MotoNews.pl

Trzystutysięczny silnik benzynowy Turbo PureTech z Francaise de Mecanique

25 marca 2016

Turbo-PureTech-300000

Trzycylindrowy silnik benzynowy Turbo PureTech, który w roku 2015 zdobył tytuł „Silnika Roku”, 19 marca br. osiągnął liczbę 300 tys. wyprodukowanych egzemplarzy w fabryce Francaise de Mecanique.

Silnik PureTech montowany jest w modelach Peugeot 208, Peugeot 308, Peugeot 2008 i Peugeot 3008, Citroen C3, Citroen C4, Citroen C4 Cactus i C4 Picasso oraz w DS 3 i DS 4. Zapewnia on obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2 średnio o 18 proc. w porównaniu z wolnossącym silnikiem EP, którego parametry wydajności oraz emisji i tak są wzorcowe według dzisiejszych wymogów. Turbodoładowny silnik benzynowy PureTech ma również szereg innych zalet: jest mniejszy i lżejszy, a przy tym umożliwia wykorzystanie osiągów na wysokim poziomie jak na tę klasę pojemności skokowej i zapewnia przyjemność prowadzenia.

W czerwcu 2015 r., podczas uroczystości przyznania nagród International Engine of the Year, jednostka ta otrzymała tytuł „Silnika Roku” w kategorii pojemnościowej od 1,0 do 1,4. Wyróżnienie to świadczy o uznaniu zarówno dla techniki, jak i dla osiągów zapewnianych przez jednostkę napędową, która zdobył wiodącą pozycję na rynku.

Produkcja silnika Turbo PureTech rozpoczęła się w marcu 2014 r. w zakładzie Francaise de Mecanique. Obecnie cztery brygady pracowników wytwarzają łącznie 6450 egz. tego silnika tygodniowo.

„Nasz silnik benzynowy PureTech jest decydującym czynnikiem sukcesu modeli, w których go montujemy. Przy obecnych tendencjach panujących w asortymencie silników benzynowych i Diesla osiągi tego znakomitego silnika trzycylindrowego dają grupie PSA przewagę konkurencyjną, którą nasze siły sprzedaży są w stanie przełożyć na zwiększanie udziału na rynku” – komentuje Denis Martin, Dyrektor Operacyjny na obszar Europy.

Na temat trzycylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech

Rodzina silników trzycylindrowych EB PureTech wyróżnia się wyjątkowo wysokimi poziomami osiągów przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa oraz emisji CO2 średnio o 18 proc. w porównaniu z poprzednikami. Wolnossące wersje tych silników o pojemności skokowej 1,0 i 1,2 litra produkowane są od roku 2012 w zakładzie w Tremery (Francja), którego roczne zdolności produkcyjne wynoszą 640 tys. egz. Produkcja silników w wersji 1,2 litra została rozdzielona od marca 2014 r. pomiędzy zakład Francaise de Mecanique a fabrykę Xiangyang w Chinach. Roczne zdolności produkcyjne tych dwóch zakładów wynoszą, odpowiednio, 320 tys. i 200 tys. egz.

Na temat Francaise de Mecanique

Przedsiębiorstwo Francaise de Mecanique jest spółką zależną Grupy PSA Peugeot Citroen, działającą w miejscowości Douvrin we Francji (region Pas-de-Calais). Uruchomiona w roku 1969 fabryka wytwarza obecnie cztery główne rodziny silników benzynowych – trzy dla Grupy PSA Peugeot Citroën i jedną dla Renault. Zakład zajmuje się także produkcją głównych części tych silników, w tym bloków, głowic, wałów korbowych i korbowodów. Wielkość zatrudnienia wynosi 2450 pracowników, a wydajność dzienna – 2625 silników.

Zdjęcia: Citroen