MotoNews.pl

Manhart MH3 V8 R Biturbo: kabriolet BMW M3 o mocy 655 KM

czwartek, 29 listopada 2012

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Manhart Racing, Tuning
Marka, model | , ,
MH3 V8 R Biturbo 5

Nie ma wątpliwości, że pomarańczowy model MH3 V8 RS Clubsport bazujący na BMW E92 M3 był (i nadal jest) jednym z najbardziej spektakularnych, stuningowanych pojazdów z plakietką BMW, jakie powstały w ostatnich latach. Twórcy tego dzieła – specjaliści z Manhart Racing w niemieckim Wuppertal – postanowili teraz dokonać „transplantacji” organów MH3 V8 RS Clubsport do BMW M3 w wersji ze składanym dachem.

Tak, jak w przypadku MH3 V8 RS Clubsport, pod maską bazującego na BMW E93 MH3 V8 R Biturbo kryje się 4,4-litrowy silnik V8 biturbo z modelu BMW X6 M wyposażony w pokrywę z włókna węglowego. Dzięki specjalnemu oprogramowaniu stworzonemu przez Manhart Racing jednostka napędowa może się pochwalić brutalną mocą 655 KM i maksymalnym momentem obrotowym 975 Nm. Ponieważ nowe oprogramowanie likwiduje także elektroniczną blokadę prędkości, „podkręcony” kabriolet potrafi się rozpędzić nawet do ponad 320 km/h.

Panowie z Manhart Racing dostosowali układ wydechowy do nowych potrzeb samochodu, montując w nim elementy ze stali szlachetnej oraz komponenty marki Akrapovic (np. sportowy katalizator i cztery końcówki rur wydechowych o średnicy 90 mm każda). Auto potrzebowało także mocniejszego układu hamulcowego. Manhart Racing zastosował w BMW M3 system z tarczami o średnicy 396 mm z przodu (zapożyczono je z X6 M i nawiercono) oraz 374 mm z tyłu. Tarcze mają czterotłoczkowe zaciski. Samochód ma również 6-biegową, sportową przekładnię automatyczną przejętą z BMW X6 M i został wyposażony w blokadę mechanizmu różnicowego. W zawieszeniu zastosowano komponenty KW.

W wyglądzie nadwozia Manhart Racing postawił na dyskrecję i elegancję. Elementy z włókna węglowego nadają pojazdowi sportowy charakter, tak samo jak maska silnika z wlotami powietrza w stylu GTR, nowe obudowy lusterek bocznych i dyfuzor. Karoserię ozdobiono dodatkowo subtelnymi pasami Manhart Racing oraz 20-calowymi, wyjątkowo lekkimi obręczami MHR Concave One Ultra-light. Pojazd porusza się na wyczynowych oponach w rozmiarze 255/30ZR20 z przodu i 305/25ZR20 z tyłu.

We wnętrzu kabiny umieszczono prędkościomierz o podziałce kończącej się ambitnie na wskazaniu 400 km/h oraz stworzony przez Manhart Racing system wyświetlający wszystkie informacje i parametry operacyjne potrzebne kierowcy.

Manhart MH3 V8 R Biturbo bazujący na BMW M3 Cabrio zadebiutuje podczas Essen Motor Show, 1 grudnia tego roku.

Zdjęcia: Manhart Racing, opracowanie: BM

Dodaj komentarz