MotoNews.pl

Alfa Romeo Stelvio 2021 i nowy wariant Veloce Ti

31 grudnia 2020

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Stelvio-Veloce-Ti

Giulia i Stelvio na rok modelowy 2021 zostały odnowione zgodnie z bieżącymi trendami i oferują wersje wyposażenia odpowiednie zarówno dla Klientów szukających sportowego charakteru, jak i dla tych, którzy preferują komfort i elegancję.

Alfa Romeo Stelvio – Nowa gama MY21

Dodatkowo w modelu Stelvio debiutuje nowy wariant Veloce Ti, stanowiący idealne połączenie sportowego wyposażenia i stylu. Oferowany z nowymi i bardziej wydajnymi silnikami, spełniającymi nową normę emisji spalin E6d-Final, doskonale podkreśla charakter i osiągi tego SUV-a.Oferta Stelvio MY21 została również wzbogacona o nowe 21-calowe felgi aluminiowe – do tej pory występowało ono z obręczami o rozmiarze nie większym niż 20 cali. Nowe felgi dostępne są zarówno w kolorze srebrnym, jak i z oksydowanym wykończeniem, a także w specjalnej wersji zarezerwowanej wyłącznie dla wariantu Quadrifoglio.

Alfa Romeo Stelvio Veloce Ti

Skrót „Ti” pochodzi od słów „Turismo Internazionale” i zawsze był stosowany w odniesieniu do modeli z najwyższej półki o typowo włoskiej elegancji, natomiast „Veloce” („szybki”) nawiązuje do wysokich parametrów i doskonałych osiągów.

Stelvio Veloce Ti

Wersja wyposażenia Veloce Ti stanowi kwintesencję technicznej i mechanicznej doskonałości modelu. Łączy sportowy charakter Stelvio Veloce z jeszcze bardziej urzekającym stylem. W standardzie oferuje bogate wyposażenie oraz najnowocześniejszą technologię, nawiązującą do topowej odmiany Quadrifoglio, z którą Veloce Ti dzieli wspólne elementy zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Na jego wyjątkową tożsamość składają się nie tylko detale stylistyczne, ale i funkcjonalne. Przykład? Tylny zderzak ze specjalną dolną osłoną, nadkola lakierowane w kolorze nadwozia oraz aluminiowe łopatki do obsługi automatycznej skrzyni biegów, przytwierdzone do kolumny kierownicy. Stelvio Veloce Ti wyróżnia się ponadto nowymi 21-calowymi, pięciootworowymi felgami aluminiowymi z oksydowanym wykończeniem, które debiutują właśnie w tej wersji, a następnie będą oferowane również w innych wariantach wyposażenia. Wnętrze nawiązuje do odmiany Quadrifoglio, cechując się sportowymi fotelami wykończonymi skórą i Alcantarą, czarną podsufitką oraz ekskluzywnymi elementami z prawdziwego włókna węglowego. Ciemne akcenty widoczne są również na zewnątrz samochodu w postaci czarnych obramowań szyb, grilla i lusterek oraz przyciemnianych szyb i emblematów „Stelvio”, „Q4″, a także „Veloce Ti”.

Stelvio Veloce Ti dostępne jest z silnikiem benzynowym 2.0 turbo o mocy 280 KM lub turbodieslem 2.2 o mocy 210 KM – oba zestawiono z 8-biegową przekładnią automatyczną i napędem na cztery koła Q4. Co ważne, 4-cylindrowe jednostki Stelvio Veloce TI zostały w całości wykonane z aluminium, a wał napędowy – z włókna węglowego.

Systemy autonomicznej jazdy – poziom 2

Giulia i Stelvio zapewniają zaawansowane systemy autonomicznej jazdy ADAS 2 (Advanced Driver Assistance Systems), które pozostają w doskonałej równowadze między przyjemnością z prowadzenia a bezpieczeństwem. Ich rozbudowany wachlarz składa się na drugi poziom autonomicznej jazdy, co oznacza, że w określonych warunkach samochód przejmuje kontrolę nad przyspieszaniem, hamowaniem i kierowaniem. W rezultacie wszystkie systemy zastosowane w Giulii i Stelvio wyraźnie podnoszą nie tylko poziom bezpieczeństwa, ale i komfort podczas dalekich podróży. Oczywiście należy pamiętać, że kierowca zawsze powinien pozostawać skupiony na drodze i trzymać obie ręce na kierownicy.

Stelvio Veloce Ti

Najważniejsze układy wspomagające kierowcę Giulii i Stelvio:

  • Active Lane Keeping Assist (aktywny system utrzymywania na pasie ruchu): wykrywa, czy samochód zjeżdża z pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu i ostrzega kierowcę poprzez sygnały wizualne oraz automatycznie koryguje tor jazdy, tak aby samochód poruszał się pomiędzy liniami wyznaczającymi pas ruchu.
  • Active Blind Spot Assist (aktywny asystent martwego pola): wykrywa obecność innego pojazdu w tzw. martwym polu i jeśli zachodzi taka konieczność, koryguje tor jazdy, aby uniknąć kolizji.
  • Active Cruise Control (aktywny tempomat): automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu, aby utrzymać bezpieczną odległość od jadących przed nim samochodów. Przy pomocy systemu rozpoznawania znaków drogowych dopasowuje prędkość do ograniczeń, co zapewnia bardziej komfortową jazdę.
  • Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control (system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości): system korzysta z kamery pokładowej, rozpoznaje znaki drogowe i pokazuje je na wyświetlaczu oraz ostrzega kierowcę o aktualnym ograniczeniu prędkości. Zaleca nawet kierowcy dostosowanie prędkości do odczytywanych znaków: jeśli kierowca zgadza się, tempomat automatycznie przestawia się na nowe ograniczenia prędkości.
  • Traffic jam assistant (system wspomagający jazdę w korku) i highway assist (system wspomagania jazdy na autostradzie): oprócz aktywnego tempomatu, systemy te nadzorują również sektory boczne samochodu, utrzymując go na środku pasa przy wzmożonym ruchu (Traffic Jam Assistant) lub na autostradzie (Highway Assist), a także regulują prędkość na podstawie aktualnych ograniczeń prędkości.
  • Driver attention assist (asystent wspomagania uwagi i koncentracji kierowcy): analizuje parametry pod kątem zmęczenia kierowcy i w razie potrzeby ostrzega go.
Zdjęcia: Alfa Romeo