Artystyczny koncept nowego Audi A8

Artystyczny koncept nowego Audi A801.04.2010
W Poznaniu, Wrocławiu, Krakowie i Warszawie odbyły się polskie premiery nowego modelu Audi A8. Premiery jedyne w swoim rodzaju, ponieważ połączone z wernisażem znanego artysty fotografika Igora Omuleckiego, ...

...który przedstawił swój najnowszy projekt – „Hyperspace”, serię trzynastu surrealistycznych fotografii inspirowanych nowym modelem Audi A8.

Artystyczny koncept nowego Audi A8 1 Hasło przewodnie nowego Audi A8 brzmi „The art of progress”. Oznacza ono budowanie przewagi dzięki doskonałej technice oraz wręcz artystycznej stylistyce. Audi A8 jest bowiem flagową limuzyną marki Audi i zawiera najwięcej najbardziej wyrafinowanych rozwiązań technicznych, jakie można znaleźć w samochodach ze znakiem czterech pierścieni.

Mecenat artystyczny był naturalnym elementem kampanii wprowadzającej nowy model. Znany polski fotografik i artysta multimedialny Igor Omulecki stworzył serię trzynastu fotografii, których bohaterem jest właśnie Audi A8. Wytwór ludzkiej techniki został w nich zestawiony z subiektywnie przekształconymi obrazami natury, co dało niezwykle oryginalny efekt wizualny o surrealistycznym charakterze. Całości został nadany znaczący tytuł: „Hyperspace”. Prace artysty można było obejrzeć właśnie podczas premier nowego Audi A8 w czterech miastach Polski.

Wszystkie premiery miały charakter spotkań dla koneserów sztuki i motoryzacji, podczas których można było podziwiać eksponowane fotografie i zamienić parę słów z autorem. Po krótkiej prezentacji artysty, prac oraz galerii Le Guern, sprawującej mecenat nad wystawą, następowało uroczyste odsłonięcie nowego Audi A8; od tego momentu zaczynała dominować tematyka motoryzacyjna. Podczas wernisaży goście otrzymali album wydany w limitowanej serii, zawierający reprodukcje fotografii z cyklu „Hyperspace”.

Artystyczny koncept nowego Audi A8 2 „Premiera nowego Audi A8 i jej artystyczny „entourage” stanowi niecodzienne wydarzenie na polskim rynku, dzięki temu w pełni zasługuje na uwagę. Niewiele jest marek, które decydują się zastosować taką technikę marketingową, jaką jest mecenat artystyczny przy promocji nowego produktu. Dla nowej flagowej limuzyny Audi połączenie motoryzacji i sztuki jest jednak całkowicie naturalne” – komentuje Leszek Kempiński, kierownik marketingu i PR Audi. Przemysław Jasielski, dyrektor kreatywny z agencji reklamowej Zero,2, która była odpowiedzialna za nadzór i organizację całego przedsięwzięcia, dodaje: „W Polsce, jeśli chodzi o mecenat artystyczny najczęściej mamy do czynienia z mecenatem tytularnym. Duże marki decydują się sponsorować wydarzenia artystyczne o już ugruntowanej renomie. My natomiast szukaliśmy czegoś wyjątkowego, co będzie stanowiło zupełnie nową jakość w relacji marka-sztuka. Dlatego poprosiliśmy międzynarodowej sławy artystę o stworzenie nowego dzieła, niejako inspirowanego produktem. W końcu slogan Audi A8 – „The art of progress” – oznacza również wybieganie poza utarte schematy.”

Źródło: Audi