MotoNews.pl

Nowe BMW X5

31 maja 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
BMW X5 15

Trzecia generacja BMW X5, prekursora segmentu Sports Activity Vehicle wyznacza nowe standardy pod względem stylizacji nadwozia, przestronności wnętrza, wszechstronności, wydajności oraz przyjemności z jazdy.

Nadwozie
Nadwozie nowego BMW X5 przeprojektowano. SAV ma teraz mocno zaznaczony, dynamiczny przedni pas z podwójnymi okrągłymi reflektorami zachodzącymi na typową dla BMW osłonę chłodnicy w kształcie nerki. Sylwetka została elegancko wydłużona. Linie boczne biegnące ponad wydatnymi nadkolami mocno wyprofilowano, a w tylnym pasie dominują poziome płaszczyzny i masywne powierzchnie. Elementy optymalizujące profil aerodynamiczny pojazdu, takie jak kurtyny powietrzne, wyloty powietrza na błotnikach i aktywny spojler tylny zintegrowano z ogólną stylistyką nadwozia.

Nowością w BMW X5 są dodatkowe pakiety stylistyczne Design Pure Experience i Design Pure Excellence oraz pakiet M Sport.

Kabina
Wnętrze BMW X5 jest, jak na bawarską markę przystało, przestronne, przejrzyste i luksusowe. Kierowca zajmuje miejsce na podwyższonym siedzisku, natomiast tablicę przyrządów z poziomymi liniami przechodzącymi w panele drzwiowe i dodatkowe panele dekoracyjne umieszczono dość nisko. Oparcia tylnej kanapy można złożyć w stosunku 40:20:40. Opcjonalnie można zamówić trzeci rząd siedzeń.

Bagażnik w zależności od konfiguracji foteli ma pojemność od 650 do 1870 l. Jego pokrywę kierowca może otwierać i zamykać zdalnie nie schodząc ze swojego fotela. Poza tym zadanie kierowcy ułatwiają elementy BMW ConnectedDrive: kolorowy wyświetlacz BMW Head-Up przedstawiający nowe komunikaty; system BMW Night Vision z rozpoznawaniem ludzi i zwierząt oraz funkcją dynamicznego oświetlenia punktowego Dynamic Light Spot, funkcja ostrzegania przed zmianą pasa ruchu Lane Change Warning funkcja Speed Limit Info, nowy asystent parkowania wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe, funkcja Surround View z widokiem 360 stopni, asystent jazdy Driving Assistant z funkcją ostrzegania przed zjechaniem z pasa ruchu Lane Departure Warning oraz ostrzeganiem o kolizji i ostrzeganiem o kolizji z pieszym z funkcją hamowania; asystent jazdy Driving Assistant Plus z aktywnym tempomatem z funkcją Stop & Go oraz funkcją hamowania do całkowitego zatrzymania, a także asystent jazdy w korkach z aktywnym sterowaniem prędkością jazdy i kątem skrętu kierownicy bez udziału kierowcy.

Pasażerom czas w podróży umili na pewno system audio Bang & Olufsen High End Surround Sound System oraz nowy system rozrywki pokładowej z dwoma wyświetlaczami.

Oferta silnikowa
W momencie premiery rynkowej dostępne będą następujące warianty silnikowe
BMW X5 xDrive50i: silnik benzynowy V8 z technologią BMW TwinPower Turbo (dwie turbosprężarki, bezpośredni wtrysk paliwa, układ płynnej regulacji skoku zaworów VALVETRONIC),

  • Pojemność skokowa: 4395 cm3, moc: 330 kW/450 KM przy 5500 obr./min.,
  • maks. moment obr.: 650 Nm przy 2000 – 4500 obr./min.
  • Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,0 sekund,
  • Prędkość maks.: 250 km/h.
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:10,4 – 10,5 litra/100 kilometrów,
  • Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 242 – 244 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

BMW X5 xDrive30d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią BMW TwinPower Turbo (turbosprężarka o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail),

  • Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 190 kW/258 KM przy 4000 obr./min.,
  • maks. moment obr.: 560 Nm przy 1500 – 3000 obr./min.
  • Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 6,9 sekundy,
  • Prędkość maks.: 230 km/h.
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:6,2 litra/100 kilometrów,
  • Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 162 – 164 g/km (w zależności od wybranych opon), standard emisji: EU6.

BMW X5 M50d: sześciocylindrowy rzędowy silnik Diesla z technologią M Performance TwinPower Turbo (trzy turbosprężarki o zmiennej geometrii, bezpośredni wtrysk paliwa common rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi, maksymalne ciśnienie wtrysku 2200 barów).

  • Pojemność skokowa: 2993 cm3, moc: 280 kW/381 KM przy 4000 – 4400 obr./min.,
  • maks. moment obr.: 740 Nm przy 2000 – 3000 obr./min.
  • Przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,3 sekundy,
  • Prędkość maks.: 250 km/h.
  • Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE:6,7 litra/100 kilometrów,
  • Emisja CO2 w cyklu pomiarowym UE: 177 g/km, standard emisji: EU6.

W grudniu 2013 roku gamę uzupełnią wersje BMW X5 xDrive40d, BMW X5 xDrive35i, BMW X5 xDrive25d oraz BMW X5 sDrive25d (z emisją CO2 na poziomie zaledwie 149 g/km).

BMW X5 zostało także standardowo wyposażone w 8-biegową przekładnię automatyczną i technologie z zakresu BMW EfficientDynamics, takie jak: funkcja Auto Start-Stop, tryb ECO PRO z wybiegiem czy proaktywny asystent jazdy. Włącznik Driving Experience Control na konsoli centralnej jest standardem we wszystkich modelach; w opcji dostępne są pakiety adaptacyjnego zawieszenia Comfort, Dynamic i Professional oraz adaptacyjne zawieszenie typu M, które zwiększają dynamikę prowadzenia i poprawiają komfort jazdy. Elektryczne wspomaganie kierownicy jest standardem we wszystkich modelach; aktywny układ kierowniczy Active Steering może być zamówiony, jako opcja. Standardowym elementem wyposażenia jest również inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive (z wyjątkiem BMW X5 sDrive25d) oferowany również w połączeniu z układem Dynamic Performance Control w ramach pakietu adaptacyjnego zawieszenia Dynamic i Professional; debiut wyświetlacza pokazującego status pracy układu xDrive.

Zdjęcia: BMW