MotoNews.pl

Porsche Cayenne Turbo S – sportowy pojazd przebrany za SUVa

12 października 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Cayenne Turbo S

Nowe Porsche Cayenne Turbo S zajmuje najwyższą w swojej linii modelowej. Niemiecki SUV został wyposażony w jednostkę napędową o mocy 550 KM/405 kW. Dzięki kompleksowemu, aktywnemu zawieszeniu atleta w przebraniu SUVa spisuje się lepiej niż niejeden sportowy model. Jednocześnie Turbo S zachowuje wszystkie zalety klasycznego Cayenne, takie jak wszechstronne właściwości terenowe, duży komfort jazdy i możliwości holownicze.

Zużycie paliwa w nowym europejskim cyklu spalania to 11,5 litra na 100 km, tyle samo, co w przypadku modelu Cayenne Turbo. Nowe Porsche Cayenne Turbo S oddaje do dyspozycji kierowcy dodatkowe 50 KM mocy w porównaniu z Cayenne Turbo, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm (700 Nm w Cayenne Turbo). To przekłada się na lepsze przyspieszenie i większą prędkość maksymalną. SUV wykonuje sprint z miejsca do 100 km/h w 4,5 sekundy (o 0,2 sekundy szybciej niż Cayenne Turbo) i może się rozpędzić do 283 km/h (+5 km/h).

Porsche Cayenne Turbo S zostało systematycznie skonfigurowane tak, by osiągnąć efekt w postaci jak najbardziej dynamicznego charakteru jazdy. Z Cayenne Turbo przejęło połączenie pneumatycznego zawieszenia i aktywnego systemu PASM. Oprócz tego ma system Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC = System Dynamicznej Kontroli Podwozia Porsche) z elektrycznie kontrolowaną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Podczas jazdy na zakrętach redukuje on prawie do zera kąt odchylenia pojazdu, poprawiając jednocześnie jego zrywność i komfort jazdy.

Do wyposażenia standardowego Cayenne Turbo S należy także system zwiększający dynamikę jazdy i stabilność Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Oferuje on zmienny rozdział momentu obrotowego na koła tylnej osi oraz elektroniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. W zależności od kąta i prędkości skrętu kierownicy, położenia przepustnicy, przyspieszenia kątowego oraz prędkości samochodu PTV Plus poprawia dynamikę jazdy i precyzję prowadzenia odpowiednio hamując lewe lub prawe tylne koło.

Kolejnym standardowym elementem wyposażenia Turbo S jest pakiet Sport Chrono. Ten zintegrowany system równocześnie koryguje zestrojenie podwozia, silnika i skrzyni biegów. W skład pakietu wchodzi wyświetlacz osiągów, cyfrowy i analogowy stoper oraz przycisk SPORT PLUS. Dodatkowe wskaźniki na kierownicy i tablicy zegarów informują o aktywowaniu klawiszy SPORT i funkcji Launch Control.

Wizualnie Porsche Cayenne Turbo odróżnia się od pozostałych członków swojej rodziny kilkoma detalami w postaci: ekranów na wlotach powietrza, obudów reflektorów i lusterek bocznych w kolorze czarnym oraz specjalnych, 21-calowych, czarnych obręczy 911 Turbo II.

Projektanci wyróżnili kabinę Porsche Cayenne Turbo S dwukolorową tapicerką skórzaną w nowych odcieniach (czerń/czerwień Carrera lub czerń/beż Luxor) i ozdobnikami z włókna węglowego.

Cena Porsche Cayenne Turbo S w Niemczech to 151 702 euro. Dostawy rozpoczną się w styczniu przyszłego roku.

Zdjęcia: Porsche, opracowanie: BM