MotoNews.pl

Audi TTS competition – specjalna edycja z okazji wyprodukowania Audi TT nr 500 000

14 sierpnia 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Audi TTS competition 19

Audi wyprodukowało już pół miliona egzemplarzy kompaktowego, sportowego modelu TT. Z tej okazji niemiecki producent zaangażował swoich projektantów w specjalny projekt. W ten sposób powstała limitowana seria Audi TT competition. Produkcja obejmie zaledwie 500 sztuk, a pierwsze egzemplarze trafią do klientów w październiku tego roku. Edycja specjalna będzie dostępna zarówno jako Coupe, jak i Roadster, a jej mocną stroną – oprócz wyglądu – jest moc 272 KM.

Audi TTS competition będzie oferowane tylko w dwóch kolorach nadwozia: intensywnie żółtym o nazwie „Imola” i szarym o nazwie „Nimbus” zestawionymi z czarnym lub szarym dachem. Kolejnym wyróżnikiem okolicznościowej serii jest charakterystyczny spojler tylny z wstawkami o wyglądzie matowego aluminium. Pojazd ozdobiono 19-calowymi obręczami o pięciu ramionach przypominających wirnik. Zamontowano na nich ogumienie w rozmiarze 255/35.

Kabinę wykończono stalowoszarą skórą z obszyciami wykonanymi z dekoracyjnych, żółtych pasków skórzanych i równie żółtymi szwami. Na tapicerce drzwi umieszczono aluminiowe plakietki z napisem „1 of 500” (jeden z pięciuset). Kierowcy z pewnością docenią solidną, wielofunkcyjną kierownicę, również obciągniętą skórą.

Na liście wyposażeniowej Audi TTS competition znajdziemy także: system wspomagający parkowanie tyłem, reflektory ksenonowe Xenon plus, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride i aluminiowe listwy ozdobne.

Sercem okolicznościowego modelu jest 2-litrowa jednostka TFSI generująca moc 272 KM i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Coupe TTS competition wyposażone w 6-biegową przekładnię automatyczną S tronic przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 5,3 sekundy, a jeśli ma skrzynię manualną, to potrzebuje na to 5,5 sekundy. Zużycie paliwa w pierwszym wypadku wynosi średnio 7,7 l/100 km, a w drugim 7,9 l/100 km. Roadster ze skrzynią S tronic na rozpędzenie się do 100 km/h potrzebuje 5,5 sekundy, a z przekładnią ręczną: 5,7 sekundy. Konsumuje przy tym odpowiednio 7,9 l paliwa lub 8,1 l na 100 km. Oba warianty TTS competition mają stały napęd na obie osie quattro, a ich prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Zdjęcia: Audi, opracowanie: BM