Audi R8 LMS i prototyp Audi RS e-tron GT

Audi R8 LMS i prototyp Audi RS e-tron GT23.10.2020
Oba pochodzą z Neckarsulm, oba ucieleśniają fascynację autami sportowymi dziś i jutra, oba odzwierciedlają ogromną pasję, z jaką Audi buduje samochody.

Zwyciężające w wyścigach klasy GT3 Audi R8 LMS oraz najnowszy prototyp Audi RS e-tron GT, spotkają się po raz pierwszy na największym na świecie wyścigu klasy GT3 - podczas 24h w Spa.

„Audi R8 i prototyp RS e-tron GT ze swym ekspresyjnym design’em, oznaczają sportowe osiągi w teraźniejszości i w przyszłości, zarówno na drodze, jak i w wyścigach” - mówi Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing. „Fascynujący prototyp Audi RS e-tron GT jest doskonałym modelem wyjściowym dla obiecującej koncepcji zelektryfikowanych napędów w klasie GT, w ramach serii GTX World Tour ogłoszonej przez Stéphane Ratel Organization.”
Audi

W ramach tej serii wyścigowej, różne alternatywne systemy napędowe mają w przyszłości rywalizować w wielodyscyplinarnych zawodach. Zasady są tak skonstruowane, by wygrywał najszybszy, a jednocześnie najbardziej wydajny samochód.

„Prototyp Audi RS e-tron GT jest pierwszym w pełni elektrycznym, wyczynowym modelem Audi i kolejną ikoną w gamie modeli RS” - mówi Rolf Michl, dyrektor sprzedaży i marketingu Audi Sport GmbH. „Wraz z nim zapowiadamy nową erę Audi RS.”

Prototyp Audi RS e-tron GT to jeszcze bardziej usportowiona wersja pierwszego w pełni elektrycznego, sportowego Audi e-tron GT. Samochód ten produkowany jest w zakładzie Audi Böllinger Höfe w Neckarsulm. Ten krótkoseryjny zakład, w którym do tej pory budowano Audi R8, został rozbudowany, zmodernizowany i przystosowany do nowych zadań związanych właśnie z produkcją Audi e-tron GT. Zintegrowany montaż na jednej linii dwóch samochodów o zupełnie różnych technikach napędu, jest w Grupie Volkswagen absolutną nowością.

Audi

Audi Sport customer racing, już od 2009 roku buduje samochody wyścigowe klasy GT3 bazujące na standardowym Audi R8 drugiej generacji. Oferuje również wyścigowe wersje innych modeli Audi. Założeniem jest, by 50 procent podzespołów modeli, które w najbliższy weekend będą walczyć o piąte zwycięstwo czterech pierścieni w Spa, pochodziło z produkcji seryjnej. Zanim w sobotę o 15.30 sędziowie dadzą sygnał do startu wyścigu, prototyp Audi RS e-tron GT stanie na samym czele stawki pojazdów w okrążeniu formującym, i tym samym wprowadzi wyścigi GT w ekscytującą przyszłość.

Źródło: Audi