Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
ffffe
4.38

Honda FR-V

Honda FR-V

Honda FR-V to nietypowy kompaktowy minivan, który wyróżniał się rzadko spotykanym w tym segmencie układem 3+3 – trzema fotelami z przodu i trzema z tyłu.

Model został stworzony głównie z myślą o rynku europejskim jako praktyczna alternatywa dla tradycyjnych minivanów, łącząca funkcjonalność z dynamicznym prowadzeniem typowym dla Hondy.

Producent postarał się o dużą elastyczność wnętrza – dwa rzędy foteli wyposażono w system opuszczania tylnych siedzeń, przesuwne fotele środkowe przedniego i tylnego rzędu ułatwiają komunikację między pasażerami. Dzięki poszerzonemu rozstawowi osi i niewielkiej wysokości auto jest stabilne.

Debiut i geneza (2004)

Honda FR-V została zaprezentowana po raz pierwszy w 2004 roku na Salonie Samochodowym w Paryżu. Auto bazowało na płycie podłogowej Hondy Civic VII generacji, co zapewniało mu kompaktowe wymiary i dobre właściwości jezdne.

Honda FR-V 2007 (1)Honda FR-V 2007 (2)Honda FR-V 2007 (3)Honda FR-V 2007 (4)

Inspiracją dla projektu był japoński model Honda Mobilio Spike oraz europejskie zapotrzebowanie na rodzinne, ale nietuzinkowe auta. Największym wyróżnikiem był wspomniany układ siedzeń 3+3, z przesuwanym i składanym środkowym fotelem przednim, co umożliwiało elastyczną aranżację przestrzeni.

Silniki i wersje

W momencie debiutu FR-V był oferowany z trzema silnikami:

  • benzynowe: 1.7 i-VTEC (125 KM) i 2.0 i-VTEC (150 KM),
  • wysokoprężny: 2.2 i-CTDi (140 KM) – chwalony za elastyczność i niskie zużycie paliwa.

Napęd trafiał na przednie koła, a skrzynia była manualna (5 lub 6 biegów w dieslu). Zawieszenie zestrojono tak, aby łączyć komfort jazdy z pewnością prowadzenia – cechą, która wyróżniała FR-V na tle konkurencyjnych minivanów.

Facelifting w 2007 roku

W 2007 roku Honda przeprowadziła modernizację FR-V. Auto otrzymało zmieniony pas przedni, nowe reflektory, zmodernizowane wnętrze z lepszymi materiałami i poprawioną ergonomią. W ofercie pozostały te same jednostki napędowe, jednak usprawniono układ sterowania i emisję spalin, aby spełnić nowsze normy Euro.

Rynek europejski i odbiór

Honda FR-V była sprzedawana głównie w Europie Zachodniej – w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i krajach Beneluksu. Auto chwalono za:

  • przestronność przy kompaktowych wymiarach (dł. ok. 4,3 m),
  • elastyczne wnętrze i liczne schowki,
  • dobre prowadzenie,
  • wysoką jakość wykonania.

Krytykowano natomiast ograniczoną pojemność bagażnika przy komplecie pasażerów oraz fakt, że środkowe miejsca były mniej wygodne niż skrajne.

Koniec produkcji w 2009 roku

Mimo oryginalnej koncepcji sprzedaż FR-V była umiarkowana – rynek stopniowo odchodził od kompaktowych minivanów na rzecz SUV-ów i crossoverów. Honda zakończyła produkcję modelu w 2009 roku, nie oferując bezpośredniego następcy w Europie. Rolę rodzinnego auta w gamie marki przejęła w praktyce Honda CR-V (SUV), a segment kompaktowych MPV Honda opuściła całkowicie.

Honda FR-V - Fotogalerie

Ostatnie 1 wiadomości związane z Honda FR-V:

Honda najbardziej niezawodną marką na rynku

Honda najbardziej niezawodną marką na rynku W ankiecie niezawodności samochodów, przeprowadzonej przez agencję Which? Car, Honda Jazz okazała się być najbardziej niezawodnym nowym samochodem. Ponad 1300...

czytaj dalej