MotoNews.pl

Volkswagen Polo BlueGT

04 lipca 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
VW Polo Blue GT 10

Przez ponad trzy dekady Volkswagen polo utrzymuje jedną z wiodących pozycji w czołówce małych, wszechstronnych pojazdów. Pierwsze Polo zadebiutowało w 1975 roku i stało się bestsellerem wkrótce po wejściu do sprzedaży. Do chwili obecnej wyprodukowano prawie 13 milionów egzemplarzy wszechstronnego Volkswagena. Jednym z ważnych wydarzeń w historii modelu było stworzenie ekonomicznej wersji Polo BlueMotion oraz sportowych wariantów takich, jak Polo G40 czy Polo GTI. Teraz Volkswagen prezentuje kolejną odmianę Polo, która w zamyśle producenta ma wyznaczać nowe standardy w swoim segmencie.

To Polo BlueGT, łączące dynamikę z oszczędnym zużyciem paliwa. Techniczną atrakcją Polo BlueGT jest jego silnik TSI z systemem aktywnego zarządzania pracą cylindrów ACT, który w razie potrzeby automatycznie odłącza dwa z czterech cylindrów jednostki napędowej. Volkswagen to pierwszy producent, który zastosował taki system w silniku czterocylindrowym.

1,4-litrowy silnik TSI pracujący pod maską Volkswagena Polo BlueGT rozwija moc 140 KM/103 kW, zużywając przy tym 4,6 l benzyny na 100 km i emitując 107 g CO2 na km. Jeśli pojazd zostanie wyposażony w opcjonalną, 7-biegową przekładnię DSG, zapotrzebowanie na paliwo spada do 4,5 l/100 km, a emisja CO2 do 105 g/km. Mimo niewielkiego apetytu Volkswagen potrafi rozpędzić się z miejsca do 100 km/h w 7,9 sekundy i rozwinąć prędkość 210 km/h. Interesujący jest także rozwój momentu obrotowego – maksymalny moment obrotowy 250 Nm dostępny jest już od 1500 obr./min. i utrzymuje tę wartość aż do 3500 obr./min.
To niecodzienne połączenie oszczędnego zużycia paliwa z dynamicznymi osiągami było możliwe dzięki połączeniu systemu ACT, downsizingowi (zredukowaniu pojemności silnika plus wtrysk bezpośredni) i zastosowaniu technologii BlueMotion .

Wizualnie Volkswagena Polo BlueGT wyróżniają nowe, 17-calowe obręcze z lekkich stopów, spojler dachowy, zmodyfikowane zderzaki (z dyfuzorem przy tylnym zderzaku), wyraziste progi boczne i zmniejszony o 15 mm prześwit. We wnętrzu znajdziemy wielofunkcyjne wyświetlacze i sportowe fotele z przodu. Oprócz tego nowy Volkswagen posiada: system ESP, poduszki przednie oraz chroniące okolice głowy i klatki piersiowej, elektrohydrauliczny układ kierowniczy i system utrzymywania przez pojazd stałej prędkości podróżnej.

Volkswagen Polo BlueGT pojawi się w sprzedaży w ostatnim kwartale tego roku.

Zdjęcia: Volkswagen, opracowanie: BM