MotoNews.pl

Alfa Romeo wprowadza na polski rynek nowości w modelu MiTo

01 czerwca 2012

Kategoria | Rynek
Marka, model | ,
Alfa Romeo MiTo 4

Znakomite wieści dla fanów Alfy Romeo i przyszłych Alfisti. W polskich salonach sprzedaży marki zadebiutowała zmodernizowana Alfa Romeo MiTo z nowymi doładowanymi silnikami oraz z fabryczną instalacją LPG.

Najważniejsze zmiany Alfa MiTo 2012 skrywa pod maską. Ofertę wzbogacił turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 TB o mocy 120 KM, który współpracuje z instalacją LPG montowaną fabrycznie z zachowaniem gwarancji producenta. Biorąc pod uwagę obecne ceny benzyny, które kształtują się na poziomie 6 zł za litr, Alfa MiTo napędzana tą jednostką zagwarantuje znaczące obniżenie kosztów związanych z eksploatacją samochodu – cena gazu jest o ok. połowę niższa od ceny benzyny lub ropy.

Warto podkreślić, że zamontowanie fabrycznej instalacji gazowej nie wiąże się ze spadkiem osiągów MiTo – układ LPG w pełni współpracuje z unikalnym systemem Alfa DNA. Najmniejsza Alfa z silnikiem 1.4 TB/120 KM LPG (206 Nm) przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 189 km/h. Osiągi nowego układu napędowego w MiTo są porównywalne z parametrami pozostałych silników dostępnych w gamie – np. mocniejsza turbodoładowana jednostka 1.4/135 KM (206 Nm) rozpędza auto do 100 km/h w 8,4 sekundy (prędkość maksymalna – 207 km/h). Alfa MiTo 1.4 TB/120 KM LPG jest dostępna w wersjach Progression i Distinctive.

Do polskich salonów Alfy Romeo “wjeżdża” także MiTo w nowej wersji Turbo TwinAir, wyposażona w innowacyjny dwucylindrowy silnik 0.9 TwinAir z turbodoładowaniem (nagrodzony „Międzynarodowym Silnikiem Roku 2011″ – produkowanym w Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej).

Silnik 0.9 TwinAir Turbo stale współpracuje z układem Alfa DNA i oferuje kierowcy moc 85 KM przy 5500 obr./min. oraz 145 Nm momentu obrotowego już od 2000 obr./min. Co istotne, MiTo wyposażona w silnik TwinAir może dostarczyć o 10% i 25% więcej momentu obrotowego w porównaniu z modelami z silnikami benzynowymi 1.4/105 i 1.4/78 KM.

W rzeczywistości jest to silnik benzynowy, którego poziom zużycia paliwa (średnie spalanie – 4,2 l/100 km) i koszty eksploatacji są takie same, jak w przypadku silnika wysokoprężnego. To jednostka idealna do miasta, zużywająca niewiele benzyny, a zarazem dająca kierowcy frajdę z jazdy i przyspieszania. Ekonomiczna i szybka Alfa Romeo MiTo 0.9 TwinAir jest dostępna w wersji Progression.

 

Zdjęcia: Alfa Romeo