MotoNews.pl

CLR 9S, czyli Porsche 911 według Lumma Design

02 marca 2012

Marka, model | ,
Porsche Carrera Lumma Design 8

W przyszłym tygodniu rozpoczyna się Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie i wygląda na to, że jego goście nie będą wiedzieli, na co właściwie mają patrzeć, tyle różnych premier i debiutów zapowiedzieli europejscy producenci i firmy tuningowe. Jedną z nich jest Lumma Design, który w Szwajcarii wystawi własny program modyfikacji dla Porsche 911 (991) o nazwie CLR 9S. Program obejmuje pakiet poprawiający aerodynamikę nadwozia, zestaw nowych obręczy z lekkich stopów i nowe wykończenia we wnętrzu kabiny.

Na „bodykit” złożyły się: nowa dokładka na spojler przedni, nowa atrapa chłodnicy, nowe reflektory, nowe błotniki i nowy, trzyczęściowy spojler w tyle. Całość uzupełniają naklejki nadwoziowe w formie sportowych pasów. Lumma Design zapowiada, że wkrótce CLR 9S będzie dostępny również z zestawem komponentów wykonanych w całości z włókna węglowego.

Specjaliści z Lumma Design wymienili także końcówki rur wydechowych na nowe, o średnicy 90 mm, o ciekawym designie sugerującym, że w zewnętrznej otulinie końcówki znajduje się druga, o mniejszej średnicy. Do tego dodano nowy sportowy tłumik wykonany z wysokiej jakości stali nierdzewnej.

CLR9S porusza się na oponach w rozmiarach 245/30-20 i 305/30-20 zamontowanych na 20-calowych felgach Lumma Edition GS/R Edition Sports, ważących zaledwie 9,4 kg w wariancie 9×20 lub 11,4 kg w wariancie 12×20 cali. Obręcze mogą być srebrne lub czarne. Opcjonalnie dostępne są także obręcze GS Monoblock i RS-C Sports Rims.

W kabinie tuner poszalał z wykończeniami z czerwonej skóry i czarnej alcantary na desce rozdzielczej, kierownicy, podsufitce, panelach drzwiowych, konsoli środkowej i fotelach. Do tego hojną ręką dołożył aluminiowe akcenty w postaci nakładek na pedały gazu, hamulca i sprzęgła i nakładek na progi drzwiowe.

Zdjęcia: Lumma Design, opracowanie: BM