Zmiany stylistyczne i techniczne w Audi A4 i S4

Zmiany stylistyczne i techniczne w Audi A4 i S430.10.2011
Audi wprowadziło zmiany stylistyczne i techniczne w modelach A4, A4 Avant, A4 allroad quattro, S4 oraz S4 Avant. Odświeżone Audi A4 wyróżnia się nową osłoną chłodnicy oraz przeprojektowanymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED ...

Odświeżone Audi A4 wyróżnia się nową osłoną chłodnicy oraz przeprojektowanymi reflektorami ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED. Nowe są też zderzaki z przodu i z tyłu oraz tylne światła wykonane w technologii LED.

Zmiany stylistyczne i techniczne w Audi A4 i S4 1 Zewnętrzne modyfikacje przełożyły się na niewielką zmianę rozmiarów nadwozia wszystkich wersji. Audi A4 sedan i Avant mierzą teraz 4,70 m długości, natomiast modele allroad quattro oraz S4 mierzą 4,72 m. Rozstaw osi wszystkich wariantów jest taki sam i wynosi 2,81 m. Szerokość nadwozia to odpowiednio 1,83 m i 1,84 m. Wysokość w zależności od wersji zawiera się w przedziale od 1,41 do 1,50 m.

Wewnątrz pojawiły się nowe kolory wykończeniowe, natomiast nabywca może wybrać jedną z kilku nowych stylizacji koła kierownicy.

Wszystkie oferowane obecnie silniki są mocniejsze, a jednocześnie zużywają mniej paliwa. Unowocześniona jednostka 2.0 TDI dostępna jest w kilku wariantach mocy: 136, 164 i 177 KM. Najoszczędniejsza wersja 2.0 TDI 136 KM zadowala się średnio 4,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów. Dodatkowo, producent wprowadził czterocylindrowe silniki Diesla rozwijające 120 i 143 KM oraz jednostki V6 TDI, z których najmocniejsza produkuje 245 KM.

Zmiany stylistyczne i techniczne w Audi A4 i S4 2 Nowością na froncie motorów benzynowych jest silnik 1,8 TFSI o mocy 170 KM, który występuje także w „zdławionej” wersji 120 KM. W ofercie są też jednostki 2,0 TFSI (211 KM) oraz 3,0 TFSI (272 KM i 333 KM w wersji S4).

Standardem w modelach z napędem na przednie koła jest 6-biegowa przekładnia manualna, natomiast w opcji dostępna jest skrzynia multitronic. Wersje quattro mogą współpracować z „manualem” lub 7-biegową przekładnią S tronic.

Wyższy komfort jazdy w nowych modelach zapewniają z kolei przeprojektowane amortyzatory.

Źródło: Audi, Informacja: MotoTarget