MotoNews.pl

Nowy Volkswagen Golf GTI Cabriolet

01 marca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
VW Golf GTI Cabriolet 6

Równo rok temu Volkswagen zaprezentował podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie nową odsłonę modelu Golf Cabriolet. Teraz szykuje się do światowego debiutu pierwszego Golfa GTI w wersji ze składanym dachem. Czteroosobowy kabriolet będzie oddawać do dyspozycji kierowcy 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 210 KM/ 155 kW, sportowe nadwozie i specjalnie ustawienia układu jezdnego.

W momencie pojawienia się na rynku latem tego roku klienci będą mogli nabyć wersję z 6-biegową przekładnią manualną lub dwusprzęgłową skrzynią DSG. Obie przesyłają moc trubodoładowanego silnika benzynowego na przednią oś. Maksymalny moment obrotowy 280 Nm dostępny jest już od 1700 obr./min. aż do 5300 obr./min. Golf GTI Cabriolet jest wyposażony w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego EDS wbudowaną w system ESP oraz elektroniczny mechanizm różnicowy XDS. Poprawia on znacznie trakcję i prowadzenie. XDS jest właściwie rozszerzeniem ESD. Kiedy układ elektroniczny wykrywa, iż podczas pokonywania zakrętu z dużą prędkością wewnętrzne koło napędzanej przedniej osi jest zbyt odciążone, system ESP przyhamowuje je przywracając optymalną trakcję. XDS jest poprzeczną blokadą mechanizmu różnicowego, szybko równoważącą podsterowność na zakrętach, w które auto wchodzi z dużą prędkością..

Golf GTI Cabriolet przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 7,3 sekundy. Przy zamkniętym dachu może rozwijać prędkość maksymalną 237 km/h (235 km/h ze skrzynią DSG). Zużywa przy tym 7,6 l paliwa na 100 km. i emituje 177 g CO2 na km (7.7 l/100 km i 180 g CO2/km ze skrzynią DSG).

Kabriolet ma typowy wygląd GTI: nadwozie z czerwoną górną i dolną ramą atrapy chłodnicy z siatką o strukturze plastra miodu i znaczek GTI, przedni zderzak GTI z dużym wlotem powietrza, również przesłonięty siatką o strukturze plastra miodu, typowe pionowe światła przeciwmgielne, nowy tylny dyfuzor i chromowane końcówki rur wydechowych umieszczone po lewej i prawej stronie tylnego zderzaka, a także ciemnoczerwone, tylne światła LED. Pojazd zaopatrzono w 17-calowe obręcze z lekkich stopów „Denver” i opony w rozmiarze 225/45. Opcjonalnie będzie można je zamienić na 18-calowe felgi „Detroit” z oponami 225/40.

We wnętrzu zamontowano sportowe fotele obite tartanem (opcjonalnie dostępna jest tapicerka skórzana), specjalną tylną kanapę, aluminiowe nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła oraz aluminiową gałkę zmiany biegów GTI. Kierownicę obciągnięto skórą i ozdobiono emblematem GTI. Tkaninowy dach Volkswagena Golfa GTI Cabrio wyposażono w elektro-mechaniczny system obsługi. Otwarcie dachu zabiera 9,5 sekundy, a złożenie 11 sekund i jest możliwe przy prędkości do 30 km/h.

Zdjęcia: Volkswagen, opracowanie: BM