Audi Efficiency Challenge A to B

Audi Efficiency Challenge A to B24.09.2009
4 182 kilometry przez Europę w dziewięć dni, z Å na norweskich Lofotach do Bee w północnych Włoszech - Audi udowadnia wydajność swoich samochodów w "Efficiency Challenge A to B". 120 dziennikarzy i klientów bierze udział w wyprawie ...

...w 20 samochodach z pięciu serii modeli. Zwrot „Jechać z punktu A do punktu B” dotyczy także codziennej mobilności. Audi potraktowało go dosłownie organizując „Audi Efficiency Challenge A to B” .

Audi Efficiency Challenge A to B 1Wyprawa startuje z północy Europy, z norweskiej miejscowości Å położonej na jednej z wysp archipelagu Lofoty, prowadzi przez osiem państw aż na północ Włoch do miejscowości Bee nad jeziorem Lago Maggiore.

Wydajność to wyposażenie seryjne każdego Audi, dlatego producent wyznaczył do udziału w wyprawie nie tylko wybrane samochody ukierunkowane na niskie zużycie paliwa, ale również sportowe modele. Obok oszczędnego A3 1.6 TDI z emisją 99 gramów CO2 na kilometr wystartowało S3 Sportback, obok A4 2.0 TDI e - S4 z 333 KM, obok A5 Sportback 2.0 TFSI - A5 Sportback 3.2 FSI. W wyprawie bierze udział nie tylko Audi Q7 3.0 TDI clean diesel quattro, ale również Q7 6.0 TDI quattro, nie tylko Audi TT 2.0 TDI quattro, ale także TT RS.

Wydajność - wiodąca rola Audi
W temacie wydajności Audi odgrywa wiodącą rolę wśród producentów samochodów Premium – aktualnie 32 modele emitują mniej niż 140 gramów CO2 na kilometr. Najnowsza wersja Audi A3 1.6 TDI emitująca tylko 99 gramów CO2 na kilometr świętuje podczas wyprawy „A to B” swoją światową premierę i będzie mogła w realnych warunkach udowodnić swoją efektywność.

Audi A4 2.0 TDI e z silnikiem o mocy 100 kW (136 KM) emituje tylko 119 gramów CO2 na kilometr. Tak doskonałe wartości udało się uzyskać dzięki Modułowemu Systemowi Efektywności Audi, który łączy szerokie portfolio efektywnych technologii.

Audi Efficiency Challenge A to B 2Audi stosuje nowe rozwiązania w różny sposób w całej palecie swoich produktów. Audi S4 V6 dzięki mechanicznemu kompresorowi uzyskuje moc 245 kW (333 KM) i zużywa tylko 9,7 litra paliwa na 100 km. Audi TT RS z pięciocylindrowym silnikiem o mocy 250 kW (340 KM) zadowala się średnio 9,2 litra paliwa na 100 km.

Audi Efficiency Challange wystartował wczoraj, 22 września i zakończy się 30 września. Trasa podzielona jest na trzy wielodniowe etapy. Etap pierwszy prowadzi z Å do Trontheim na południu Norwegii, drugi do stolicy Niemiec Berlina, a trzeci do ostatecznego celu w miejscowości Bee. Wyprawa wiedzie różnymi drogami otoczonymi barwnymi krajobrazami – przez drogi biegnące wzdłuż wybrzeża archipelagu Lofoty i autostrady w Niemczech. Na trasie znajdują się duże miasta jak Oslo, Kopenhaga czy Praga oraz wysokie Alpy.

Źródło: Audi