Ostatnie Audi RS4 opuściło Neckarsulm

Ostatnie Audi RS4 opuściło Neckarsulm08.08.2001
Jak mówi przysłowie – "wszystko, co dobre musi się kiedyś skończyć". Dotyczy to także bardzo specjalnego Audi, które zgodnie z planami firmy ma pozostać samochodem ekskluzywnym ...

Ostatnie Audi RS4 opuściło Neckarsulm 1 1 sierpnia 2001 - ostatnie Audi RS4 opuściło fabrykę w Neckarsulm.

Jak mówi przysłowie – "wszystko, co dobre musi się kiedyś skończyć". Dotyczy to także bardzo specjalnego Audi, które zgodnie z planami firmy ma pozostać samochodem ekskluzywnym. Po wyprodukowaniu 6030 sztuk tego modelu Audi RS4 stanie się jeszcze jednym kamieniem milowym w historii marki. Bazowało ono na Audi S4 Avant a wykańczano je ręcznie w kilku etapach, szczególną uwagę przykładając do detali, w ekskluzywnej firmie Quattro GmbH w Neckarsulm.

Historia sukcesu tego modelu sięga czerwca 2000, kiedy to Quattro GmbH stworzyło RS4 jako absolutnie topowy model w serii A4. Był to pierwszy pojazd, jaki ta należąca do AUDI AG firma stworzyła samodzielnie. RS4 zaprojektowano jako auto służące do czysto sportowej jazdy, lecz nie zapomniano także o przydatności w życiu codziennym. Potencjał ten zapewniało 280 kW mocy, silnik V6 biturbo, stały napęd na cztery koła, sześciobiegowa skrzynia, sportowy tuning zawieszenia, 18-calowe koła i układ hamulcowy dopasowany do wysokich osiągów silnika. Niesamowity maksymalny moment obrotowy – 440 Nm dostępny jest przy bardzo szerokim zakresie 2500-6000 obr/min. Niezwykłe możliwości Audi RS4 podkreśla fakt, że na rozpędzenie się od 0 do 100 km/h potrzebuje jedynie 4,9 sekund a jego maksymalna (ograniczona elektronicznie) prędkość to 250 km/h.

9 błyszczących szprych w 18-calowych kołach podkreśla charakter i potencjał RS4. Przedłużony fartuch przedni i tylni z dużymi wlotami powietrza są tak samo charakterystyczne dla tego auta, jak boczne progi harmonijnie zintegrowane z linią nadwozia.

Quattro GmbH będzie nadal oferować bardziej wyrafinowaną wariację na temat RS4 z pakietem sportowym. Obejmuje on następujące elementy:

  • fotele kubełkowe Recaro dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu
  • perforowane tarcze hamulcowe
  • sportowe okładziny hamulcowe
  • sportowe zawieszenie ze sprężynami, amortyzatorami i stabilizatorami poprzecznymi
  • obitą welurem kierownicę i gałkę zmiany biegów
  • dywaniki z wyszytym emblematem RS4
  • sportowy układ wydechowy ze zmodyfikowanymi tłumikami i końcówkami rur wydechowych w kolorze matowej czerni