MotoNews.pl

Nowe Porsche 911 Carerra 4/4S: lżejsze, szybsze, bardziej dynamiczne

27 sierpnia 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Porsche 911 Carrera 4 und 4S

Nowe Porsche 911 Carrera z napędem na wszystkie koła pojawi się po raz pierwszy publicznie już za miesiąc, podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w stolicy Francji. Nowa Carrera 4 łączy świetne osiągi i wydajność nowej generacji modelu 911 Carrera z dynamicznymi zaletami najnowszej wersji aktywnego napędu na wszystkie koła PTM (Porsche Traction Management).

Napęd na wszystkie koła z kontrolowanym elektronicznie sprzęgłem wielotarczowym, automatycznym hamulcowym mechanizmem różnicowym (ABD) i regulacją antypoślizgowa (ASR) w najnowszej wersji modelu 911 gwarantuje maksymalną dynamikę na różnego rodzaju nawierzchniach drogowych i w każdych warunkach pogodowych.

Nowy napęd trafi na rynek w czterech wersjach: jako 911 Carrera 4 i 911 Carrera 4S i w każdej z tych odmian dostępny będzie wariant coupé i kabriolet. Wszystkie mają te same plusy, co wersje z napędem na tylną oś. Ich lekkie nadwozie, zawieszenie, silniki i przekładnie są identyczne, jedyne modyfikacje dotyczą wprowadzenia napędu na wszystkie koła. Oznacza to, że mimo lepszych silników i osiągów, wszystkie cztery warianty zużywają mniej paliwa od poprzednich odsłon. Jak podaje producent, niektóre wersje spalają nawet o 16% paliwa mniej. Poza tym nowe Porsche 911 Carrera 4 jest o 65 kg lżejsze od poprzedniej wersji.

Cechą wyróżniającą wizualnie modele 911 z napędem na wszystkie koła jest szeroka tylna sekcja nadwozia. W porównaniu z modelami 911 Carrera z napędem na jedną oś, tylne nadkola są szersze o 22 mm, a opony o 10 mm. Nową formę ma także tradycyjny, czerwony pas łączący tylne światła.

Porsche Intelligent Performance: dobre osiągi, umiarkowane zużycie paliwa
Wszystkie nowe modele są standardowo wyposażone w 7-biegową przekładnię manualną; dwusprzęgłowa skrzynia PDK jest dostępna jako opcja. Porsche 911 Carrera 4 Coupé o mocy 350 KM/257 kW rozpędza się z miejsca do 100 km w 4,5 sekundy (kabriolet w 4,7 sekundy) i rozwija prędkość maksymalną 285 km/h. Zużycia paliwa w konfiguracji ze skrzynią PDK to 8.6 l/100 km (CO2: 203 g/km) w coupé i 8.7 l/100 km (CO2: 205 g/km) w kabriolecie.

Porsche 911 Carrera 4S zarówno w wariancie coupé, jak i ze składanym dachem napędza umieszczony z tyłu, 3,8-litrowy silnik typu boxer o mocy 400 KM/294 kW). Pozwala on na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy (kabriolet: 4,3 sekundy) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 299 km/h (kabriolet: 296 km/h). Spalanie przy zastosowaniu przekładni PDK wynosi 9.1 l/100 km (CO2: 215 g/km) dla Coupé i 9.2 l/100 km (CO2: 217 g/km) w wersji Cabriolet.

Nowości: wskaźnik napędu na wszystkie koła, Porsche Active Safe, przesuwany, szklany szyberdach, rozszerzony pakiet Sport Chrono
W nowym Porsche 911 Carrera 4 nowy wskaźnik informuje kierowcę, w jaki sposób napęd na wszystkie koła PTM dystrybuuje aktualnie moc silnika. Dodatkowo, wraz z debiutem modeli 911 Carrera z napędem na wszystkie koła Porsche wprowadzi do całej swojej oferty dostępny jako wyposażenie opcjonalne system adaptacyjnej prędkości jazdy (ACC). W konfiguracji ze skrzynią PDK system ACC oferuje funkcję bezpieczeństwa Porsche Active Safe (PAS) zapobiegającą zderzeniom czołowym.

Do nowego wyposażenia opcjonalnego należy także przesuwany, szklany dach dostępny w Porsche 911 Carrera Coupé.

Carerra z przekładnią manualną i pakietem Sport Chrono będzie teraz mieć jeszcze bardziej sportowy charakter: w trybie Sport Plus system oferuje automatyczne podwójne wysprzęglenie podczas redukcji w czasie jazdy.

Nowe modele z napędem, na wszystkie koła sukcesywnie zastąpią poprzednią generację, która na rynku pojawiła się w 2008 roku. Po premierze w Paryżu trafią do salonów sprzedaży pod koniec tego roku. Ceny Porsche 911 Carrera 4 w Niemczech mają rozpoczynać się od niecałych 97 600 euro za 911 Carrera 4 Coupé i nieco ponad 110 000 euro za wariant Cabriolet. Porsche Carrera 4S będzie kosztować nieco ponad 112 000 euro jako Coupé i nieco ponad 125 000 jako kabriolet.

Zdjęcia: Porsche, opracowanie: BM