MotoNews.pl

Subaru Viziv Concept – hybrydowy crossover

wtorek, 05 marca 2013

« poprzedni | news | następny »
Subaru Viziv 17

Otwarta dziś wystawa w Genewie to miejsce światowej premiery nowego pojazdu koncepcyjnego Subaru Viziv. Subaru Viziv Concept to wizja crossovera nowej generacji wyznaczająca kierunki rozwoju wzornictwa i technologii marki. Nazwa „Viziv” jest skrótem od angielskich słów „Vision for Innovation”, co oznacza: „wizja innowacji”.

Nadwozie
Nowy, koncepcyjny crossover charakteryzuje się nieskomplikowanymi liniami nadwozia, przy zachowaniu idealnej równowagi między solidnie wyglądającą częścią zasadniczą karoserii a kompaktową kabiną. Viziv ma sportową, szczupłą sylwetkę. W przedniej części mocno podkreślono elementy typowe dla produktów Subaru. Dominuje większa i rozszerzająca się ku zewnętrznym krawędziom atrapa chłodnicy.

Proste, lecz mocne motywy w bocznej części to nowość we wzornictwie Subaru. Solidne panele drzwiowe i śmiały zarys nadkoli tworzą wrażenie dynamiki. Drzwi otwierają się niestandardowo, jak na ten typ pojazdu – unosząc się ku górze.

W tyle kombinacja świateł odsłania typowe motywy Subaru, a sześciokątny panel otoczony przez światła wydaje się odsuwać od centrum samochodu. Dynamiczny charakter Viziva podkreśla także metaliczny, srebrny lakier.

Wnętrze
Kokpit Subaru Viziv zaprojektowano z myślą o potrzebach kierowcy. Panel wskaźników wyświetla informacje dotyczące m.in. statusu systemu „EyeSight”. Obrotomierz i prędkościomierz mają sportowy, cylindryczny kształt. W kabinie dwudrzwiowego Subaru mogą podróżować cztery osoby.

Napęd
W koncepcie Viziv zamontowano napęd „Subaru Boxer Diesel Hybrid”. To hybrydowy system typu plug-in łączący 2-litrowy silnik wysokoprężny Boxer i przekładnię CVT Lineartronic napędzające przednią oś oraz dwa niezależne silniki elektryczne w tyle. Motory elektryczne uruchamiają się w momencie ruszenia z miejsca i pracują, gdy crossover porusza się z małą prędkością lub jeździ w mieście. Diesel wkracza do akcji na autostradach i drogach szybkiego ruchu.

System Hybrid SI-DRIVE pracuje też w trybie Eco-Cruise, Intelligent i Sports dostosowujących charakterystykę jazdy do warunków drogowych.

Specyfikacja

  • Długość/szerokość/wysokość (w mm): 4 320/1 900/1 510
  • Rozstaw kół (mm): 2 640
  • Silnik: 2-litrowy diesel Subaru Boxer, poziomy o tłokach przeciwbieżnych
  • Przekładnia: Lineartronic (CVT)
  • Silniki elektryczne: jeden z przodu i dwa z tyłu
  • Bateria: litowo-jonowa
  • Napęd: niezależny, symetryczny napęd na wszystkie koła z silnikami przy tylnej osi
  • Opony: 245/45 ZR20
  • Liczba pasażerów: 4

 

Zdjęcia: Subaru, opracowanie: BM

Dodaj komentarz