MotoNews.pl

Skoda Fabia 1,0 MPI Style

niedziela, 19 maja 2019

« poprzedni | auto test | następny »
Kategoria | Testy samochodów
Marka, model | ,
Skod-Fabia-MPI-75KM-Style

W produkcji jest już trzecia generacja Fabii. Poprzednia generacja oprócz niesamowitej funkcjonalności i przemyślanych rozwiązań bardzo dobrze się prowadziła. Jak wypada nowy model?

Skoda Fabia 1,0 MPI 75KM

Zaczynając od stylistyki samochodu można powiedzieć, że bryła samochodu nie zmieniła się znacząco względem poprzedniego modelu. Zmienione zostały detale takie jak grill, światła oraz wyostrzone zostały linie nadwozia oraz linia okien. Nadaje to nowej Fabii agresywnego i nowoczesnego wyglądu oraz wpisuje się w obecną stylistykę producenta.

Funkcjonalność małego hatchbacka jest zaskakująca. Pakiety dostępne w wyposażeniu Simply Cleaver dodają wiele rozwiązań, do których szybko można się przyzwyczaić, a z czasem wręcz uzależnić. W pakiecie testowanego egzemplarza były praktyczne kieszonki w bokach foteli, podłokietnik przedni ze schowkiem oraz dwoma gniazdami USB przeznaczonymi dla tylnego rzędu siedzeń i uchwyt/koszyk mocowany do bocznej ściany bagażnika. Nie zabrakło również haczyków na siatki w bagażniku.

Wyposażenie w wersji Style

Wersja wyposażenia Style jest „środkowym” z trzech oferowanych w Skodzie Fabii i oferuje ciekawe kolorystycznie wykończenia wnętrza. Na wyposażeniu mamy elektryczne szyby z przodu, a z tyłu już trochę oszczędności w postaci klasycznej korbki. Całości dopełnia obszyta skórą wielofunkcyjna kierownica oraz System Front Assist. Jazda samochodem jest komfortowa, a fotele są wygodnie i dobrze wyprofilowane. Warto wspomnieć o niskim poziomie hałasu, ponieważ kabina jest dobrze wyciszona.

Silnik

Testowana Skoda Fabia wyposażana była w litrowy wolnossący silnik benzynowy generujący moc rzędu 75KM, zestrojony z 5 stopniową manualna skrzynią biegów. Pozwala to na dość sprawne poruszanie się samochodem w warunkach miejskich, ale w trasie z większymi prędkościami niż 120km/h samochód robi się głośny, a silnik kręci się wysoko. Jeżdżąc jednak dość delikatnie (do 100km/h) uzyskamy całkiem dobre wyniki spalania, które waha się w granicach 5,5-6 litrów na 100 km, chociaż można oczywiście uzyskać lepsze wyniki.

Prowadzenie trzeciej generacji Fabii jest bardzo przyjemne. Sztywne zawieszenie, krótki rozstaw osi oraz szeroko rozstawione koła w rozmiarze 215/45 R16 sprawiają wrażenie, że samochód zdaje się być przyklejonym do drogi. Można powiedzieć, że prowadzi się prawie jak gokart.

Podsumowanie

Nowa Fabia zyskała trochę więcej charakteru od swojej poprzedniczki. Wnętrze wyładniało przez co przyjemniej się w niej spędza czas podczas podróży. Praktycznie podczas całego testu jedyny istotny mankament na jaki się natknęliśmy to dynamika silnika, ale ta jednostka jest po prostu dla osób, którym się nie spieszy.

Testowana wersja https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-80968-skoda-fabia.html wraz z pakietem Comfort.

Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski – MotoNews.pl

Dodaj komentarz