MotoNews.pl

Mitsubishi Concept GR-HEV

czwartek, 14 marca 2013

« poprzedni | news | następny »
Mitsubishi GR-HEV 17

Prezentowany w Genewie Mitsubishi Concept GR-HEV to element projektu japońskiego producenta, zakładającego opracowanie pełnej gamy pojazdów z napędem elektrycznym w kilku wariantach (czysty napęd elektryczny, napęd hybrydowy i hybrydowy typu plug-in). Koncepcyjny GR-HEV reprezentuje w tej rodzinie kategorię sportowo-użytkowych pick-upów.

Mitsubishi Concept GR-HEV – lub inaczej – Grand Runner-HEV, to pierwszy model producenta o tak dużej ładowności (do jednej tony), w którym zastosowano napęd hybrydowy HEV. Może też być to pierwszy model, w którym zostanie wykorzystana architektura Dual Design, ponieważ Mitsubishi właśnie wprowadza nowe rozwiązania w zakresie napędu HEV. Podstawową jednostkę napędową GR-HEV stanowi 2,5-litrowy „czysty” diesel. Wspiera go zamontowany w przedniej części silnik elektryczny oraz przekładnia automatyczna. Nad całością czuwa elektroniczny system operacyjny. Moc przekazywana jest na wszystkie koła.

Baterie umieszczono w ramie podłużnicowej i dodatkowo zabezpieczono belkami wzmacniającymi. Pojazd wyposażono również w system kontroli dynamiki S-AWC, który dostosowuje osiągi i siłę hamowania do każdego trybu pracy (2L, 4H, 4HL, 4LL) wybranego przez kierowcę, co pomaga mu prowadzić auto w szczególnie trudnych warunkach. Niestety producent nie wypowiada się jeszcze ostatecznie na temat wartości osiągów napędu hybrydowego HEV zastosowanego w Grand Runner Concept. Wiemy natomiast, że kierowca będzie mógł wykorzystać to rozwiązanie do jazdy w trybie czysto elektrycznym na krótkich dystansach i do innych zadań, np. w roli generatora prądu lub napędu dla wyciągarki 100V.

Wyglądem GR-HEV nawiązuje do znanych już modeli użytkowych modeli Mitsubishi, takich jak L200, ale jego styl unowocześniono. Nadwozie pojazdu ma długość 5,42 metra, podwójną kabinę pasażerską i odznacza się muskularną, atletyczną sylwetką, którą podkreśla ostra, wyrazista linia boczna, rozciągająca się od przednich reflektorów po dynamicznie wznoszącą się linię przewężenia.

Zdjęcia: Mitsubishi, newspress.co.uk, opracowanie: BM