MotoNews.pl

Mazzanti Evantra V8: piękny egzotyk

18 grudnia 2012

Kategoria | Rynek Premium
Marka, model |
Mazzanti Evantra V8 15

Mazzanti Automobili to włoski producent egzotycznych supersamochodów tworzonych na specjalne zamówienie klientów lub w bardzo limitowanych seriach. Jej najnowsze dzieło to model Evantra V8 – dwuosobowe, sportowe coupe, które stanowi naprawdę przyjemny widok dla oka. Supersamochód z silnikiem o średniej pojemności ma zostać wyprodukowany jako limitowana seria, a oficjalnie zadebiutuje podczas organizowanego w Top Marques Monaco Show w kwietniu przyszłego roku (18-21.04.2013).

Pojawienie się Evantry było zapowiadane już w zeszłym roku, ale dopiero teraz poznaliśmy więcej wizualizacji i szczegółów technicznych dotyczących tego modelu. Swoją nazwę auto przejęło od imienia starożytnej, etruskiej bogini nieśmiertelności, a jego projektantami są Włoch Luca Mazzanti i Węgier: Zsolt Tarnok.

Pojazd napędza 7-litrowy, zamontowany centralnie silnik V8 o mocy 701 KM i maksymalnym momencie obrotowym 848 Nm. Jednostka napędowa współpracuje ze zautomatyzowaną przekładnią 6-biegową. Supersamochód potrafi przyspieszyć z miejsca do 100 km/h w 3,2 sekundy i rozwinąć przyjemną prędkość maksymalną 350 km/h.

Nadwozie Evantry V8 wykonano w przeważającej części z włókna węglowego, a jego profil aerodynamiczny wyznaczono we współpracy z firmą Ysim, która jest konsultantem zespołów startujących w Formule 1. Zewnętrzny wygląd Evantry charakteryzują gładkie powierzchnie, klasycznie zarysowane linie błotników i prezentujące się nieco agresywniej reflektory z diodami LED oraz wloty powietrza. Ramę konstrukcyjną wykonano ze stali, a klatkę pasażerską ze stopu chromu i molibdenu.

Wnętrze wykończono naturalną skórą. W konsoli środkowej umieszczono przełączniki i system kontrolny marki Bosh. Przycisk uruchamiający silnik zamontowano na panelu dachowym. Wyświetlacz na kierownicy pokazuje aktualnie wrzucony bieg (przekładnią steruje się za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy).

Samochód porusza się na oponach Continental w rozmiarze 255/30 R20 z przodu i 305/25 R20 z tyłu, zamontowanych na specjalnych, 20-calowych obręczach OZ. Projektanci postawili na znaną markę również w kwestii układu hamulcowego, w którym wykorzystano tarcze Brembo o średnicy 380 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu i o średnicy 360 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami z tyłu.

Produkcja modelu Mazzanti Evantra V8 ma zostać ograniczona do zaledwie pięciu egzemplarzy roczne, a model będzie oferowany z szeroką gamą opcji indywidualizacyjnych.

Zdjęcia: Mazzanti Automobili, opracowanie: BM