Audi e-tron Spyder

Audi e-tron Spyder06.10.2010
Studium sportowego kabrioletu - Audi e-tron Spyder można oglądać na największym, jesiennym salonie motoryzacyjnym w Europie, odbywającym się w stolicy Francji. Pokazowy pojazd z napędem hybrydowym typu plug-in mierzy 4,06 m długości, ...

...1,81 m szerokości i ma zaledwie 1,11 m wysokości. Dwuosobowy samochód został wyposażony w silnik V6 TDI bi-turbo o mocy 300 KM (221 kW) umieszczonym na przy tylnej osi oraz dwie elektryczne jednostki napędowe umieszczone przy przedniej osi i generujące w sumie 64 kW mocy.

Audi e-tron Spyder 1 Waga ogólna Audi e-tron Spyder to tylko około 1450 kg, co w połączeniu z mocnym silnikiem TDI i dodatkową mocą z jednostek elektrycznych zapewnia niezłe osiągi. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy i osiąga ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h.

Diesel zamontowany w Audi e-tron Spyder generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 650 Nm, a silniki elektryczne 352 Nm w trakcie procesu zwanego „pobudzaniem”.

Inteligentny sposób dystrybucji mocy pozwala na osiągnięcie optymalnej dynamiki w niemal każdej sytuacji. Przeniesienie mocy na przednie koła polepsza dynamikę wzdłużną, jednocześnie wpływając także pozytywnie na dynamikę boczną podczas wchodzenia w zakręty. Dzieje się tak, ponieważ zgodna z potrzebami dystrybucja momentu obrotowego między prawym a lewym kołem na obu osiach zwiększa precyzję jazdy i zrywność auta.

Nadwozie to struktura oparta o technologię Audi Space Frame (ASF) z kilkoma komponentami z włókna węglowego i szkieletem z aluminium.

Audi e-tron Spyder 2 Dzięki stosunkowo niewielkiej masie, skróconemu rozstawowi osi (2,43 m – o 22 cm krótszy niż w modelu R8) i idealnemu rozkładowi wagi w stosunku 50:50 Audi e-tron Spyder prowadzi się niczym gokarta - świetnie zachowuje się na zakrętach i bardzo dobrze reaguje na działania kierowcy.

Połączenie wydajnej, 3-litrowej, 6-cylindrowej jednostki TDI i silników elektrycznych odbija się także pozytywnie na zużyciu paliwa i emisji zanieczyszczeń. Audi e-tron Spyder zużywa średnio 2,2 l oleju na 100 km, emitując przy tym 59 g CO2 na km. Sportowy kabriolet może także korzystać wyłącznie z napędu elektrycznego na odcinku do 50 km (np. w warunkach miejskich), osiągając prędkość maksymalną 60 km/h.


Źródło: Audi, opracowanie: BM