MotoNews.pl

Nowy Ford Transit i Transit Custom – niższe koszty eksploatacji i lepsze osiągi

20 czerwca 2016

Kategoria | Auto firmowe
Marka, model | ,
Ford2016 Transit Group 09

Już od połowy 2016 roku nowe samochody użytkowe Ford Transit i Ford Transit Custom wyposażone w nowy, zaawansowany silnik Diesla Ford EcoBlue o pojemności 2 litrów zaoferują klientom obniżone koszty eksploatacji oraz doskonałe osiągi.

Zbudowany od podstaw silnik Ford EcoBlue nowej generacji jest o 13 procent bardziej oszczędny od poprzedniej jednostki 2,2 litra TDCi, emitując przy tym od 157 gramów CO 2 na kilometr i oferując wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach. Ponadto, nowa jednostka – którą już można zamawiać – montowana pod maskami modeli Ford Transit i Ford Transit Custom pozwala na przeprowadzanie serwisu tych aut co 2 lata lub co 60 000 kilometrów.

Nowy silnik Ford EcoBlue o pojemności 2 litrów spełnia standardy Forda dla samochodów użytkowych w zakresie odporności na zużycie w ekstremalnych warunkach. Osiągi jednostki zostały przetestowane na dystansie 5,5 miliona kilometrów, włączając to testy prowadzone przez klientów w rzeczywistych warunkach eksploatacji (400 000 kilometrów).

Zastosowanie wyrafinowanego procesu oczyszczania gazów wydechowych umożliwiło uzyskanie ultra niskiej emisji, zgodnej z surowymi normami Euro VI, które zaczną obowiązywać we wrześniu 2016 roku. W porównaniu z normą Euro V, nowy standard wymaga obniżenia emisji NOx o 55 procent.

Oprócz nowej gamy silnikowej, modele Ford Transit i Ford Transit Custom są również dostępne z zaawansowanymi układami wspomagania kierowcy, w tym z systemem stabilizacji pojazdu podczas bocznych podmuchów wiatru Side Wind Stabilisation oraz systemem zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych Pedestrian Detection. Od końca 2016 roku klienci będą również mogli zamówić sześciobiegową przekładnię automatyczną w miejsce sześciobiegowej skrzyni ręcznej, natomiast w modelach Transit Custom Kombi w opcji dostępne będzie nowe tylne zawieszenie pneumatyczne.

Silnik wysokoprężny Ford EcoBlue: czystszy, bardziej wydajny i wyrafinowany

Nowy silnik Diesla Ford EcoBlue o pojemności 2 litrów wykorzystuje całkowicie nową architekturę, dającą podstawy do stworzenia czystych, wydajnych i wyrafinowanych jednostek nowej generacji, które w przyszłości będą stosowane w samochodach osobowych i użytkowych Forda.

Konstrukcja Ford EcoBlue oferuje najnowocześniejsze rozwiązania w zakresie turbodoładowania, wtrysku paliwa i układu spalania, a także technologie obniżające tarcie wewnętrzne, co przyczynia się do uzyskania wysokiej wydajności paliwowej, doskonałych osiągów i wysokiej kultury pracy przy zapewnieniu ponadprzeciętnej wytrzymałości i niskich kosztów eksploatacji.

W modelach Ford Transit i Ford Transit Custom silnik 2,0 litra EcoBlue będzie oferowany w wersjach o mocy 105, 130 i 170 KM, przy czym każdy wariant odznacza się wyższym momentem obrotowym w porównaniu ze stosowaną do tej pory jednostką o pojemności 2,2 litra. Ponadto, nowy silnik uzyskuje o 20 procent wyższy moment obrotowy przy 1250 obr./min., dzięki czemu kierowcy samochodów użytkowych bez trudu stawią czoła codziennym wyzwaniom drogowym.

Niższe koszty eksploatacji idą w parze z obniżonym zużyciem paliwa. Modele Transit wyposażone w opcjonalny układ Auto-Start- Stop emitują od 174 gramów CO 2 na kilometr i zużywają średnio już od 6,6 litra paliwa na 100 kilometrów – to o 10 procent mniej, niż w modelu sprzedawanym wcześniej.

Z kolei modele Transit Custom wyposażone w opcjonalny układ Auto-Start- Stop emitują od 157 gramów CO 2 na kilometr i zużywają średnio już od 6,1 litra paliwa na 100 kilometrów, czyli o 13 procent mniej, niż w modelu sprzedawanym do tej pory.Ford szacuje, iż na dystansie 130 000 kilometrów model Transit Custom z nowym silnikiem o mocy 105 KM pozwoli zaoszczędzić do 5000 zł w porównaniu z poprzednikiem, który dysponował silnikiem o mocy 100 KM.

Koszty eksploatacji również zostały obniżone dzięki wydłużeniu okresów między przeglądami do dwóch lat lub 60 000 kilometrów, dzięki czemu modele Transit i Transit Custom mogą przejechać pomiędzy planowanymi wizytami w serwisie dodatkowe 10 000 kilometrów.

W celu spełnienia surowych norm emisji Euro VI, w silniku Diesla 2,0 litra Ford EcoBlue zastosowano zoptymalizowany układ spalania z systemem selektywnej redukcji katalitycznej gazów wydechowych z wykorzystaniem AdBlue® (wodny roztwór mocznika). Nowy silnik zapewnia również kierowcy wyższy komfort jazdy na co dzień dzięki niższemu hałasowi oraz wysokiej kulturze pracy utożsamianej do tej pory głównie z samochodami osobowymi. Co więcej, modele Transit i Transit Custom odznaczają się wysoką dynamiką jazdy osiągniętą za sprawą przeprojektowanego układu kierowniczego oraz nowych tylnych amortyzatorów, zapewniających wyższy komfort podróżowania i lepszą kontrolę nad pojazdem.

Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę

Wraz z nowym silnikiem, w modelach Transit i Transit Custom debiutują nowe, zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, które podnoszą komfort jazdy i poczucie bezpieczeństwa. Fordy Transit i Transit Custom mogą zostać wyposażone w nowoczesne układy, które wykorzystują system kamer i radarów znany z samochodów osobowych Forda, jak na przykład Mondeo i S-MAX:

  • System zapobiegania kolizjom Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych Pedestrian Detection, który ma na celu ograniczenie skutków kolizji czołowej lub potrącenia pieszego, a w niektórych przypadkach może nawet pomóc kierowcy uniknąć takiego zdarzenia,
  • Inteligentny tempomat, który z pomocą kamery skierowanej do przodu pozwala na utrzymanie stałej odległości do poprzedzającego pojazdu,
  • System rozpoznawania znaków drogowych, który pokazuje na wyświetlaczu kierowcy informacje dotyczące ostatniego zarejestrowanego ograniczenia prędkości, zakazu wyprzedzania czy znaków odwołania zakazu.
  • Zmodernizowany układ elektronicznej kontroli stabilności ESC stosowany standardowo w obu modelach oferuje wiele zaawansowanych funkcji, które dbają o zachowanie stabilności pojazdu w ekstremalnych sytuacjach drogowych. Wśród nich znalazły się trzy opatentowane przez Forda funkcje: System stabilizacji pojazdu podczas bocznych podmuchów wiatru Side Wind, Stabilisation – nowy system, który uruchamia hamulce po jednej stronie auta, aby zredukować negatywne skutki nagłego podmuchu wiatru, Curve Control – opracowany przez Forda systemem, którego zadaniem jest bezpieczne i stabilne przyhamowanie samochodu po zbyt szybkim wejściu w zakręt, na przykład podczas zjazdu z autostrady,
  • Układ zapobiegającym przechyłowi i wywróceniu pojazdu Roll Stability Control – system zapobiega wywróceniu się pojazdu poprzez odpowiednie sterowanie momentem obrotowym silnika oraz hamulcami przy każdym z kół.

Nabywcy Transita mogę również zamówić system Ford SYNC 2 z nowym, 6-calowym, kolorowym ekranem o wysokiej rozdzielczości oraz ze sterowaniem głosowym, umożliwiającym obsługę telefonu, systemu audio oraz nawigacji satelitarnej przy użyciu komend głosowych. W modelach Transit Custom wyposażonych w system SYNC standardem jest nowy, kolorowy wyświetlacz o przekątnej 4 cali, który zastępuje wyświetlacz 3,5 calowy stosowany do tej pory.

Z zewnątrz, modele Transit i Transit Custom z nowym silnikiem 2,0 litra Ford EcoBlue wyróżniają się nowym chromowanym wykończeniem dolnej osłony chłodnicy.

Pod koniec tego roku nabywcy modeli Transit z napędem na przednie koła oraz modeli Transit Custom będą mogli zamówić sześciobiegową przekładnię automatyczną SelectShift, zapewniającą komfortową eksploatację w warunkach miejskich. Skrzynia współpracująca z silnikiem Diesla Ford EcoBlue oferuje płynną pracę, dużą wydajność – potęgowaną w wybranych wersjach przez system Auto-Start- Stop – i dobre osiągi. Ponadto, przekładnia daje możliwość ręcznej zmiany biegów za pośrednictwem przycisków umieszczonych na drążku.

Niespotykane w tym segmencie tylne zawieszenie pneumatyczne zostało opracowane specjalnie dla modelu Transit Custom przy zachowaniu standardów wytrzymałościowych obowiązujących w segmencie samochodów użytkowych. W modelach Kombi M1 system dba o utrzymanie stałego prześwitu podczas jazdy z obciążeniem, zapewniając jednocześnie komfort i odpowiednią dynamikę jazdy.

Zmodernizowane modele Transit i Transit Custom są dostępne w wielu różnych wariantach do wyboru, w tym z różnymi wysokościami dachu i różnymi rozstawami osi, a także w wersjach o różnej dopuszczalnej masie całkowitej. Ponadto, oferowane są odmienne wersje nadwozia, jak van, kombi czy van z podwójną kabiną. Nabywcy modelu Transit mogą dodatkowo wybrać napęd na przednie koła, na tylne koła lub na wszystkie koła, a także wersję podwozie z kabiną oraz autobus.

Zdjęcia: Ford