MotoNews.pl

Manhart Racing MH3 V8 RS Clubsport – niemiecki potwór na bazie BMW M3

22 grudnia 2011

Marka, model | , ,
MH3 V8 RS Clubsport 9

Manhart Racing to tuner specjalizujący się sportowych konwersjach modeli BMW. Tym razem zajął się modelem M3. Stuningowane BMW M3 przyjęło nazwę MH3 V8 RS Clubsport, a pod maską kryje 4,4-litrowy silnik V8 wykorzystywany również w SUVie X6 M. Jednak Manhart Racing zwiększył jeszcze moc jednostki biturbo z seryjnych 555 KM do 750 KM!. W tym celu niemieccy specjaliści zamontowali w M3 zmodyfikowane turbosprężarki, większą chłodnicę powietrza i wzmocnione tłoki. Zastosowano również dodatkową chłodnicę oleju.

Biorąc pod uwagę wagę MH3 V8 RS Clubsport – 1590 kg, mamy więc do czynienia ze stosunkiem masy do mocy na poziomie 2,12 kg/KM. Dla porównania, nawet w ostrym modelu Lamborghini Aventador (700 KM, 1575 kg) stosunek ten wynosi 2,25 kg/KM. Nic więc dziwnego w tym, że w zmodyfikowanym BMW M3 osiągi są naprawdę imponujące – przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje mu 3,2 sekundy, prędkość maksymalna to ponad 350 km/h.
Nie trzeba chyba również dodawać, że przy takim silniku dźwięk wydobywający się z czterech tytanowych końcówek rur wydechowych o średnicy 80 mm każda, dosłownie ogłusza.

Maksymalny moment obrotowy 910 Nm przenoszony jest na koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni automatycznej przejętej z BMW X6 M oraz blokady mechanizmu różnicowego pochodzącej z BMW E60 M5.

Oczywiście, by okiełznać takiego potwora trzeba było także wzmocnić układ hamulcowy – Manhart Racing postawił na produkt marki MOVIT i zainstalował tarcze hamulcowe o średnicy 396 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu oraz tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami z tyłu.

Brakuje wam wisienki na torcie? Proszę bardzo – oto ona: Manhart Racing przygotował także specjalny zestaw komponentów z włókna węglowego, które zamontowano na nadwoziu MH3 V8 RS Clubsport pokrytym lakierem w pomarańczowym odcieniu, jaki kojarzy się głównie z modelami Lamborghini. BMW zostało również wyposażone w 20-calowe, ultralekkie felgi Concave One „Black Edition”, na których zamontowano wyczynowe opony Continental Sport Contact 5 w rozmiarze 255/30ZR20 z przodu i 325/25 z tyłu. Zawieszenie M zastąpiono gwintowanym produktem MHR Clubsport.

We wnętrzu znalazły się fotele o konstrukcji z włókna węglowego, tapicerka z alcantary, sportowa kierownica z podświetlanymi przełącznikami oraz pomarańczowa klatka bezpieczeństwa marki Wiechers.

Zdjęcia: Manhart Racing, opracowanie: BM