Nowe Audi A6 sedan

Nowe Audi A6 sedan01.12.2010
Nowe Audi A6 pojawi się w salonach sprzedaży na początku 2011 roku. Nowa odsłona tego sedana będzie dostępna z pięcioma silnikami o mocy od 177 KM do 300 KM - dwiema jednostkami benzynowymi i trzema dieslami.

Później dołączy do nich także napęd hybrydowy, który będzie odznaczać się mocą dużego silnika V6 przy zużyciu paliwa na poziomie jednostki czterocylindrowej.

Nowe Audi A6 sedan 1 Ramę nowego Audi A6 skonstruowano ze stali i aluminium, dzięki czemu nadwozie jest lżejsze o 15% w porównaniu z konwencjonalną konstrukcją stalową. Wyposażone w 2-litrowy silnik TDI o mocy 177 KM Audi A6 waży tylko 1575 kg. Ponad 20 procent komponentów nadwozia wykonano z aluminium, m.in. przednie błotniki, pokrywa silnika, bagażnik i drzwi. zmocnionej stali użyto zaś w klatce pasażerskiej i elementach łączących ją z przodem i tyłem pojazdu Zgodnie z zapowiedziami producenta nowe Audi A6 ma być wyjątkowo ciche, dzięki wykorzystaniu wyrafinowanego systemu zapewniającego komfort aeroakustyczny i dobrej izolacji.

A6 poddano również tuningowi aerodynamicznemu, polegającemu m.in. na pokryciu panelami podwozia pojazdu i optymalizacji opływu powietrza wokół przedziału silnika, dzięki czemu bazowa wersja pojazdu może pochwalić się współczynnikiem oporu powietrza 0.26 Cd – to postęp w porównaniu z poprzednim modelem.

Najnowsze Audi A6 ma 4.92 m długości, rozstaw kół 2.91 m, 1.87 m szerokości i zaledwie 1,46 m wysokości. W porównaniu z poprzednim modelem jest o kilka milimetrów krótsze i niższe, za to szerokość i rozstaw kół znacznie się zwiększyły. Harmonijne proporcje – długa maska silnika, krótkie zwisy i płynna linia dachu nadają A6 atletycznej elegancji. Klienci będą mogli wybrać jeden z 12 kolorów nadwozia.

We wnętrzu będą mogli zażyczyć sobie zamiast zwykłych foteli specjalną, komfortową wersję, którą można regulować w 18 pozycjach, opcjonalną klimatyzację dla foteli, funkcję masażu lub zamówić fotele sportowe. Tapicerka foteli standardowo jest wykonana z tkaniny, ale dostępne są także obicia skórzane i z połączenia skóry i alkantary. Dostępne kolory wykończenia kabiny, to: czarny, beżowy, brązowy, szary. Dach zostanie obity czarnym, srebrnym lub beżowym materiałem.

Nowe Audi A6 sedan 2 Radio MMI najnowszej generacji umieszczono na szerokim tunelu centralnym, gdzie było wystarczająco dużo miejsca dzięki zastosowaniu elektromechanicznego hamulca ręcznego. Gdy samochód rozpoczyna pracę monitor pokładowy o wymiarach 6,5 x 8 cali wysuwa się z deski rozdzielczej. Opcjonalny system informacyjny dla kierowców DIS umieszczono między dwoma dużymi wskaźnikami. Jego pracę kierowca kontroluje za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy.

Kabinę wyposażono także w dwustrefową klimatyzację automatyczną i wyświetlacz przezierny pokazujący ważne informacje na szybie przedniej. Kolorowe liczby i symbole wydają się unosić w powietrzu w odległości ok. 2,5 od kierowcy, co sprawia, że łatwiej je odczytać. Przedział bagażowy ma pojemność 530 l.

Audi A6 będzie dostępne z 4- i 6-cylindrowymi silnikami: dwoma benzynowymi i trzema jednostkami TDI. Ich moc będzie się wahać od 177 KM do 300 KM. We wszystkich zamontowano wtrysk bezpośredni, 3.0 TFSI posiada także kompresor, a 2.0 TFSI i TDI turbosprężarki.

Audi postarało się także, by jego silniki były bardziej oszczędne. Ogólnie zużycie paliwa obniżono o 19% w porównaniu z poprzednimi modelami z tej linii. Jednostka 2.0 TDI np. wymaga średnio 4,9 l paliwa na 100 km i emituje 129 g CO2 na km.

Silnik 2.8 FSI wyposażono także w AVS (Audi valelift, sterujący zaworami wlotowymi silnika tak, by komory spalania były idealnie napełniane w każdej sytuacji). Jednostka V6 posiada moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 280 Nm w zakresie 5 250 do 6500 obr./min. Gdy współpracuje z przekładnią automatyczną multitronic, rozpędza pojazd od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i do prędkości maksymalnej 240 km/h. Zużywa przy tym w europejskim cyklu jazdy 7,4 l paliwa na 100 km i emituje 172 g CO2 na km. Ten ostatni parametr poprawił się o 12%, choć moc silnika w porównaniu z poprzednikiem wzrosła o 14 KM.

Nowe Audi A6 sedan 3 Najmocniejszą jednostką benzynową w rodzinie A6 jest 3.0 TFSI o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 440 NM dostępnym w zakresie 2900 – 4500 obr./min. Konsumuje średnio 8,2 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 190 g CO2 na km.

Najbardziej wydajnym silnikiem w nowym A6 jest poprawiony2.0 TDI. Ta czterocylindrowa jednostka rozwija moc 177 KM i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie 1750 – 2500 obr./min. Przyspiesza Audi A6 z miejsca do 100 km/h w 8,7 sekundy i pozwala mu na osiągnięcie prędkości maksymalnej 228 km/h. Jak już wspomnieliśmy, w cyklu europejskim spala 4,9 paliwa na 100 km i emituje 129 g CO2 na km.

Nowa jednostka 3.0 TDI będzie oferowana w dwóch wersjach. W pierwszej V6 generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy 400 Nm w zakresie 1250 – 3500 obr./min. Współpracując z przekładnią multitronic przyspieszy Audi A6 z miejsca do 100 km/h w 7,2 sekundy i pozwoli mu osiągnąć prędkość maksymalną 240 km/h. Średnie zużycie paliwa w tym przypadku utrzymuje się na poziomie 5,2 l na 100 km, a emisja CO2 na poziomie 137 g/km. W porównaniu z 190 KM w poprzednim silniku to poprawa o 19%.

Najmocniejsza wersja 3.0 TDI dostarcza 245 KM mocy i maksymalnego momentu obrotowego 500 Nm w zakresie 1400 – 3250 obr./min. Rozpęd 0-100 km/h zabiera 6,1 sekundy, a prędkość maksymalna: 250 km/h. Jednostka napędowa zużywa 6 litrów oleju napędowego na 100 km emituje 158 g CO2 na km.

W przyszłości Audi planuje wprowadzić także seryjną wersję A6 z napędem hybrydowym. Byłby to drugi z kolei model z takim napędem w ofercie producenta, po Q5 hybrid quattro. Hybrydowe Audi A6 ma korzystać z silnika 2.0 TFSI o mocy 211 KM współpracującego z jednostką elektryczną o mocy 45 KM i maksymalnym momencie obrotowym 211 Nm. Silnik elektryczny jest umieszczony tuż za TFSI. Napęd przekazywany jest na przednie koła. W przedziale bagażowym umieszczono natomiast lekką, kompaktową baterię litowo-jonową generującą 39 kW.

Nowe Audi A6 sedan 4 Hybrydowy wariant Audi A6 będzie mógł osiągać prędkość do 100 km/h wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny, przy stałej prędkości 60 km/h będzie mógł przejechać do 3 km. Sam 4-cylindrowy silnik V6 pozwala na rozwinięcie prędkości 100 km/h w 7,3 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 238 km/h, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 6,2 l na 100 km i emisji 142 g CO2 na km (są to wstępne dane producenta).

Jednostki napędowe w tradycyjnych wariantach Audi A6 będą mogły współpracować z 6-biegową skrzynią ręczną, automatem multitronic lub 7-biegową skrzynią S tronic. Napęd będzie przekazywany na przednią oś lub na wszystkie koła.

4-cylinDrowy silnik TDI przekazuje moc na przednie koła za pomocą przekładni manualnej lub multitronic. Te skrzynie będą także dostępne z silnikiem 2.8 FSI w wersjach Audi A6 z napędem na przednią oś. Wkrótce przekładnia manualna będzie również oferowana z 3.0 TDI o mocy 204 KM. Benzynowy FSI może zostać także połączony ze stałym napędem na obie osie quattro i skrzynią S tronic. 3.0 TFSI i 3.0 TDI o mocy 245 KM standardowo będą współpracować z przekładnią S tronic przekazującą moc na wszystkie koła.

Nowe Audi A6 będzie wyposażone w opony o wymiarach od 225/60 do 265/35 i felgi standardowo o średnicy 16 lub 17 cali, a w ofercie specjalnej znajdą się obręcze o średnicy do 20 cali.

Audi podarowało nowemu A6 stalowe sprężyny zapewniające wysoki komfort jazdy, Opcjonalnie będzie można nabyć zawieszenie sportowe, zawieszenie S line z quttro Gmb lub usprawnione, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Ten ostatni system pozwala na ustawienie nadwozia na trzech różnych poziomach. Na autostradzie obniża je, by zwiększyć stabilność i zmniejszyć zużycie paliwa.

Wszystkie modele A6 z napędem na przednią oś zostaną wyposażone w system ESP i aktywny dyferencjał z ograniczonym poślizgiem.

Źródło: Audi, opracowanie: BM