MotoNews.pl

Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster

12 listopada 2012

Aventador Roadster 23a

Lamborghini zaprezentowało dziś nowy model Aventador LP700-4 Roadster. Jak twierdzi producent to najbardziej ekscytujący, produkowany seryjnie model, jaki powstał w warsztatach i studiach projektowych w Sant’Agata Bolognese wyznaczający zupełnie nowe standardy w segmencie luksusowych, supersportowych kabrioletów.

Roadster to oczywiście odmiana ze składanym dachem bazowego coupe Aventador LP700-4, które zadebiutowało w zeszłym roku w Genewie i do teraz sprzedało się w 1300 egzemplarzach (nieźle, jak na pojazd z tak wysokiej półki). Roadster odróżnia się na pierwszy rzut oka od coupe unikalnym profilem w górnej części nadwozia, który rozciąga się w geometrycznych liniach od dachu, który można demontować, po maskę silnika.

Dwuczęściowy dach wykonano w całości z włókna węglowego przy wykorzystaniu różnych nowoczesnych technologii, takich jak: RTM i Forged Composite®. Te metody gwarantują świetny efekt wizualny przy odpowiedniej sztywności i lekkości komponentów. Obie części dachu można zdemontować i w łatwy sposób zamontować z powrotem. Gdy nie są potrzebne, można je schować w przednim bagażniku. W Aventadorze przeprojektowano tylny słupek, by stanowił odpowiednie wsparcie dla ruchomego dachu, automatyczny system ochrony dla pasażerów i układ wentylacyjny dla silnika.

Na pierwszy rzut oka widać, że maska silnika w Roadsterze różni się od tej w coupe centralną „kolumną rdzeniową” z dwoma parami sześciokątnych szyb połączonych w taki sposób, jakby były płytami supernowoczesnej zbroi. Ich zadaniem jest chłodzenie silnika, odpowiednie odprowadzanie deszczówki i oczywiście odsłonięcie widoku na piękną jednostkę V12 pracującą pod spodem.

Kierowca Lamborghini Aventador Roadster i jego pasażer mogą zdecydować, jak intensywnie chcą oddać się radości z jazdy. Przednia szyba nie tylko wpływa na sposób, w jaki powietrze opływa pojazd, lecz także kontroluje poziom hałasu w kabinie. Dodatkowa owiewka zapewnia, że nawet przy dużych prędkościach we wnętrzu panować będzie względna cisza. Aventador Roadster jest także wyposażony w szyby drzwiowe o fazowanych krawędziach.

Nadwozie nowego Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster polakierowano w dwóch kolorach – słupki szyby przedniej, obie części dachu i okolice tylnej szyby są czarne. Reszta nadwozia może mieć kilka kolorów, w tym nowy, bardzo jasny metaliczny błękit Azzuro Thetis zmieniający odcień w zależności od kąta padania światła. We wnętrzu także zastosowano nowe wykończenia w postaci tapicerki skórzanej o nazwie Sabbia Nefertem. Samochód wyposażono w nowe obręcze Dione, które mogą mieć średnicę 20 lub 21 cali i dodają Lamborghini agresywnego charakteru.

Nowy Aventador LP700-4 Roadster przyspiesza z miejsca do 100 km/h w zaledwie 3 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 350 km/h za sprawą 6,5-litrowego silnika V12 z systemem dezaktywacji cylindrów współpracującego z 7-biegową przekładnią ISR. Jednostka napędowa wyróżnia się mocą 700 KM. Zgodnie z nowym trendem wprowadzonym przez producenta Roadster wyposażony został także w system Start&Stop.

Cena nowego Lamborghini Aventador LP 700-4 Roadster to „jedyne” 300 000 euro netto.

Zdjęcia: Lamborghini, opracowanie: BM