MotoNews.pl

Alfa Romeo odświeża polską ofertę

10 lipca 2012

Alfa Romeo Giulietta Sportiva 6

Entuzjastów produktów marki Alfa Romeo ucieszy zapewne informacją, że producent właśnie odświeżył swoją polską ofertę. Serca wszystkich Alfisti zapewne zabiją żywiej na wieść, że do polskich salonów sprzedaży zawita Alfa Romeo Giuletta z nowym, 1,4-litrowym silnikiem TB turbo o mocy 105 KM oferującą osiągi zbliżone do silnika o mocy 120 KM za mniejszą cenę. Nowa jednostka napędowa zwiększa możliwości Giulietty, zarówno w zakresie przyspieszenia (sprint z miejsca do 100 km/h zabiera jej z nowym silnikiem 10,9 sekundy), jak i prędkości maksymalnej (nowy silnik pozwala Giulietcie rozpędzać się do 186 km/h). A wszystko to przy dość rozsądnym zapotrzebowaniu na paliwo na poziomie 6,4 l/100 km w cyklu mieszanym.

Kolejną nowością w ofercie silnikowej jest benzynowy, 1,4-litrowy TB o mocy 120 KM z fabryczną instalacją LPG. Choć ceny gazu poszły ostatnio w górę, to nadal stanowi on dość atrakcyjną alternatywę wobec drogiej benzyny. Dlatego warto rozważyć zakup Giulietty z instalacją LPG zwłaszcza, że nie wpływa ona negatywnie na osiągi modelu. Kompaktowa Alfa wyposażona w 1,4-litrowy silnik TB z instalacją gazową w cyklu mieszanym potrzebuje 8,3 l gazu na 100 km, a w trybie benzynowym zużywa 6,4 l benzyny na każde 100 km.

Oferta Alfy Romeo dla modeli MiTo i Giulietta została odświeżona w następujących aspektach:

  • Zmodernizowane oprogramowanie systemu Alfa D.N.A. potrafi teraz zapamiętać, jaki tryb jazdy kierowca wybrał ostatnim razem oraz pozwala włączyć tryb „D” przy prędkości ponad 110 km/h (dotychczas tryb ten był dostępny tylko przy mniejszych prędkościach).
  • Do wersji wyposażeniowej Distinctive z silnikami 1.4 Multiair o mocy 170 KM i 2-litrowym JTDM o mocy 140 i 170 KM klienci będą mogli dokupić pakiet Quadrifoglio Verde Sportiva. Obejmuje on takie dodatkowe elementy, jak:
    • aluminiowe nakładki na progi drzwiowe z logo Quadrifoglio Verde,
    • boczne spojlery,
    • przyciemnione reflektory z przodu pojazdu,
    • satynowane obudowy lusterek bocznych,
    • sportowe zawieszenie,
    • większe zaciski hamulcowe w kolorze czerwonym,
    • ciemna podsufitka,
    • panel deski rozdzielczej z ciemnego, polerowanego aluminium,
    • aluminiowe nakładki na pedały gazu, hamulca i sprzęgła oraz podnóżek kierowcy,
    • 18-calowe obręcze ze stopów lekkich.

Zdjęcia: Alfa Romeo, opracowanie: BM