MotoNews.pl

Premiera Chevroleta Camaro ZL1

10 lutego 2011

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Chevrolet Camaro ZL1 11

Wczoraj na Chicago Auto Show zadebiutował Chevrolet Camaro ZL1. To najbardziej sportowa wersja Camaro i najbardziej zaawansowany techniczne pojazd w swojej klasie. ZL1 ma wejść do sprzedaży na początku 2012 roku.

Camaro ZL1 napędza turbodoładowany silnik V8 LSA o pojemności 6,2 l i estymowanej mocy 550 KM oraz maksymalnym momencie obrotowym 677 Nm. Tym samym ZL1 ma szanse na stanie się najszybszym Camaro, jakie kiedykolwiek oferował Chevrolet. Jednostka napędowa współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną Tremec TR-6060. ZL1 posiada także bardzo zaawansowaną technologiczne ramę konstrukcyjną i zawieszenie wyposażone w system Magnetic Ride Control z amortyzatorami o zmiennej sile tłumienia.

Układ hamulcowy jest tak efektywny, że sprawdzi się nawet na torze wyścigowym. Przednie tarcze hamulcowe marki Brembo mają średnicę 370 mm i sześciotłoczkowe zaciski, a tylne mają średnicę 365 mm i czterotłoczkowe zaciski.

Głównymi elementami wyróżniającymi design Camaro ZL1 są nowy przód i aluminiowa maska silnika z wentylatorami zaprojektowane tak, by zwiększyć siłę docisku do podłoża podczas jazdy. Maska silnika w środkowej części skonstruowana została z włókna węglowego o czarnym satynowym wykończeniu. Szerokie opony Goodyear Supercar F2, 20-calowe felgi używane również w Camaro SS i końcówki rur wydechowych dobrze odzwierciedlają charakter ZL1. Układ wydechowy pracujący w dwóch trybach sprawia, że Camaro ZL1 wydaje z siebie bardzo charakterystyczny „gang”.

We wnętrzu zastosowano obicia z mikrofibry ze wstawkami z zamszu. Fotele są podgrzewane, a na ich tapicerce wyhaftowano logo ZL1. Przeprojektowano wygląd kierownicy, na pedały hamulca, gazu i sprzęgła nałożono aluminiowe nakładki i zamontowano wyświetlacz przezierny. Niezależnie od koloru nadwozia wnętrze kabiny zawsze będzie miało kolor czarny.

Zdjęcia: Chevrolet, opracowanie: BM