MotoNews.pl

Nowe Porsche 911 Carrera: tradycja spotyka nowoczesność

23 sierpnia 2011

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Porsche 911 Carrera 12

Porsche 911 Carrera stuknęło 48 lat, ale wygląda atrakcyjniej niż kiedykolwiek przedtem. Całkowicie przeprojektowana, nowa generacja tej ikony sportowej jazdy już niedługo zaprezentuje się nam oficjalnie i pokaże swoją wydłużoną sylwetkę, ekscytujące kontury i precyzyjnie wykonane detale. Nowe Porsche 911 Carrera jest nowoczesne, ale już na pierwszy rzut oka rozpoznamy w nim członka rodziny 911, kontynuującego tradycję tych eleganckich, lecz mocnych pojazdów.

W nowej Carrerze osie rozstawiono o 100 mm dalej i nieco zmniejszono jej wysokość, co w połączeniu z 20-calowymi felgami nadaje jej atletyczny wygląd. Kompaktowe wymiary zewnętrzne pozostały bez zmian. Przemodelowano jedynie obudowy lusterek bocznych, by poprawić aerodynamikę i wizualnie poszerzyć pojazd.

Nowe, lekkie nadwozie to inteligentna konstrukcja aluminiowo-stalowa, dzięki której projektantom udało się zmniejszyć masę samochodu o 45 kg. Rama konstrukcyjna jest sztywniejsza, a nadwozie poddano także optymalizacji aerodynamicznej, dodając m.in. szerszy spojler tylny o zmiennych ustawieniach. Wnętrze uzupełnia nowoczesny design części zewnętrznej. Wykończenia nawiązują stylistycznie do Porsche Carrera GT.

Nowe Porsche 911 Carrera i Carrera S zużywają mniej niż 10 l paliwa na 100 km i – jak podaje producent – emisję CO2 i zapotrzebowanie na benzynę obniżono o 16%, dzięki zastosowaniu funkcji start/stop, systemu rekuperacji oraz zamontowaniu pierwszej na świecie 7-biegowej przekładni PDK z możliwością sterowania ręcznego. Ujmując to bardziej konkretnie, poszczególne wyniki prezentują się następująco:

  • Porsche 911 Carrera z nowym, 3,4-litrowym silnikiem boxer o mocy 350 KM (257 kW) i oferowaną w opcji skrzynią PDK zużywa 8,2 l paliwa na 100 km w nowym europejskim cyklu jazdy, o 1,6 l/100 km mniej niż poprzednia wersja. Emituje przy tym 194 g CO2 na km i tym samym, jako pierwszy sportowy model Porsche schodzi poniżej granicy 200 g CO2/km. Rozpędzenie się od 0 do 100 km/h zajmuje Carrerze 4,6 sekundy (4,4 sekundy z pakietem Sport Chrono)
  • Porsche Carrera S z 3,8-litrowym silnikiem boxer o mocy 400 KM (294 kW) wyposażone w przekładnię PDK zużywa 8,7 l paliwa na 100 km – o 1,5 l mniej niż poprzednik, mimo że moc silnika wzrosła o 15 KM (11 kW). Emisja CO2 w tym przypadku wynosi 205 g/km. Nowa Carrera S rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 4,3 sekundy, a jeśli wyposażono ją w opcjonalny pakiet Sport Chrono, to przyciśnięcie guzika Sport Plus spowoduje, że 100 km/h pojawi się na prędkościomierzu już po 4,1 sekundy.

Nowe Porsche 911 Carrera zadebiutuje oficjalnie we wrześniu, podczas tegorocznej Międzynarodowej Wystawy Motoryzacyjnej IAA we Frankfurcie. Klienci będą mogli składać zamówienia już od 1 września, a w salonach sprzedaży nowa generacja pojawi się w grudniu tego roku.

Zdjęcia: Porsche, opracowanie: BM