MotoNews.pl

Test Jeep Renegade 1.4 Limited

13 grudnia 2017

Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Jeep-Renegade-Limited 4

Jeep Renegade to pierwszy przedstawiciel Jeepa w segmencie małych SUV’ów i pierwszy model, który powstał we współpracy z Fiatem. Kompaktowy Jeep debiutował w 2014 roku i obecnie jest w Polsce najpopularniejszym modelem w gamie producenta, stanowiąc niemal 60% jego całkowitej sprzedaży.

Jeep Renegade – wygląd zewnętrzny

Pomimo amerykańsko – włoskiego mariażu najmniejszy Jeep zachował design charakterystyczny dla marki. Pudełkowate nadwozie, charakterystyczny siedmioczęściowy grill, okrągłe światła przednie czy trapezowe nadkola to elementy nawiązujące do Wranglera lub legendarnego Willysa. Odniesienie do historii producenta znajdziemy również na przedniej szybie, na której umieszczono motyw jadącego Willysa czy na zdejmowanym dachu My Sky i kloszach świateł tylnych z symbolem X nawiązującym do wyglądu oryginalnego kanistra na paliwo z Willysa.

Połączenie tradycji i nowoczesności tworzy spójną całość, która zdecydowanie wyróżnia się na tle konkurencji w segmencie. Dodatkowym atutem Jeepa jest ciekawa gama kolorów nadwozia, od tradycyjnych, przez te inspirowane historią marki – Commando czy Mojave Sand, po bardzo jaskrawe – Solar Yellow lub Hyper Green, które świetnie prezentują się na małym SUV’ie

Jeep Renegade – wnętrze pojazdu

Kabina Jeepa zaskakuje swoją przestronnością. Z zewnątrz Jeep Renegade sprawia wrażenie zdecydowanie mniejszego auta. Wewnątrz okazuje się, że cztery dorosłe osoby niezależnie od wzrostu nie będą narzekać na deficyt miejsca. Jedynymi mankamentami są bardzo szerokie słupki A ograniczające widoczność oraz brak podłokietnika na kanapie tylnej.

Wykończenie przestrzeni pasażerskiej, jakość użytych materiałów i ich spasowanie nie budzą zastrzeżeń. W zależności od wersji wyposażenia do wyboru mamy czarną, szarą lub beżową tapicerkę z materiału oraz czarną i szarą skórę, które możemy połączyć ze srebrnymi, czerwonymi lub pomarańczowymi akcentami na desce rozdzielczej.

Deska rozdzielcza jest czytelna, obsługa systemu multimedialnego i pozostałych elementów umieszczonych na konsoli centralnej intuicyjna, a duże i wygodne przyciski osadzone na kierownicy dodatkowo ułatwiają obsługę telefonu, systemu audio czy tempomatu.

W kabinie również znajdziemy kilka ciekawych detali podkreślających charakter marki. Na tarczy obrotomierza zamiast czerwonego pola znalazła się plama błota, na dnie schowków zobaczymy wspomniany wcześniej symbol X lub mapę pustyni Moab, natomiast na obudowie lusterka wstecznego, maskownicach głośników, fotelach przednich czy wewnętrznej części pokrywy bagażnika powielono charakterystyczny front Jeepa. Przed fotelem pasażera znalazł się częsty atrybut uterenowionych modeli – praktyczny uchwyt przydatny przy wsiadaniu do wyższego nadwozia lub podczas pokonywania bezdroży, na obudowie centralnego ekranu informacja o długiej historii marki – „Since 1941”, a wokół przycisku Start/Stop zachęta do kolejnych podróży „To new adventures!”

Za dzieloną 40/20/40 tylną kanapą znajduje się przestrzeń bagażowa o pojemności 351 litrów. Po złożeniu oparć jej kubatura wzrasta do 1297 litrów.

Jeep Renegade – silnik i właściwości jezdne

W codziennej eksploatacji Jeep okazuje się autem wszechstronnym i funkcjonalnym. Wysoka, wygodna pozycja z kierownicą, optymalnie dobrana charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego sprawdzają się zarówno na asfalcie jak i po zjechaniu z utwardzonych nawierzchni. W mieście gdzie użytkowanych jest większość „terenówek” auto prowadzi się komfortowo i przewidywalnie, zawieszenie dobrze wybiera niedoskonałości nawierzchni. W terenie docenimy 17,5-centymetrowy prześwit, kąty natarcia, rampowy i zejścia wynoszące odpowiednio: 17.9°, 21.2°, 29,7° oraz prawie półmetrową (48.2 cm) głębokość brodzenia. Testowy egzemplarz wyposażony był w napęd na oś przednią i standardowe opony, co bardzo szybko weryfikuje jego możliwości terenowe. Jeśli chcemy bezpiecznie eksplorować bezdroża warto zdecydować się na wersję z napędem 4×4 lub wariant Trailhawk z napędem na obie osie, podwyższonym prześwitem, dodatkowymi osłonami podwozia czy systemem Jeep Selec-Terrain z pięcioma trybami jazdy: Auto, Snow, Sand, Mud i Rock.

Pod maską testowego Jeepa pracował silnik benzynowy 1.4 MultiAir współpracujący z 6-stopniową skrzynią automatyczną. Duet ten zapewnia wystarczające osiągi – zadowalająca elastyczność i sprint do 100 km/h w 11 sekund, jednak charakteryzuje się dosyć dużym zapotrzebowaniem na paliwo. Podczas testu w cyklu mieszanym spalanie oscylowało w granicach 10 l/100km.

Podsumowanie

Ceny Jeepa Renegade zaczynają się od 69 900 zł. W ofercie znajdziemy silniki benzynowe i wysokoprężne o mocach od 110 KM do 170 KM, aż 4 skrzynie: 5 i 6-stopniową manualną oraz 6 i 9-stopniowe automaty. Dodatkowo 4 wersje wyposażenia: Sport, Longitude, Limited i Trailhawk, urozmaicane co jakiś czas wariantami limitowanymi lub jubileuszowymi. Renegade to bardzo ciekawa propozycja w segmencie małych SUV’ów i bezpośredni konkurent takich modeli jak bliźniaczy Fiat 500X, Peugeot 2008, Opel Mokka X czy Suzuki Vitara.

Jeep Renegade – dane techniczne

Silnik – benzynowy

– Pojemność skokowa – 1368 cm3
– Maksymalna moc kW (KM) przy (obr./min) – 103 (140) przy 5500
– Maksymalny moment obrotowy Nm przy (obr./min) – 230 przy 1750

Pojemność zbiornika paliwa

45 litrów

Wymiary

– Długość (mm) – 4236
– Wysokość (mm) – 1474
– Szerokość (mm) –1667
– Rozstaw osi (mm) – 2570

Napęd

– na koła przednie

Układ kierowniczy

– ze wspomaganiem

Koła i opony

– Wymiary opon standardowych – 215/60
– Standardowe obręcze kół – 17” (stalowe)

Masa(kg)

– Masa własna pojazdu gotowego do jazdy – 1380
– Dopuszczalna masa całkowita pojazdu – 1865

Pojemność bagażnika

351 l

Jeep Renegade – kompletacja wyposażenia

Testowany samochód to wersja wyposażenia Limited. Pojazd w tej wersji standardowo wyposażony jest między innymi w:

  • Felgi aluminiowe 17″ + opony 215/60R17
  • Adaptacyjne światła tylne
  • Alternator “Smart” do systemu Stop & start
  • Asystent hamowania awaryjnego
  • Asystent pasa ruchu
  • Asystent zjazdu ze wzniesienia (Active Drive Low 4×4)
  • Błyszcząca końcówka układy wydechowego
  • Boczne poduszki powietrzne
  • Chromowane elementy wykończenia lewarka zmiany biegów (skrzynia manualna)
  • Czołowe poduszki powietrzne
  • Dezaktywacja poduszki powietrznej pasażera
  • Dywaniki przód
  • Ecodrive (System monitorowania ekonomiki jazdy)
  • Elektryczne wspomaganie kierownicy
  • Elektrycznie otwierane okna przednie, otwierane/zamykane jednym naciśnięciem
  • Elektrycznie otwierane szyby tylne
  • Elektryczny hamulec parkingowy
  • Elektryczny zamek centralny
  • ESC + Asystent ruszania pod górę
  • Fotel kierowcy regulowany manualnie w 6 płaszczyznach, fotel pasażera w 4 płaszczyznach
  • Fotel kierowcy z elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 2 zakresach
  • Gniazdo 12V na konsoli centralnej
  • Gniazdo 12V w bagażniku
  • Gniazdo 230V/50Hz
  • Relingi dachowe
  • Kierownica regulowana manualnie w dwóch płaszczyznach
  • Kierownica z przyciskami do sterowania radiem i systemem komunikacji Bluetooth
  • Kieszenie w oparciach foteli
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Kolorowy 7″ wyświetlacz TFT w panelu wskaźników
  • Koło kierownicy pokryte skórą
  • Kontrola trakcji dla całego zakresu prędkości
  • Kurtyny powietrzne dla dwóch rzędów siedzeń
  • Lakierowane lusterka boczne
  • Lusterka zewnętrze elektrycznie sterowane, składane manualnie
  • Lusterka zewnętrze ogrzewane i elektrycznie sterowane
  • Monitorowanie ciśnienia w oponach
  • Ogranicznik prędkości – sterowany z koła kierownicy
  • Oświetlenie wnętrza LED
  • Pakiet Bezpieczeństwa (System unikania kolizji czołowych (FCW+), asystent pasa ruchu)
  • Panele drzwi bocznych z wstawkami ze sztucznej skóry
  • Przednie czujniki parkowania
  • Przesuwany podłokietnik pomiędzy fotelami ze schowkiem
  • Reflektory przeciwmgielne
  • Regulowana wysokość mocowania przednich pasów bezpieczeństwa
  • Składane oparcie fotela przedniego pasażera
  • Skórzane pokrycie lewarka zmiany biegów
  • Stop & start (s&s)
  • System mocowania fotelików dziecięcych (Isofix)System przeciwdziałający przewróceniu się pojazdu
  • System unikania kolizji czołowych
  • Środkowy zagłówek tylny z regulacją wysokości
  • Tempomat
  • Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla tylnej kanapy
  • Tylne czujniki parkowania
  • Zamek centralny sterowany pilotem
  • Zestaw naprawczy (fix & go)

Jeep Renegade – wyposażenie dodatkowe

  • My Sky okno dachowe z elektrycznym sterowaniem i możliwością wyjęcia dwóch paneli dachowych
  • Radio VP4 z nawigacją z Uconnect LIVE – 6.5″ ekran dotykowy z Bluetooth, USB (bez DAB, CD)
  • Tylna kamera cofania

Serdecznie dziękujemy firmie FCA Poland S.A. za udostępnienie samochodu do testu.

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka – Info-Ekspert

Info-Ekspert