
Audi Q3 od ponad dziesięciu lat jest bestsellerem w segmencie SUV-ów premium klasy kompaktowej. Trzecia generacja wyznacza nowe standardy w kilku obszarach. Nowoczesny SUV wyraża pewność siebie i emocje. Dzięki licznym innowacjom Audi Q3 staje się cyfrowym towarzyszem, oferując najwyższą jakość obsługi oraz większe bezpieczeństwo kierowcy i innych uczestników ruchu.
Nowe Audi Q3 trzeciej generacji (FJ) 2025
Oprócz doskonale zestrojonego zawieszenia klienci mogą liczyć także na zalety cyfrowego oświetlenia. Wysoki stopień personalizacji i adaptacyjne funkcje świetlne o wysokiej rozdzielczości umożliwia nowa technologia micro-LED w cyfrowych reflektorach Matrix LED. Kolejną cechą nowego Audi Q3 jest wydajny silnik spalinowy z technologią mild hybrid oraz wersja hybrydowa plug-in z zasięgiem elektrycznym do 120 kilometrów.
„Łącznie sprzedaliśmy na całym świecie ponad dwa miliony egzemplarzy od premiery pierwszej generacji. Audi Q3 należy do naszych najlepiej sprzedających się modeli i zajmuje wysoką pozycję w portfolio. Z trzecią generacją odnawiamy ważną rodzinę modeli w ramach naszej inicjatywy produktowej i wzmacniamy ofertę o znakomity napęd hybrydowy plug-in oraz wydajne silniki spalinowe. Nowy model łączy wydajność, dynamikę i komfort.” – powiedział Gernot Döllner, prezes zarządu AUDI AG
Oprócz wydajnych i częściowo zelektryfikowanych silników spalinowych Audi Q3 oferuje nowe zawieszenie adaptacyjne, które godzi komfort z dynamiką. Geoffrey Bouquot, członek zarządu ds. rozwoju technicznego w AUDI AG, dodaje:
„We wnętrzu Audi Q3 przenosimy cyfrową aranżację z wyższych klas do segmentu kompaktowego. Innowacyjna obsługa i liczne systemy asystujące zwiększają bezpieczeństwo i komfort, czyniąc z Audi Q3 idealnego cyfrowego towarzysza na co dzień.”
Dynamiczny design nowego Audi Q3
W porównaniu z poprzednikiem nowe Audi Q3 ma jeszcze bardziej muskularny i emocjonalny design. Nadwozie to idealne połączenie zaokrąglonych powierzchni i precyzyjnych linii. Szeroką osłonę Singleframe umieszczono wysoko, a zwężające się reflektory tworzą wyrazisty wygląd jednocześnie poprawiając aerodynamikę nadwozia. Taka stylizacja zapewnia szczególnie wydajny przepływ powietrza wokół przedniej części. Regulowany wlot chłodzący pod osłoną Singleframe sprawia, że strumień powietrza opływa tę strefę z minimalnymi stratami. Tam też znajdują się czujniki parkowania. Czujniki systemów wspomagania kierowcy umieszczono za czterema pierścieniami.
Z boku pozioma linia ramienia między przednimi i tylnymi światłami wizualnie dzieli nadwozie na dwie części, tworząc charakterystyczny efekt świetlny. Górna część odbija światło, dolna wpada w cień. W połączeniu z pochylonymi słupkami D sylwetka wydaje się jeszcze bardziej dynamiczna. Wyraziste wypukłości nad nadkolami przednimi i tylnymi nawiązują do oryginalnego modelu quattro.
Również tył ma czysty design. Oddzielony od dwuczęściowych tylnych świateł precyzyjnie poprowadzony wąski pas świetlny przecina całą szerokość pojazdu, nadając tylnej części uporządkowany wygląd. Poniżej powierzchnia nadwozia ma spokojniejszy kształt. Dyfuzor zintegrowano z podniesionym zderzakiem.
Opcjonalne wyposażenie S line z innymi zderzakami przednimi i tylnymi oraz dodatkami w kolorze srebrnym uzupełnia wyposażenie standardowe. Pakiet stylizacyjny dostępny jest też w kolorze czarnym z czarnymi dodatkami. Dla nowych modeli Audi Q3 przewidziano jedenaście kolorów, w tym lakier jednolity biały Arkona. Kolory metaliczne to biały Glacier, czarny Mythos, szary Arrow, szary Tambora, czerwony Progressive i niebieski Navarra. Do palety dołączają też nowe barwy: zielony Sage i brązowy Madeira. Matowy lakier brązowy Madeira oferuje się tylko w nowym Q3. Lakier metaliczny szary Daytona dostępny jest również dla wersji S line. Kolor szary Tambora przewidziano tylko dla linii advanced.
Nowe wzory obręczy dostępne są w rozmiarach od standardowych 17 cali do maksymalnie 20 cali. Szerokość opon wynosi od 215 do 235 milimetrów. Gamę uzupełniają obręcze aerodynamiczne od 18 do 19 cali. Audi Sport oferuje łącznie pięć wzorów obręczy w rozmiarach 19 i 20 cali. Wśród nich dwa przyciemnione warianty w kolorze czarnym metalicznym: 20-calowe obręcze o pięcioramiennej konstrukcji oraz 20-calowe o wieloszprychowej stylistyce S.
Aerodynamika i akustyka pojazdu zostały znacznie poprawione w porównaniu z poprzednikiem. Oprócz współczynnika oporu powietrza Cx wynoszącego 0,30 szczególny nacisk położono na komfort akustyczny.
Nowe Audi Q3 to pierwszy model marki w segmencie kompaktowym ze szkłem dźwiękochłonnym dla przednich szyb bocznych. W połączeniu z lepszymi uszczelnieniami i izolacją tworzy to harmonijną koncepcję akustyczną z odczuwalną poprawą komfortu jazdy.
Oświetlenie z wyższych klas zmienia noc w dzień
Technologia oświetlenia w nowym Audi Q3 jest nowością w segmencie kompaktowym marki — możliwą dzięki adaptacji cyfrowych reflektorów Matrix LED z wyższych klas. Nowe Q3 to pierwszy model Audi z modułem micro-LED, który zastępuje moduł DMD. Na module o szerokości około 13 milimetrów znajduje się 25 600 diod micro-LED. Każda ma około 40 mikrometrów wielkości, czyli około połowy grubości ludzkiego włosa. Ta technologia micro-LED znacznie poprawia jakość oświetlenia i zapewnia bardzo wyrazisty kontrast na drodze — szczególnie przydatna w trudnych warunkach pogodowych.
Funkcje prowadzenia światłem, znane jako prowadzenie po pasie i światła orientacyjne, są teraz ściślej powiązane z systemami wspomagania kierowcy. Funkcje świetlne wyświetlają ważne informacje z systemów wspomagania bezpośrednio przed pojazdem, w polu widzenia kierowcy, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo.
Nowością jest wyświetlanie aktywnego ostrzeżenia asystenta zmiany pasa w świetle pasa na autostradach, gdy kierowca Audi Q3 chce zmienić pas, a w martwym polu znajduje się inny pojazd. Wyświetlanie ostrzeżenia o opuszczeniu pasa w świetle orientacyjnym również wspomaga kierowcę na drogach krajowych i autostradach. Aktywuje się tak samo jak znany sygnał w zestawie wskaźników przy nieumyślnym przekroczeniu granicy pasa. Reflektory mogą też wyświetlać na drodze symbol kryształu lodu jako ostrzeżenie od około 70 km/h przy możliwym oblodzeniu przed pojazdem.
Inny przykład zaawansowanego prowadzenia światłem widać na remontowanych odcinkach dróg, gdzie kierowcy często mają problem z precyzyjnym prowadzeniem po pasie. Cyfrowe reflektory Matrix LED automatycznie dostosowują prowadzenie światłem, wyłączając światło pasa na rzecz światła orientacyjnego, znacznie ułatwiając pozostanie w odpowiednim pasie na zwężonych odcinkach dróg. Klienci mogą też po raz pierwszy wyłączyć poszczególne funkcje cyfrowych reflektorów Matrix LED, jak światła pasa, przez system MMI.
System MMI pozwala też wybrać trzy różne wzory dla rozszerzonych dynamicznych funkcji powitania/pożegnania przy wsiadaniu do pojazdu lub wyłączaniu silnika. Technologia cyfrowa Matrix LED robi wrażenie również przy stojącym pojeździe.
W połączeniu ze źródłem światła micro-LED cyfrowe reflektory Matrix LED zapewniają bardzo precyzyjne rozłożenie strumienia świateł drogowych i jeszcze lepszą kontrolę świecenia względem innych uczestników ruchu, zwiększając tym samym bezpieczeństwo.
Wraz z cyfrowymi modułami Matrix LED cyfrowe światła dzienne LED z 23 segmentami z każdej strony sprawiają, że pojazd jest łatwo rozpoznawalny. W zależności od wyposażenia pojazdu przez system MMI można wybrać do czterech różnych cyfrowych sygnatur świetlnych z dostosowanymi scenariuszami oświetlenia powitania/pożegnania dla przodu i tyłu. Tył zdobią opcjonalne cyfrowe światła OLED, uzupełnione ciągłym pasem LED.
Łącznie 36 różnych segmentów podzielono na sześć cyfrowych paneli OLED, które tworzą cyfrowe sygnatury tylnych świateł. Podświetlane pierścienie z tyłu to szczególnie efektowny element, który ożywa po włączeniu świateł mijania.
Wnętrze: funkcjonalne i przejrzyste
W porównaniu z poprzednim modelem design i funkcjonalność znacznie się poprawiły. Kontrastowa stylistyka celowo umieszcza elementy na pierwszym planie lub w tle, tworząc przytulną atmosferę wnętrza.
Aplikacja tapicerska Softwrap rozciąga się od drzwi przez całą szerokość deski rozdzielczej, podkreślając poziomy układ dla maksymalnego poczucia przestrzeni. Wyświetlacz panoramiczny z 11,9-calowym zestawem wskaźników i 12,8-calowym dotykowym ekranem MMI tworzy tak zwaną cyfrową scenę. Zakrzywiona forma tworzy układ kokpitu zorientowany na kierowcę. Audi przenosi w ten sposób cyfrową scenę z wyższych klas do segmentu kompaktowego. Wyświetlacz projekcyjny pokazujący najważniejsze informacje uzupełnia cyfrowe ekrany. Płaskie klamki drzwi i nowoczesna, uporządkowana konsola podkreślają poczucie przestrzeni i komfortu.
Nowy układ elementów obsługi przy kierownicy przynosi znaczne korzyści praktyczne. Łączy dwie nowe dźwignie przy kolumnie kierownicy, tworząc więcej miejsca na konsoli środkowej, zapewniając nową jakość obsługi i lepsze poczucie przestrzeni. Prawa dźwignia służy jako przełącznik zmiany biegów, lewa steruje oświetleniem i wycieraczkami. Likwidacja tradycyjnej dźwigni zmiany biegów w konsoli środkowej zapewnia więcej miejsca w konsoli, gdzie znajdziemy dwa uchwyty na kubki. Chłodzoną ładowarkę indukcyjną 15 W wraz z dwoma portami USB-C można zamknąć przesuwaną pokrywą. Dwa dodatkowe porty USB-C znajdują się z tyłu.
W ciemności różne pakiety oświetleniowe (pakiet światła nastrojowego plus/pro) podkreślają klimat wnętrza. Światła pozycyjne w desce rozdzielczej i konsoli środkowej akcentują czyste linie wnętrza. Pośrednie oświetlenie nastrojowe pod panoramicznym wyświetlaczem MMI i w drzwiach uwydatnia stylistykę wnętrza.
Jako nowy element stylistyczny przednie drzwi można opcjonalnie wyposażyć w oświetlenie o dużej powierzchni. Panel materiałowy wycięto w tym celu laserem w 300 punktach. Źródło światła w tapicerce drzwi podświetla od tyłu pięć segmentów, które ze względu na różne rozmiary tworzą dynamiczną sekwencję świetlną — nawet podczas odblokowywania i blokowania pojazdu. Podświetlany panel materiałowy łączy funkcjonalność z emocjonalnym designem. Trzydzieści różnych kolorów dostępnych w systemie MMI zwiększa możliwości personalizacji.
Głośniki nowego opcjonalnego systemu audio premium SONOS znajdują się w górnej części drzwi, zapewniając intensywne wrażenia dzięki nowemu wirtualnie generowanemu brzmieniu przestrzennemu. Dwanaście wysokowydajnych głośników wraz z głośnikiem środkowym i subwooferem napędza wzmacniacz o maksymalnej mocy 420 W. Klienci mogą wybierać spośród czterech prekonfigurowanych profili dźwiękowych (neutralny, koncertowy, lounge i podcast). Mają też możliwość rozszerzenia wrażeń dźwiękowych o funkcje, które można dodać w dowolnym momencie przez Functions on Demand (FoD).
Pakiet dźwięku i funkcji uzupełnia wybrany system audio o trzy dodatkowe funkcje: 1) wzmocnienie basów — dla bardziej precyzyjnych i potężnych wrażeń basowych, 2) automatyczne dostosowanie poziomu — utrzymanie stałej głośności podczas zmiany źródeł, 3) odświeżanie muzyki — poprawa jakości dźwięku skompresowanych plików muzycznych.
System infotainment Audi Q3 wykorzystuje Android Automotive OS jako system operacyjny. Aplikacje innych firm, jak YouTube, są dostępne w Audi Application Store, który jest bezpośrednio zintegrowany z systemem MMI i nie wymaga smartfona.
Asystent Audi, samodoskonalący się asystent głosowy, może obsługiwać liczne funkcje pojazdu. Asystent wykorzystuje sztuczną inteligencję — zintegrowaną bezpośrednio w pojeździe — i pojawia się jako awatar na centralnym ekranie dotykowym MMI oraz, gdy jest aktywny, jako ikona na wyświetlaczu projekcyjnym lub w Audi virtual cockpit. Polecenia rozpoznane przez asystenta Audi wyświetlają się również na zestawie wskaźników.
Dostępnych jest łącznie dziewięć pakietów wyposażenia wnętrza. Kabina jest nie tylko szczególnie przyjazna użytkownikowi, ale zaprojektowano ją również z myślą o zrównoważonym rozwoju. Do aplikacji drewnianych używa się szybko rosnącego, odpornego drewna. Elementy wnętrza w materiale Impressum wykonano w 100 proc. z poliestru pochodzącego z odzysku. Materiały tapicerskie Expedition, Impressum, jednokolorowy materiał i mikrofibra są również wykonane w całości z odzyskanego poliestru. Aksamitne welurowe dywaniki wykonano z Econyl — włókna nylonowego wytwarzanego ze starych sieci rybackich, resztek dywanów i odpadów przemysłowych. W ten sposób w modelu Q3 Audi koncentruje się na przyszłościowym i efektywnym wykorzystaniu zasobów.
Pojemność bagażnika 488 litrów potwierdza praktyczny charakter Audi Q3. Jeśli tylną kanapę przesunie się maksymalnie do przodu i ustawi pionowo, uzyskuje się 575 litrów. Natomiast po całkowitym złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa w Audi Q3 wzrasta do 1386 litrów. Tylną kanapę można standardowo przesuwać wzdłużnie i regulować kąt oparcia. Audi Q3 może holować przyczepy o masie do 2100 kilogramów. Dopuszczalny nacisk na hak wynosi 90 kilogramów.
Szeroka gama wydajnych silników
Podstawowym modelem rodziny Audi Q3 jest Audi Q3 SUV TFSI 110 kW (150 KM) — wyposażone w czterocylindrowy silnik benzynowy z technologią mild hybrid i siedmiobiegową skrzynią S tronic. Rozwija moc 110 kW (150 KM). Główną zaletą jednostki 1.5 TFSI jest system Cylinder on demand (COD). Tymczasowo wyłącza drugi i trzeci cylinder przy małych i średnich obciążeniach.
Najmocniejszą z jednostek spalinowych jest Audi Q3 SUV TFSI quattro 195 kW (265 KM) z napędem quattro. Napęd zapewnia 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik z siedmiobiegową skrzynią S tronic. Dostarcza 195 kW (265 KM) i 400 Nm momentu obrotowego na wszystkie cztery koła. Audi Q3 SUV TDI 110 kW szczególnie nadaje się na długie trasy. Standardowo ma napęd na przód i siedmiobiegową skrzynię S tronic. Jego 110 kW (150 KM) i 360 Nm momentu obrotowego zapewnia niskie zużycie paliwa podczas długich podróży.
Napęd hybrydowy plug-in (PHEV) również nadaje się na długie trasy, ale w tej wersji korzysta także ze wsparcia elektrycznego. Jest mocniejszy i bardziej wydajny niż kiedykolwiek wcześniej. W połączeniu z silnikiem elektrycznym (85 kW i 330 Nm momentu obrotowego) Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW oferuje łączną moc systemową 200 kW (272 KM) i 400 Nm momentu obrotowego.
W wersji e-hybrid wykorzystano akumulator wysokiego napięcia o pojemności brutto 25,7 kWh, niemal podwajając poprzednią pojemność — przy niemal identycznych wymiarach jak w poprzednim modelu. Dostępna pojemność akumulatora wynosi 19,7 kWh. 96 pryzmatycznych ogniw akumulatora podzielonych na cztery moduły magazynuje znacznie więcej energii niż wcześniej. Dzięki lepszej chemii ogniw moduły mają teraz pojemność ładowania 73 Ah zamiast 37.
To zwiększa zasięg elektryczny do 120 kilometrów w cyklu WLTP. Audi Q3 SUV e-hybrid 200 kW można ładować prądem stałym do 50 kW w idealnych warunkach, co umożliwia komfortowe podróżowanie korzystając wyłącznie z napędu elektrycznego. Akumulator rozładowany do 10 proc. można naładować do 80 proc. w mniej niż pół godziny. Własna usługa ładowania Audi charging zapewnia dostęp do licznych stacji ładowania AC w 28 krajach europejskich (opcjonalnie).
Nowy system amortyzatorów dla komfortu i dynamiki
Oprócz silników Audi znacznie poprawiło też właściwości jezdne nowego Q3. Udoskonalone zawieszenie standardowe zapewnia lepsze wrażenia z jazdy. Ten dynamicznie zaprojektowany SUV to wszechstronny samochód rodzinny i turystyczny, który doskonale sprawdza się na co dzień i imponuje zwinnością. Dostępne systemy zawieszenia to zawieszenie na sprężynach stalowych, zawieszenie sportowe oraz zawieszenie z dwuzaworową regulacją amortyzatorów.
Zawieszenie z regulowanymi amortyzatorami stale reaguje na charakterystykę nawierzchni i aktualną sytuację jazdy, uwzględniając takie parametry jak: praca kierownicą, hamowanie i przyspieszanie. Idealne tłumienie oblicza się dla każdego koła w ułamku sekundy i dostosowuje w ten sposób pracę amortyzatorów. Szybciej działające amortyzatory dwuzaworowe pozwalają też na lepsze i płynniejsze połączenie nadwozia z zawieszeniem. Jednocześnie niezależne sterowanie fazami odbicia i sprężania poprawia właściwości jezdne, bo drgania rozprężania i kompresji można kontrolować niezależnie.
Różnica między komfortową a sportową jazdą jest bardziej odczuwalna. Zwinność nowego Audi Q3 zwiększa też opcjonalny progresywny układ kierowniczy. Nie jest nienaturalnie bezpośredni, ale bardzo precyzyjny od pozycji środkowej. Pod koniec skrętu kierownicy przełożenie znacznie maleje, ułatwiając tym samym manewrowanie. Ruchy kierownicą przekazuje się bardziej bezpośrednio na koła. Ponadto reakcja układu kierowniczego jest wyraźniej odczuwalna za kierownicą, a informacja zwrotna z drogi lepsza. Zmniejszone tarcie zapewnia lepsze wyczucie tego, co dzieje się z przednimi kołami.
W systemie Audi drive select nowego Q3 tryb zrównoważony zastępuje też tryb auto. Jak sama nazwa wskazuje, tryb zrównoważony to optymalna równowaga między właściwościami jezdnymi a komfortem. Tryb zrównoważony aktywuje się przy każdym uruchomieniu pojazdu i można go też konfigurować zgodnie z własnymi preferencjami. „Offroad plus” (dla quattro) można też wstępnie wybrać jako tryb domyślny przez system MMI.
Systemy wspomagania kierowcy
W kwestii wspomagania kierowcy Audi Q3 oferuje szeroką gamę systemów, które znacznie ułatwiają codzienną jazdę i zwiększają bezpieczeństwo.
Wyposażenie standardowe przy wprowadzeniu na rynek obejmuje system parkowania plus z wyświetlaczem odległości, tempomat (wraz z ogranicznikiem prędkości) przygotowany do rozbudowy o funkcję adaptacyjną, ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa z asystentem awaryjnym, rozpoznawanie znaków drogowych, system monitorowania uwagi i zmęczenia kierowcy oraz aktywny asystent omijania przeszkód i przedni asystent skrętu, asystent ruchu poprzecznego z przodu oraz asystent awaryjnego hamowania z przodu.
Najważniejsze funkcje zwiększające komfort jazdy to adaptacyjny asystent jazdy plus, który wspomaga utrzymanie prędkości i prowadzenie po pasie oraz został uzupełniony o funkcję asystenta zmiany pasa.
System wspomaga przyspieszanie, hamowanie, utrzymywanie prędkości i zachowywanie ustawionej odległości, a także prowadzenie po pasie na odcinkach trasy przy prędkościach do 210 km/h. System wspomaga też asystowane zmiany pasa przy prędkościach 90 km/h i wyższych na autostradach. Funkcję można aktywować przez system MMI. Wykorzystuje dane z tylnego radaru, by wskazać białymi strzałkami w zestawie wskaźników i na wyświetlaczu projekcyjnym, czy i w którym kierunku zmiana pasa jest możliwa. Jeśli zmiana pasa zostanie zainicjowana dotknięciem kierunkowskazu, system aktywnie wspomaga proces prowadzenia.
W połączeniu z danymi online adaptacyjny asystent jazdy może utrzymać pojazd w pasie nawet bez rozpoznanej granicy pasa i tym samym zwiększyć komfort w ruchu pozamiejskim i miejskim (poza autostradą). Korzystanie z danych online dla adaptacyjnego asystenta jazdy wliczono w cenę przez trzy lata po dostawie pojazdu. Następnie klienci mogą przedłużyć usługę za dodatkową opłatą.
Asystent awaryjny może teraz też przejąć kontrolę nad pojazdem, gdy kierowca przestanie reagować. W takim przypadku asystent awaryjny samodzielnie prowadzi Audi Q3 na pobocze i zatrzymuje pojazd (tylko w połączeniu z pakietem Tech pro). System wydaje wtedy ostrzeżenia wizualne, dźwiękowe i dotykowe z szarpnięciami hamulca oraz włącza światła awaryjne.
Dla większego bezpieczeństwa kamera we wnętrzu monitoruje też kierowcę pod kątem zmęczenia i rozproszenia uwagi. Jeśli kierowca nie reaguje na ostrzeżenia przez określony czas, rozlega się sygnał ostrzegawczy i pojawia się wizualny komunikat w zestawie wskaźników. Jeśli kierowca nadal nie reaguje, Audi Q3 automatycznie zjeżdża na pobocze i inicjuje połączenie ze służbami ratunkowymi. Dane nie są zapisywane.
Funkcja nauki parkowania pozwala nauczyć Audi Q3 indywidualnych manewrów parkowania. Jeśli dostęp do garażu lub wiaty jest utrudniony, Audi Q3 wystarczy wytrenować tylko raz, a następnie samochód sam zajmie się parkowaniem — kierowca musi jedynie obserwować. To samo dotyczy wyjeżdżania z miejsca parkingowego.
Nowe Audi Q3 może zapamiętać do pięciu manewrów parkowania o długości 50 metrów. Manewry mogą mieć indywidualne nazwy. Jeśli podróż kończy się w ślepym zaułku, nowy asystent cofania zapewnia niezawodną pomoc. Przy prędkościach poniżej 35 km/h Audi Q3 może zapamiętać trasę o długości około 50 metrów i samodzielnie cofać z prędkością około 10 km/h.
W ruchu miejskim asystent parkowania plus z systemem parkowania pomaga kierowcy przy precyzyjnych manewrach, gdy czujniki ultradźwiękowe wykryją odpowiednie miejsce parkingowe prostopadłe lub równoległe.
Asystent parkowania wspomaga też wyjeżdżanie z miejsca parkingowego i można go aktywować podczas ręcznego manewru parkowania. By skorzystać z tej pomocy, kierowca musi postępować zgodnie z instrukcjami na wyświetlaczu oraz odpowiednio przyspieszać i hamować. Cztery kamery szerokokątne pokrywają cały obszar bezpośrednio wokół pojazdu i umożliwiają różne perspektywy widoku dla jeszcze wygodniejszego manewrowania. Kierowca może wybierać różne widoki na wyświetlaczu MMI, ułatwiając ustawienie pojazdu w miejscu parkingowym.
System rozpoznawania znaków drogowych wyświetla teraz też znaki ostrzegawcze: na przykład rozpoznaje znaki pierwszeństwa przejazdu, robót drogowych, przejść dla pieszych, przejść dla zwierząt i przejazdów kolejowych.
Wprowadzenie na rynek i ceny
Trzecia generacja nowego Audi Q3 wyznacza nowe standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów premium. Pojazd na rynkach europejskich zadebiutuje w październiku tego roku, zamówienia będzie można składać już latem.