MotoNews.pl

Volkswagen Golf GTI Concept – mocne wejście w Paryżu

27 września 2012

VW Golf GTI Concept 4

Kilkakrotnie pisaliśmy o światowej premierze siódmej generacji Volkswagena Golfa, ale warto zauważyć, że na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu Volkswagen prezentuje także nową odsłonę swojej motoryzacyjnej legendy – Golfa GTI. Tym razem jeszcze w fazie koncepcyjnej dumnie zajmuje miejsce na stoisku niemieckiego producenta, tuż obok standardowego hatchbacka. Nowy Golf GTI w wersji produkcyjnej pojawi się w sprzedaży w Europie na początku przyszłego roku.

Koncepcyjny model wystawiany w Paryżu napędza zaawansowany silnik z serii EA88. Dwulitrowa jednostka turbo z wtryskiem bezpośrednim odznacza się mocą 220 KM (o 10 KM więcej od aktualnego Golfa GTI). Po raz pierwszy w historii modelu GTI będzie także dostępne już w wersji fabrycznej z „pakietem wyczynowym”, który wzmacnia jednostkę napędową pojazdu do 230 KM.

W bazowej wersji Golf GTI o mocy 220 KM ma maksymalny moment obrotowy 350 Nm, czyli o 70 Nm więcej od aktualnej wersji i tyle samo, co poprzedni Golf R. Koncept rozpędza się z miejsca do 100 km/h w 6,6 sekundy (stan na dzień dzisiejszy, przed ostateczną homologacją) i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. Dzięki wspomnianemu już pakietowi moc wzrasta do 230 KM, prędkość maksymalna do 250 km/h, a pojazd wykonuje sprint 0-100 km/h w czasie 6,5 sekundy.

Wyczynowy pakiet obejmuje również większe, przednie tarcze hamulcowe i blokadę mechanizmu różnicowego przy przedniej osi.

Jednak moc GTI nie wpływa negatywnie na poziom emisji i zużycie paliwa. Obie wersje Golfa GTI zostały standardowo wyposażone w system Start/Stop i spełniają wytyczne normy EU-6, która wejdzie w życie w 2014 roku. Wyposażony w 6-biegową przekładnię manualną koncept Golf GTI emituje 140 g CO2/km i zużywa 6 l paliwa na 100 km. Opcjonalnie dostępna będzie także 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa DSG.

Oba modele GTI wyposażono standardowo w zmienne przełożenie układu kierowniczego, „multicollision brake”, uruchamiający hamulec w czasie kolizji, co pozwala uniknąć tzw. efektu domina i innowacyjne systemy informacyjno-rozrywkowe.

Nowy Golf GTI będzie się także wyróżniać szeregiem detali stylistycznych takich, jak: czerwone zaciski hamulcowe, atrapa chłodnicy z siatką o wzorze plastra miodu i z podwójnymi, czerwonymi pasami, przyciemnione światła tylne z diodami LED, tablica rejestracyjna podświetlona diodami LED, chromowane końcówki rur wydechowy o średnicy 80 mm, tartanowe fotele sportowe, kierownica o spłaszczonej dolnej części, gałka dźwigni zmiany biegów w kształcie piłki golfowej i czerwone, nastrojowe oświetlenie w kabinie.

Zdjęcia: Volkswagen, opracowanie: BM