemności 50 kWh mają zasięg do 230 km zgodnie z protokołem WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures).
Wersje Standard i Long mogą być wyposażone w akumulator o pojemności 75 kWh, który zapewnia zasięg do 330 km zgodnie z WLTP.

W połączeniu z systemem wymiany ciepła w kabinie pasażerskiej, układ chłodzenia akumulatora zapewnia szybkie ładowanie, optymalizację zasięgu i wydłużenie okresu eksploatacji.
Dostępne są dwa typy ładowarek pokładowych, dostosowane do wszystkich zastosowań i wszystkich rodzajów ładowania, z jednofazową ładowarką 7,4 kW w standardzie i opcjonalną trójfazową ładowarką 11 kW.

Tryby ładowania są elastyczne i dostosowane do różnych sytuacji. Możliwe są następujące rodzaje ładowania:

  • ze standardowego gniazda (8A): do pełnego naładowania w ciągu 31h (akumulator 50 kWh) lub 47h (akumulator 75 kWh),
  • ze wzmocnionego gniazda (16A): do pełnego naładowania w 15h (akumulator 50 kWh) lub 23h (akumulator 75 kWh),
  • z urządzenia Wallbox o mocy 7,4 kW: pełne naładowanie w 7h 30 min (akumulator 50 kWh) lub 11h 20 min (akumulator 75 kWh) za pomocą jednofazowej (7,4 kW) ładowarki pokładowej,
  • z urządzenia Wallbox o mocy 11 kW: pełne naładowanie w 5h (akumulator 50 kWh) lub 7h 30 min (akumulator 75 kWh) za pomocą trójfazowej (11 kW) ładowarki pokładowej,
  • z publicznej stacji szybkiego ładowania: układ chłodzenia akumulatora pozwala na użycie ładowarek o mocy 100 kW i naładowanie akumulatora do 80% pojemności w 30 min (akumulator 50 kWh) lub w 45 min (akumulator 75 kWh).

Nowy PEUGEOT e-Traveller oferuje możliwość zaprogramowania ładowania – z ekranu Peugeot Connect Nav lub z aplikacji MyPeugeot® dla smartfonów (w zależności od wersji). System ten umożliwia również zdalne rozpoczęcie lub przerwanie ładowania w dowolnym momencie oraz sprawdzenie stanu naładowania.

Nowy PEUGEOT e-Traveller zapewnia pasażerom najwyższy poziom komfortu cieplnego dzięki:

  • rezystorowi grzewczemu o dużej mocy (5 kW),
  • podgrzewanym siedzeniom (w zależności od wersji),
  • wstępnemu ogrzaniu lub schłodzeniu kabiny programowanemu za pomocą ekranu dotykowego (w zależności od wersji) lub zdalnie za pomocą aplikacji na smartfonie MyPeugeot® (w zależności od wersji).

Poza komfortem, funkcja ta, po podłączeniu pojazdu, optymalizuje zasięg (szybsze osiągnięcie temperatury zadanej podczas fazy rozruchu) i pozwala na szybsze osiągnięcie optymalnej temperatury pracy akumulatora.

Nowy PEUGEOT e-Traveller będzie oferowany w Europie od drugiej połowy 2020 roku i będzie produkowany we Francji w fabryce koło Valenciennes.

Zdjęcia: Peugeot