Zmiana generacji w produkcji Audi A8

Zmiana generacji w produkcji Audi A826.08.2002 Zmiana generacji w produkcji Audi A8 w Neckarsulm: z taśmy montażowej w zakładach Audi w Neckarsulm zjechało ostatnie A8 z produkowanej dotychczas serii - srebrne Audi A8 2,8 quattro (142 kW/193 KM). Moment ten został uwieczniony na pamiątkowym zdjęciu ...

Zmiana generacji w produkcji Audi A8 w Neckarsulm: z taśmy montażowej w zakładach Audi w Neckarsulm zjechało ostatnie A8 z produkowanej dotychczas serii - srebrne Audi A8 2,8 quattro (142 kW/193 KM). Moment ten został uwieczniony na pamiątkowym zdjęciu. Od 1994 roku wyprodukowano łącznie 105.092 sztuki tego modelu. Po krótkiej przebudowie hali montażowej w sierpniu rozpoczyna się produkcja seryjna nowego A8.

Zmiana generacji w produkcji Audi A8 1 W ciągu kilku zaledwie lat Audi A8 zapewniło sobie stałą, wysoką pozycję w najwyższym segmencie na rynku. Przyczyniły się do tego innowacyjne rozwiązania techniczne, sportowy charakter i dynamika jazdy. "A8 jest jedyną luksusową limuzyną na świecie z napędem quattro i aluminiowym nadwoziem" - powiedział dyrektor zakładów Otto Lindner. Pierwsza generacja Audi A8 nagradzana była wieloma wyróżnieniami, m.in.: w 1994 roku - "Złota kierownica" magazynu "Bild am Sonntag", także w 1994 roku - "Auto Design Award" brytyjskiego Instytutu Techniki Motoryzacyjnej, w 1996 roku dwukrotnie jako "Best Luxury Car" przez "Car and Driver" -Hongkong oraz przez "Auto illustrierte" - Szwajcaria, w latach 1997 i 1998 nagroda "Auto Zeitung" - "Auto Trophy" dla najwygodniejszej limuzyny i jako "Najlepszy samochód 1998 roku" przez czytelników "auto motor und sport". Swoje długoletnie doświadczenie w dziedzinie zastosowania aluminium, wypracowane w Aluminium - Center w Neckarsulm, koncern Audi wykorzystał przed dwoma laty wprowadzając do produkcji wielkoseryjnej Audi A2 z aluminiowym nadwoziem. Łącznie, do dnia dzisiejszego, wyprodukowano i sprzedano przeszło 200.000 Audi A8 i A2 z aluminiową karoserią.

Jesienią tego roku następca Audi A8 da początek nowej generacji aluminiowych samochodów. Dzięki swojej doskonałej dynamice jazdy, nowoczesnym rozwiązaniom technicznym, ekskluzywności wyglądu i wyposażenia nowe Audi A8 stanie się urzeczywistnieniem "nowego sportowego ducha w segmencie samochodów luksusowych". Konstrukcja Audi Space Frame (ASF) została udoskonalona. "Przy projektowaniu kolejnej generacji A8 wykorzystaliśmy nowe technologie i nasze doświadczenia uzyskane przy produkcji A2" - poinformował dr Wolfgang Ruch, kierownik Aluminium-Center w Neckarsulm.

"Audi A8 swoim wizerunkiem wpływa w decydujący sposób na zdobycie przez markę Audi wysokiej pozycji w segmencie pojazdów premium" - oświadczył Manfred Sewenig, dyrektor marketingu produktu A8. Dzięki stałej modyfikacji modelu technika i stylistyka dotychczasowego Audi A8 były zawsze na najwyższym poziomie. Do najbardziej nowoczesnych rozwiązań należały -obok aluminiowego nadwozia - przede wszystkim silniki TDI o pojemności 2,5 lub 3,3 litra, silnik 12-cylindrowy o mocy 309 kW/420 KM, napęd quattro, sportowa przekładnia Tiptronic i klimatyzacja regulowana automatycznie zależnie od intensywności nasłonecznienia.

Źródło: Kulczyk Tradex