Audi poszerza rodzinę Q5 o nowe wersje: oprócz modeli spalinowych z technologią MHEV plus, SUV i Sportback będą również dostępne jako modele hybrydowe plug-in (PHEV). Zarówno Q5 SUV e-hybrid quattro, jak i Q5 Sportback e-hybrid quattro można zamawiać w dwóch wersjach: z mocą systemową 220 kW (299 KM) lub 270 kW (367 KM). Nowa generacja akumulatorów wysokiego napięcia w modelach Audi Q5 e-hybrid ma około 45 proc. większą pojemność. W rezultacie ich pojemność to 25,9 kWh (netto 20,7 kWh).

Wraz z nową generacją modelu Q5, Audi rozpoczęło kolejny rozdział w długiej historii sukcesu SUV-a segmentu premium w klasie średniej. Modele hybrydowe plug-in Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro przenoszą na drogę wszystkie zalety SUV-a i Sportbacka: przestrzeń, wszechstronność, praktyczność w codziennym użytkowaniu, napęd quattro, a także jeszcze bardziej progresywną i dynamiczną sylwetkę.
Wyrazistszy język stylistyczny, najnowocześniejsza technologia silników spalinowych i nowa koncepcja obsługi to kolejne wyróżniające cechy nowej generacji. Z mocą systemową do 270 kW (367 KM) i zasięgiem elektrycznym do 100 kilometrów, modele hybrydowe plug-in łączą sportowo-komfortowe wrażenia z jazdy ze zrównoważonym połączeniem osiągów i wydajności.

Nowe Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro są dostępne w dwóch poziomach mocy 220 kW (299 KM) i 270 kW (367 KM). Pojazdy napędzane są silnikiem 2.0 TFSI o mocy 185 kW oraz silnikiem elektrycznym. W wersji 270 kW SUV i Sportback przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy. Wersja 220 kW (299 KM) wykonuje sprint od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy. Wszystkie warianty mogą osiągnąć prędkość maksymalną 250 km/h. Zelektryfikowana dwusprzęgłowa skrzynia biegów w połączeniu z napędem quattro ultra zapewnia sportowe, ale komfortowe wrażenia z jazdy.
Nowością jest akumulator wysokiego napięcia, którego ogniwa w Q5 e-hybrid są ułożone na dwóch poziomach, jeden na drugim. Audi zwiększyło pojemność akumulatora do 25,9 kWh (netto 20,7 kWh), czyli o około 45 proc. w porównaniu z poprzednikiem. Maksymalna moc ładowania AC wynosi 11 kW. Jeśli akumulator jest całkowicie rozładowany, naładowanie go do 100 proc. zajmuje 2,5 godziny.

Dostępne są dwa tryby pracy: „EV” i „hybrid”. W trybie EV SUV i Sportback działają wyłącznie na napędzie elektrycznym. Podczas jazdy w trybie hybrydowym system zarządzania hybrydowego utrzymuje określony poziom naładowania, aby zachować wystarczającą ilość energii elektrycznej do późniejszego wykorzystania. Oprócz automatycznego trybu hybrydowego pożądany poziom naładowania można teraz po raz pierwszy indywidualnie ustawić za pomocą cyfrowego suwaka.
Audi znacznie zwiększyło również wydajność hamowania rekuperacyjnego. Stopień rekuperacji w trybie EV można regulować na trzech różnych poziomach za pomocą łopatek przy kierownicy. Pojazd odzyskuje energię automatycznie, gdy ta funkcja jest aktywowana. Opiera się to na danych trasy zapisanych w systemie nawigacji.

Audi Q5 SUV e-hybrid quattro i Audi Q5 Sportback e-hybrid quattro mogą również odzyskiwać energię automatycznie bez aktywnego prowadzenia po trasie. System zarządzania hybrydowego nowych modeli został zaprojektowany z myślą o wydajności, elastyczności i maksymalnym komforcie kierowcy i automatycznie wybiera optymalną strategię działania.
Oba modele e-hybrid wyróżniają się przede wszystkim wzbogaconym wyposażeniem standardowym. W wersji o mocy 220 kW (299 KM) należy do niego sportowe zawieszenie S i trzystrefowa automatyczna klimatyzacja. Ci, którzy zdecydują się na wersję o mocy 270 kW (367 KM), otrzymają w standardzie reflektory LED plus i tylne światła LED pro. System infotainment MMI experience plus, który również jest standardowy, wyposażony jest w Audi Application Store, interfejsy do smartfonów i system dźwiękowy Audi.

Pakiet wnętrza S line z fotelami sportowymi w kombinacji skóra/sztuczna skóra w kolorze czarnym, a także 19-calowe dziesięcioramienne obręcze z stopów lekkich aero i czerwone zaciski hamulcowe są dołączone w standardzie. Szczególnie praktyczną funkcją jest w pełni regulowana tylna kanapa. Można ją przesuwać wzdłużnie, a także regulować jej kąt nachylenia.
