MotoNews.pl

Stacja Klasyki – pierwsze w Polsce Centrum Motoryzacji Klasycznej

wtorek, 15 maja 2018

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Rynek
Marka, model | , ,
Stacja Klasyki 6

Klasyczne samochody budzą zainteresowanie coraz większego grona pasjonatów, którzy chcą posiadać wyjątkowy pojazd z duszą. Kolekcjonowanie ich jest ponadto alternatywną formą inwestowania, co jest coraz częściej dostrzegane także w Polsce. Oczekiwania kolekcjonerów stale rosną i w odpowiedzi na nie w podwarszawskich Łomiankach powstaje pierwsze w Polsce Centrum Motoryzacji Klasycznej „Stacja Klasyki”.

Motoryzacja rozwija się w niezwykle dynamicznym tempie i to co jeszcze kilka czy kilkanaście lat temu było wyłącznie wizją przyszłości obecnie jest codziennością. Samochody nafaszerowane najnowszymi zdobyczami techniki, wykonujące za nas szereg czynności czy też zupełnie nas zastępujące za kierownicą stają się standardem. Elektromobilność to także szybko rozwijający się proces od którego nie ma już w zasadzie odwrotu – już niebawem dźwięk mocnego silnika grającego niczym najlepiej zestrojona orkiestra także przejdzie do lamusa. Współczesne pojazdy pomimo tak ogromnego zaawansowania są do siebie bliźniaczo podobne stąd też coraz trudniej o wyróżnienie się na drodze, chyba że faktycznie posiadamy auto nietuzinkowe i bardzo drogie.

Dusza motoryzacji

Od wielu już lat na całym świecie samochody klasyczne budzą ogromne emocje ponieważ są wyjątkowe, posiadają często niezwykłe indywidualne życiorysy, są jedyne w swoim rodzaju. Mówi się, że posiadają duszę. Co rusz słyszymy także o aukcjach, na których kolekcjonerzy płacą za egzemplarz bajońskie sumy niejednokrotnie wyższe niż nawet najdroższe auta współczesne. Kolekcjonowanie
i obrót klasykami stanowi bowiem intratną formę alternatywnego inwestowania.

W krajach Europy zachodniej rynek klasycznych pojazdów cechują wysokie, przez lata wypracowywane standardy. W Polsce zainteresowanie takimi pojazdami stale rośnie i obecnie możemy się pochwalić wzrostami naszego rynku o wartościach dwucyfrowych z roku na rok. Zmieniają się jednocześnie oczekiwania i wymagania miłośników old- i youngtimerów stąd też niezbędna jest jego profesjonalizacja.

Zmienia się także profil kolekcjonera. Obecnie obserwujemy pewne nasycenie niektórymi modelami aut, które sprzedają się wolniej niż np. dwa lata temu. Pojawia się zainteresowanie autami droższymi powyżej 150 tys. zł i z drugiej strony poniżej 45 tys. zł. Jest więcej osób które chcą mieć takie auto a wcześniej o tym nie myśleli, a jednocześnie posiadają fundusze które im na to pozwalają. Są i tacy, którzy mają oszczędności i chcą mieć ciekawy pojazd jako ten trzeci, czwarty w garażu ale coś właśnie klasycznego. Popularne do tej pory Mercedesy już ustępują miejsca innym markom i ten trend nie zatrzymuje się. Bogacimy się i interesujemy się czymś bardziej wyrafinowanym niż tylko Mercedesy. Ewoluujemy.

Jedyna taka Stacja

W odpowiedzi na rosnące potrzeby już w czerwcu w podwarszawskich Łomiankach swoje podwoje otworzy pierwsze w Polsce Centrum Motoryzacji Klasycznej – „Stacja Klasyki”. To wyjątkowe miejsce posiadające powierzchnię kilku tysięcy mkw. Oferować będzie skonsolidowane usługi zarówno wytrawnym kolekcjonerom jak i tym, którzy swoją przygodę rozpoczynają.

– Zawsze podobały mi się stare samochody, zawsze byłem ich fanem i obecnie sam jestem kolekcjonerem realizując młodzieńcze marzenia. – wyznaje pomysłodawca i założyciel Stacji Klasyki Tomasz Kwieciński. W miarę, gdy moja kolekcja rosła napotkałem na problemy gdzie je trzymać, gdzie je serwisować. Zdałem też sobie sprawę, że z podobnymi kłopotami borykają się inni. Biznesowe myślenie wzięło więc górę i postanowiłem stworzyć miejsce, które będzie odpowiedzią na wyzwania wielu fanów nietuzinkowej motoryzacji i pozwoli połączyć pasję z biznesem.

Centralnym miejscem Stacji będzie dostępny dla każdego salon sprzedaży w którym wyeksponowanych zostanie kilkadziesiąt pojazdów. Pozwoli to na możliwość kupna auta w godnych warunkach. Trudno bowiem sobie wyobrazić, że chcąc zainwestować w obiekt kilkadziesiąt czy też kilkaset tysięcy złotych, oględzin dokonujemy na ulicy, czy w przydomowym garażu. Tak niestety często się odbywa w naszym kraju, co nijak nie wspomaga budowania pożądanych standardów. W salonie tym auto będzie mógł wystawić praktycznie każdy i tym samym w profesjonalny sposób zaoferować go potencjalnym nabywcom.

Nad Wisłą rynek jest rozproszony; warsztaty te mniejsze i większe zajmujące się renowacją i później sprzedażą klasyków często mieszczą się w najdalszych rejonach kraju. Kolekcjoner z Niemiec, Anglii czy Francji ma zatem duży problem z osobistą wizytą i zrobieniem rekonesansu interesujących go aut. Jeśli jednak będzie miał możliwość dokonania tego w jednym miejscu i to w dodatku w komfortowych warunkach z pewnością o wiele łatwiej podejmie decyzje o przyjeździe.

Powierzchnia salonu wynosić będzie ok 500 mkw., co oznacza, że nie wszystkie obiekty będą mogły być zaprezentowane jednocześnie, dlatego będzie też cześć garażowa. Jednym z dużych problemów osób gromadzących kolekcje klasyków jest ich przetrzymywanie. Często stają na parkingach apartamentowców, w przydomowych garażach wywołując rodzinne niesnaski o zajęte miejsce. Niektórzy posiadający swoje firmy gromadzą swoją kolekcję na ich terenach. Żadne z tych rozwiązań nie wydaję się jednak satysfakcjonujące. Pamiętać należy jeszcze o tym, że stare pojazdy wymagają zupełnie innego podejścia i troski niż współczesne, miejskie kompakty. Dlatego w Centrum Motoryzacji Klasycznej dostępna będzie także przestrzeń garażowa o powierzchni 2600 mkw. Kolekcjonerzy z całego kraju będą mogli przechowywać w nim swoje auta zarówno sezonowo jak i całorocznie.

Istotną zaletą garażu będzie to, że auto które jest na sprzedaż i nagle ma potencjalnego nabywcę zwiezione zostanie windą do części salonowej a tam odpowiednio wyeksponowane. Takie kompleksowe rozwiązanie zdecydowanie ułatwi obu stronom na dokonanie transakcji w profesjonalny sposób.

Do dyspozycji każdego klienta, który odwiedzi Stację Klasyki będzie rzeczoznawca z korporacji międzynarodowej, który oceni auto i wyda certyfikat. Wszystkie pojazdy będą ubezpieczone,
a dostęp do tych umieszczonych w garażu będą miały wyłącznie osoby upoważnione.

Kompleksowość rozwiązań

Nadrzędną ideą przyświecającą stworzeniu Stacji Klasyki było zapewnienie wszystkich usług w jednym miejscu. Klienci, którzy poszukują konkretnego auta w Polsce czy za granicą będą też mogli skorzystać z usług doradczych. To nowe miejsce na motoryzacyjnej mapie naszego kraju będzie takowe świadczyła zachowując najwyższą jakość. To ukłon w kierunku tych, którzy nie mają czasu
i niejednokrotnie odpowiedniego doświadczenia i wiedzy, aby samemu się tym zająć i wyjeżdżać na poszukiwania do innych krajów i dlatego potrzebują kompetentnego partnera.

Nowi właściciele klasyków, o ile te są sprawne do jazdy w naturalny sposób chcą je przetestować. Często jednak są to egzemplarze nie zarejestrowane, albo mają sportowe zacięcie i sprawdzanie ich na drogach publicznych zwyczajnie nie jest możliwe. Wychodząc i temu naprzeciw Stacja zaoferuje możliwość takowych testów na pobliskim profesjonalnym torze.

Centrum będzie także świadczyło usługi wynajmu klasycznych aut. Będą to pojazdy bardzo interesujące, w pełni nadające się do jazdy, które użytkuje się w podobny sposób jak auta współczesne i które jednocześnie będą sprawiały radość z jazdy. Marki i modele będą legendarne np. Porsche 911.

Pierwsze w Polsce Centrum motoryzacji Klasycznej, stworzone przez pasjonatów dla pasjonatów poprzez kompleksowość rozwiązań i usług ma też szansę być miejscem konsolidującym całe środowisko stając się profesjonalnym „głosem” branży przeżywającej bardzo dynamiczny rozkwit.

Zdjęcia: Stacja Klasyki/Artur Cheba

Dodaj komentarz