MotoNews.pl

Alpha-N Performance BT93, czyli jak zmienić BMW serii 3 w bestię

24 maja 2012

Kategoria | Tuning
Marka, model | ,
Alpha-N Performance BT92 12

Niemiecka firma Alpha-N Performance zmieniła piękne coupe E92 w prawdziwego „street racera” dodając mu mocy i modyfikując wygląd.

Alpha-N Performance BT92 bazuje na BMW serii 3, a konkretnie na coupe 335i (E92), które zaopatrzono w obszerny pakiet nowych komponentów nadwozia. Poszerzono nadkola, seryjny zderzak przedni wymieniono na nowy o potężnych kształtach. Wyraźny kontur maski silnika nadaje BMW serii 3 agresywnego wyglądu. W tyle dominuje spory dyfuzor i podwójne, zamontowane centralnie końcówki rur sportowego układu wydechowego. Nowa pokrywa bagażnika z dokładką i duże, regulowane, tylne skrzydło poprawiają docisk osi do podłoża. By zrównoważyć te zmiany w przedniej części dodano spojler, który również można regulować. Wszystkie nowe elementy nadwozia wykonano z włókna węglowego. Dzięki temu udało się obniżyć masę pojazdu o 250 kg.

Specjaliści z Alpha-N Performance zajrzeli także pod maskę, gdzie wyposażyli seryjną jednostkę turbo w zestaw tuningowy własnego pomysłu. Składa się on z większych turbosprężarek, przeprogramowania elektroniki silnika i nowego układu wydechowego oraz powiększonego intercoolera. Wprowadzono także kilka zmian mechanicznych w samej konstrukcji silnika (nowe tłoki i wał korbowy). W rezultacie wyciśnięto z jednostki napędowej 450 KM mocy, przekazywanej na tylną oś za pośrednictwem przekładni dwusprzęgłowej.

Więcej mocy oznacza także konieczność dostosowania układu hamulcowego, więc Alpha-N Performance BT92 posiada wyczynowy układ hamulcowy marki MAC z sześciotłoczkowymi zaciskami przy przednich tarczach hamulcowych o średnicy 380 mm i czterotłoczkowymi zaciskami przy seryjnych tarczach o średnicy 355 mm z tyłu. Całość uzupełniono o zawieszenie typu coilover marki KW. Pojazd porusza się na oponach Hankook w rozmiarze 255/35ZR19 z przodu i 295/30 z tyłu, zamontowanych na 19-calowych obręczach S3.

W kabinie zamontowano stalową klatkę bezpieczeństwa, fotele Recaro Pole Position z włókna węglowego z uprzężami, sportową kierownicę i usunięto wszystkie zbędne elementy, które zwiększały masę pojazdu.

Zdjęcia: Alpha-N Performance, opracowanie: BM