Audi na Geneva Motor Show 2019

Audi na Geneva Motor Show 201902.03.2019 Na wystawie samochodowej Geneva Motor Show 2019, koncern z Ingolstadt prezentuje cztery w pełni elektryczne pojazdy, których wersje produkcyjne będą miały swe premiery jeszcze przed końcem roku 2020.

Audi nieprzerwanie i kompleksowo rozbudowuje swą ofensywę samochodów elektrycznych. Na wystawie samochodowej Geneva Motor Show 2019, koncern z Ingolstadt prezentuje cztery w pełni elektryczne pojazdy, których wersje produkcyjne będą miały swe premiery jeszcze przed końcem roku 2020. Ponadto na stoisku Audi – na którym w tym roku wystawiane są wyłącznie samochody z napędem elektrycznym – swą światową premierę będą miały cztery nowe hybrydy typu plug-in. Znajdzie się tam również w pełni elektryczny bolid jeżdżący w serii wyścigów Formuła E – Audi e-tron FE05. Natomiast podczas konferencji prasowej zaplanowanej na 5 marca, godz. 8.00 w hali nr 1, zaprezentowane zostaną dwa samochody koncepcyjne: Audi Q4 e-tron concept oraz pokazane już wcześniej w Stanach Zjednoczonych Audi e-tron GT concept.

Prezes zarządu AUDI AG Bram Schot podkreśla przy tej okazji: „Wyznaczyliśmy sobie jasny cel – do roku 2025 jedno na trzy nowe sprzedane Audi, będzie miało napęd elektryczny lub częściowo elektryczny. Dążymy w ten sposób do realizacji naszej wizji mobilności wolnej od emisji szkodliwych gazów.”

Pierwszy członek nowego „kwartetu” elektrycznych aut, Audi e-tron* już wkrótce trafi do pierwszych klientów. W późniejszych miesiącach tego roku koncern wprowadzi na rynek wersję produkcyjną odpowiednika tego modelu w wersji coupé, Audi e-tron Sportback. Za kilka tygodni w Chinach zostanie natomiast pokazany kolejny samochód elektryczny spod znaku czterech pierścieni: Audi Q2 L e-tron, kluczyki do którego pierwsi klienci odbiorą również jeszcze w 2019 roku. Dwa następne modele w wersji produkcyjnej zadebiutują w roku 2020. Będą to Audi e-tron GT i Audi Q4 e-tron. Oba zobaczyć będzie można na stoisku Audi w Genewie.

Audi e-tron
Audi e-tron

Ponadto, jeszcze w roku 2019, kontynuowana będzie ofensywa marki skupiająca się na autach typu plug-in hybrid, obejmująca praktycznie wszystkie segmenty pojazdów. Nowe w ofercie będą hybrydowe wersje znanych modeli Audi A6, A7, A8 i Q5. One również debiutują przed szerszą publicznością na genewskiej wystawie. Co więcej, jeszcze w tym roku zamawiać będzie można istniejące już hybrydowe wersje typu plug-in dwóch popularnych modeli: Audi A3 i Audi Q7, ale z wieloma udoskonalonymi rozwiązaniami technicznymi.

W przyszłości, podstawą do oferowania klientom samochodów elektrycznych każdego segmentu – od A do D, będą cztery platformy techniczne i rodziny produktowe. Bliska współpraca Działów Rozwoju Technicznego wszystkich marek Grupy już teraz pozwala na uzyskanie efektu synergii niezbędnej do osiągnięcia szerokiego, globalnego sukcesu.

Audi e-tron i Audi e-tron Sportback wykorzystują podzespoły modularnej platformy Audi dla aut z silnikiem montowanym wzdłużnie. To, i wiele innych rozwiązań technicznych przede wszystkim z dziedziny systemów napędu, dają podstawy do stworzenia nowej, osobnej rodziny produktowej e-SUV’ów z elektrycznym napędem na cztery koła quattro. Wygodę w codziennym użytkowaniu takich samochodów obiecują możliwość szybkiego ładowania z mocą nawet 150 kW oraz zasięg pozwalający na odbywanie długich podróży.

Audi, jeszcze w roku 2018 pokazało pierwsze auto bazujące na innej e-platformie: dynamiczne, nisko zawieszone coupé Audi e-tron GT concept. Pojazd ten miał swą premierę na wystawie motoryzacyjnej w Los Angeles. Zastosowane w nim technologie i rozwiązania techniczne powstały w wyniku bliskiej współpracy z marką Porsche, jednak stylistyka i charakter modelu e-tron GT concept pełne są niepowtarzalnych genów marki Audi.

Innym wspólnym projektem działów rozwoju Audi i Porsche jest platforma PPE (Premium-Architektur Elektrifizierung). Będzie ona podstawą dla kilku rodzin modelowych Audi (z segmentów od popularnego B, do D) z w pełni elektrycznym napędem. Zarówno koncepcje SUV’ów, jak i koncepcje klasycznych nadwozi, mają tu nisko umiejscowioną podłogę. Największą siłą PPE jest bowiem to, że została ona zaprojektowana wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Przysparza to wiele korzyści w odniesieniu do masy pojazdu, jego ładowności oraz proporcji nadwozia.

Kilka marek Grupy Volkswagen już współpracuje nad rozwojem modularnej platformy dla samochodów elektrycznych MEB. Jest ona podstawą również dla kilku elektrycznych modeli Audi, zwłaszcza z popularnego segmentu A.

AUDI AG znacznie poszerzy w najbliższym czasie także swą ofertę aut hybrydowych typu plug-in.

„W przyszłości, nasze samochody z każdego segmentu będą miały wersje napędzane kombinacją silnika spalinowego i elektrycznego, które będzie można ładować ze zwykłego, domowego gniazdka elektrycznego” – dodaje prezes zarządu AUDI AG Bram Schot.

*Zużycie paliwa modeli opisanych powyżej (Zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2 są uzależnione od wybranej wersji wyposażenia)

Audi e-tron: Łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 26.2–22.6 (WLTP); 24.6 – 23.7 (NEDC) Łączna emisja CO2 w g/km: 0

Źródło: Audi