Średnia ocena modelu na podstawie opinii »
użytkowników publikowanych w dziale »
opinie kierowców - oceń swoje auto »
eeeee
brak opinii

Honda e

Honda e

Honda e to jeden z najbardziej charakterystycznych elektrycznych samochodów ostatnich lat, stworzony przede wszystkim z myślą o europejskich miastach.

Honda e łączy futurystyczną technologię z retro-stylistyką inspirowaną klasycznymi modelami Hondy z lat 70., takimi jak Honda N600 czy pierwsza generacja Hondy Civic.

Honda e była pierwszym w pełni elektrycznym samochodem Hondy sprzedawanym w Europie i symbolicznym początkiem elektryfikacji marki na Starym Kontynencie. Nie miała być autem masowym – raczej wizytówką możliwości technologicznych Hondy i propozycją dla klientów ceniących unikatowy design oraz innowacje.

Geneza i koncepty (2017–2019)

Pierwsze zapowiedzi pojawiły się w 2017 roku, gdy Honda zaprezentowała Urban EV Concept na Salonie Samochodowym we Frankfurcie. Kompaktowy, minimalistyczny samochód o pudełkowatych proporcjach i dużych kołach natychmiast zdobył uznanie publiczności – głównie dzięki unikalnemu połączeniu retro-formy i nowoczesnych detali LED.

W 2019 roku na targach w Genewie pokazano Honda e Prototype, będący już bliską wersją produkcyjną. Projekt został uproszczony względem konceptu, ale zachował charakterystyczne, obłe linie, czarne „maski” przodu i tyłu oraz chowane w karoserii klamki.

Debiut wersji produkcyjnej (2019)

Honda e w wersji produkcyjnej zadebiutowała we wrześniu 2019 roku na targach IAA we Frankfurcie. Auto zostało zaprojektowane specjalnie z myślą o rynku europejskim i nie było planów sprzedaży w USA. Produkcja ruszyła w 2020 roku.

Samochód zbudowano na dedykowanej platformie dla pojazdów elektrycznych z napędem na tylne koła – rzadkość w segmencie miejskich aut. Dzięki temu Honda e oferuje zwrotny układ kierowniczy z kątem skrętu kół do 4,3 m promienia zawracania, co idealnie sprawdza się w ciasnych uliczkach miast.

Technika i osiągi

Początkowo oferowano dwie wersje:

  • Honda e – silnik elektryczny 136 KM,
  • Honda e Advance – silnik 154 KM.

Obie korzystają z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 35,5 kWh, co zapewnia zasięg do ok. 220 km wg normy WLTP. Auto obsługuje ładowanie prądem stałym do 50 kW (ok. 30 min do 80%) oraz prądem przemiennym 6,6 kW. Przyspieszenie 0–100 km/h wynosi ok. 8,3 s w mocniejszej odmianie.

Innowacyjne wnętrze

Honda e wyróżnia się nietypowym kokpitem – cała deska rozdzielcza to jeden szeroki panel z pięcioma ekranami LCD:

  • dwa zewnętrzne wyświetlacze pełnią funkcję cyfrowych lusterek bocznych (Side Camera Mirror System),
  • centralny podwójny ekran dotykowy do obsługi multimediów i ustawień,
  • ekran kierowcy z cyfrowymi wskaźnikami.

Wnętrze utrzymano w minimalistycznym, niemal „salonowym” stylu, z tkaninami przypominającymi te z mebli i drewnopodobnymi wstawkami.

Wejście na rynek i odbiór

Sprzedaż w Europie rozpoczęła się w połowie 2020 roku. Model od razu zdobył liczne nagrody, m.in.:

Pochwały dotyczyły głównie stylistyki, jakości wykonania i zaawansowanych technologii. Krytykowano natomiast stosunkowo niewielki zasięg w porównaniu z konkurencją w podobnej cenie.

Honda e to nietypowy przypadek w segmencie miejskich elektryków – samochód zaprojektowany bardziej dla przyjemności użytkowania i stylu niż dla maksymalnego zasięgu czy pojemności bagażnika. Dzięki swojemu charakterowi i wyjątkowemu designowi stała się obiektem pożądania wśród fanów motoryzacji, a jednocześnie pokazała, że w erze elektromobilności wciąż jest miejsce na odważne i indywidualne projekty.

Ostatnie 9 wiadomości związane z Honda e:

Honda zdobywa nagrody Red Dot Design

Honda zdobywa nagrody Red Dot Design "Red Dot: Best of the Best 2020" - jury doceniło przełomową stylistykę Hondy e, przyznając jej najważniejsze wyróżnienie w konkursie w kategorii...

czytaj dalej

Zapowiedź e:TECHNOLOGY na genewskim stoisku Hondy

Zapowiedź e:TECHNOLOGY na genewskim stoisku Hondy Na Geneva Motor Show 2020 Honda zaplanowała debiut nowych modeli Jazz i Jazz Crosstar, któremu towarzyszyć będzie ekspozycja szeregu zelektryfikowanych produktów i...

czytaj dalej

Honda podczas IAA we Frankfurcie 2019

Honda podczas IAA we Frankfurcie 2019 Podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Honda zaprezentowała wersję seryjną pojazdu elektrycznego nowej generacji - model Honda...

czytaj dalej

Produkcyjna wersja modelu Honda E debiutuje we Frankfurcie

Produkcyjna wersja modelu Honda E debiutuje we Frankfurcie Honda przedstawiła pierwsze oficjalne zdjęcia swojego nowego pojazdu elektrycznego - Honda e. Oficjalny debiut Hondy e będzie miał miejsce na Frankfurt Motor Show...

czytaj dalej

Światowa premiera Hondy E Prototype podczas Motor Show w Genewie

Światowa premiera Hondy E Prototype podczas Motor Show w Genewie Podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie zostanie zaprezentowane nowe, miejskie auto elektryczne - Honda e...

czytaj dalej

Światowa premiera prototypu nowego pojazdu elektrycznego Hondy w Genewie

Światowa premiera prototypu nowego pojazdu elektrycznego Hondy w Genewie Kolejny etap realizacji zobowiązania Hondy, że do roku 2025 dwie trzecie sprzedawanych w Europie samochodów tej marki będzie wyposażona w napędy wykorzystujące silniki...

czytaj dalej

Pozostałe artykuły ...

Honda - archiwum artykułów