MotoNews.pl

Alfa Romeo Giulietta 2014 na Salonie Samchodowym IAA 2013

02 września 2013

Alfa Romeo Giulietta 6

Alfa Romeo wybrała frankfurcki Salon Samochodowy IAA 2013 jako miejsce międzynarodowego debiutu prasowego Giulietty 2014, której sprzedaż rozpocznie się w październiku bieżącego roku.

Nowy silnik 2.0 JTDM 2 o mocy 150 KM

Turbodiesel 2.0 JTDM 2 o mocy 150 KM to istotna nowość w gamie modelowej 2014. System wtryskowy drugiej generacji MultiJet optymalizuje procesy spalania we wszystkich warunkach eksploatacji, powodując jednocześnie spadek poziomu zużycia paliwa i ogólnej głośności pracy silnika. Zastosowanie niewielkiej turbosprężarki pozwala osiągnąć najwyższy w tym segmencie moment obrotowy przy niskiej prędkości obrotowej (380 Nm przy 1750 obr/min) i maksymalną elastyczność zespołu napędowego.

Sercem jednostki 2.0 JTDM 2 Giulietty 2014 jest niewątpliwie system wtryskowy Common Rail trzeciej generacji, oparty o innowacyjne wtryskiwacze, zdolne do precyzyjnego wtrysku paliwa w krótkich i elastycznych odstępach czasowych dzięki specjalnie zestrojonym zaworom elektrohydraulicznym. Umożliwia to wykonanie nawet 8 wtrysków paliwa podczas jednego cyklu pracy, zapewniając dalszą optymalizację procesów spalania w postaci kontroli profilu czasowego dwóch kolejnych wtrysków głównych (Injection Rate Shaping) a więc stałej modulacji zasilania cylindrów. Jest to skuteczny sposób na znaczne wyciszenie hałasów pracy silnika i obniżenie emisji cząstek stałych oraz tlenków azotu (NOx) do atmosfery. Same wtryskiwacze są bardziej niezawodne dzięki uproszczeniu konstrukcji i redukcji liczby komponentów o 40 procent.

Warto podkreślić, iż dostępne w gamie modelowej 2014 silniki MultiJet zostały odpowiednio zmodernizowane pod kątem zgodności z normą Euro 5+ (Euro 6 Ready).

System infotainment Uconnect z 5-calowym ekranem dotykowym lub nawigacją i dotykowym ekranem 6,5-calowym
Zaprojektowany z myślą o ułatwieniu prowadzenia i doskonale zintegrowany z konstrukcją samochodu, innowacyjny system multimedialny Uconnect dostępny jest w wersji z 5-calowym ekranem dotykowym lub ekranem 6,5-calowym dla opcji z nawigacją GPS i umożliwia sterowanie urządzeniami multimedialnymi za pomocą komend głosowych. W zależności od aktualnej oferty rynkowej, system Uconnect umożliwia dostęp do wszystkich najważniejszych funkcji – w tym radia analogowego i cyfrowego (DAB) oraz źródeł multimedialnych (odtwarzacze MP3/4, iPod, iPhone, smartfony) za pośrednictwem portu USB lub przyłącza AUX.

System Uconnect obejmuje także zaawansowany interfejs Bluetooth, przydatny do obsługi dodatkowych funkcji, takich jak zarządzanie rozmowami przez telefon komórkowy i przetwarzanie wiadomości tekstowych SMS na komunikaty głosowe (text-to-speech technology) czy Audio Streaming, a więc reprodukcję internetowych stacji radiowych bezpośrednio ze smartfona poprzez pokładowy system audio. W wersji z nawigacją i 6,5-calowym ekranem dotykowym kierowca Giulietty MY 2014 korzystać może z map trójwymiarowych (3D) i progresywnych wskazań orientacyjnych w podróży albo funkcji text-to-speech, pozwalającej wprowadzać adresy miejsc docelowych z użyciem komend głosowych.

Nowy system infotainment Uconnect dostępny będzie jako opcja wyposażenia w całej gamie modelowej Giulietty 2014.
Nadwozie

Moonlight Pearl, Anodizzato Blue i Bronze to trzy nowe kolory podnoszące wizualnie dynamikę nadwozia samochodu, który w sposób wzorcowy łączy w sobie ducha sportu i rasową elegancję. Wizerunkowemu odświeżeniu przedniej części pojazdu służy nowy „look” atrapy chłodnicy i chromowana oprawa lamp przeciwmgielnych. To „punkt startowy” designu całego samochodu, by energetyczną osobowość powiązać z autentyczną wytwornością formy. Pod kątem maksymalizacji bezpieczeństwa czynnego, reflektory wyposażone są w światła LED do jazdy dziennej (DRL) oraz wyłącznik zmierzchowy. Innowacyjne światła tylne również korzystają z technologii LED nie tylko ze względów stylistycznych ale i bezpieczeństwa prewencyjnego. Atrakcyjności wyglądu nowej Giulietty dopełniają trzy nowe wzory felg z lekkiego stopu, dostępne w rozmach 16, 17 i 18 cali. Kształt okien bocznych przywodzi na myśl styl coupé, podkreślając dynamizm i płynność bryły karoserii – również za sprawą ukrytych klamek drzwi tylnych. Boczne przetłoczenia burt wraz z czystą linią biegnącą ku rufie – akcentują wysmukłość i finezję krawędzi nadwozia.

Wnętrze
Dbałość o szczegóły oraz materiały wysokiej jakości „w służbie” doskonałej ekspresji włoskiego smaku i stylu. Uwagę zwracają nowe boczki drzwiowe wraz z klamkami oraz nowe dekoracyjne wstawki konsoli centralnej i tablicy przyrządów. Wszystkie elementy pokryto jednolitym, rysoodpornym lakierem, zachowując homogeniczność kolorystyki i materiałów wykończeniowych. Efektem jest wnętrze najwyższej jakości, które otacza pasażerów atmosferą ciepła i przytulności. Poczucie „pokładowej” wygody i komfortu pogłębiają nowe siedzenia i także nowy design kierownicy.

Wersja Quadrifoglio Verde wyposażona jest w specjalne sportowe fotele tapicerowane czarną skórą i Alcantarą z kontrastującymi przeszyciami oraz elektrycznie wgrzewanym logo na oparciu (dostępne również w pakiecie QV Sportiva Pack).

Wersja Progression otrzymała tapicerkę materiałową w barwie czarno-grafitowej, w wersji modelowej Distinctive natomiast – nabywca ma do wyboru dwie kombinacje kolorystyczne tapicerki materiałowej: czarna/tabakowa lub antracytowo-grafitowa. W wersji Exclusive oferowana jest tapicerka skórzano-materiałowa w kolorze czarny/grafitowym lub tabakowym/grafitowym. Opcjonalnie dostępna jest tapicerka skórzana w odcieniu czerwieni, tabakowym lub czerni.
Sportowa linia i nowy wygląd atrapy chłodnicy Alfa Romeo znajduje swoiste ‘odbicie’ w nowym designie kierownicy urozmaiconej insertem z aluminium oraz przeszyciami w kolorze czarnym, białym lub czerwonym (w zależności od wersji modelowej) oraz w pokryciu siedzeń ze szlachetnej skóry, w konstrukcji których zastosowano specjalne tworzywo spienione, zapewniające pewność i komfort pozycji pasażera. Także po otwarciu klapy tylnej zauważyć można nowe, czarne wykończenie obejmujące całość przestrzeni bagażowej (podłogi, burt i oparć kanapy). Całości zmian w Giuliettcie 2014 dopełnia skrytka po lewej stronie kolumny kierowniczej, dodatkowy schowek na desce rozdzielczej przed pasażerem oraz wygodniejsza lokalizacja portu USB – obok selektora DNA „u stóp” konsoli środkowej.

Przyjemność z jazdy
Giulietta zajmuje szczególne miejsce w historii najlepszych modeli Alfy Romeo, czerpiąc hojnie z tradycji dynamicznych osiągów – łącząc je z ekonomiką i wygodą użytkowania na co dzień. Sekret tkwi w stałym postępie technologicznym, którego kwintesencją jest dzisiejsza Giulietta. To także zasługa „kompaktowej” architektury z użyciem wysokowytrzymałych materiałów pozwalających na znaczącą redukcję masy – lecz także dwuzębatkowej (Dual Pinion) aktywnej przekładni kierowniczej oraz wyrafinowanej konfiguracji zawieszenia (kolumny MacPherson z przodu i zaawansowany system Multilink z tyłu). Komfortowi i satysfakcji z jazdy sprzyja także system Alfa DNA – przystosowujący zachowanie pojazdu do różnorodnych warunków drogowych i nawyków prowadzenia.

Nowa architektura Giulietty pozwala kompleksowo zintegrować poszczególne układy pojazdu pod kątem trzech trybów pracy (Dynamic, Normal i All Weather) ustawianych za pośrednictwem selektora Alfa DNA. System ten stanowi wyposażenie seryjne wszystkich wersji modelowych, a jego zadaniem jest odpowiednia modyfikacja parametrów działania silnika, skrzyni przekładniowej, układu kierowniczego oraz elektronicznego mechanizmu różnicowego Q2 – w koordynacji z logiką elektronicznego systemu stabilizacji jazdy (ESC).

Komfort, przestrzeń pasażerska i lepsze wygłuszenie wnętrza
Wyjątkowa jakość konstrukcji w każdej wersji modelowej z myślą o najwyższym komforcie podróżowania. A więc zdolność zawieszenia kół do absorpcji sił wzdłużnych i wstrząsów oraz wyrafinowane rozwiązania konstrukcyjne karoserii, nadkoli i przestrzeni ładunkowej to tajemnica niskiego poziomu hałasów i prawdziwej satysfakcji z jazdy Giuliettą 2014. Do mocnych stron należy także jakość materiałów wystroju wnętrza i ergonomia kabiny pasażerskiej. Niczego zarzucić nie można również porównywalnej z rywalami, liczącej 350 litrów pojemności bagażnika – a to dzięki regularnemu kształtowi bagażnika i szerokości 1023 mm pomiędzy wnękami kół.

Ekonomika eksploatacji
Najlepszym potwierdzeniem ekonomiki eksploatacyjnej Giulietty 2014 jest optymalne wyważenie jej osiągów w stosunku do zużycia paliwa – m.in. w efekcie zastosowania dwusprzęgłowej przekładni automatycznej Alfa TCT nowej generacji. Oprócz oszczędności paliwa i ogólnego komfortu prowadzenia, skrzynia ta umożliwia bardziej sportową jazdę niż automat z klasycznym konwerterem momentu obrotowego. Alfa Romeo Giulietta MY 2014 napędzana 170-konnym silnikiem 1.4 TB MultiAir ze skrzynią TCT góruje nad konkurencją w swym segmencie, przewyższając i tak imponujące wartości przyspieszenia 0-100 km/h, oszczędności paliwa oraz poziomu emisji CO2 typowe dla wersji z manualną skrzynią przekładniową.

Skrzynia TCT może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym, w którym zmiana biegów „w górę” i w dół” odbywa się ręcznie lewarkiem w konsoli lub łopatkami na kierownicy. Do wyboru charakterystyki pojazdu pod względem komfortu, dynamiki osiągów i oszczędności paliwa służy selektor systemu Alfa DNA.

Bezpieczeństwo

Alfa Romeo Giulietta2014 to jedna z najbezpieczniejszych konstrukcji w swej kategorii na przekór twierdzeniu, iż zachowanie bezpieczeństwa wymaga obniżenia dynamiki osiągów pojazdu. Każda wersja modelowa posiada cały szereg standardowych elementów bezpieczeństwa, w tym sześć poduszek powietrznych, ESP, trójpunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami wstępnymi (na fotelach przednich), aktywne zagłówki oraz tzw. trzecią ścieżkę absorpcji w celu skutecznej ochrony przedziału pasażerskiego.

Dodać to tego należy – także standardowe – systemy rzadko spotykane w tej kategorii pojazdów, m.in. układ Alfa DNA z elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym Q2, który celem uniknięcia podsterowności – umożliwia transfer mocy na zewnętrzne przednie koło na zakrętach – z korzyścią dla własności jezdnych i trakcyjnych, a więc bezpieczeństwa jazdy. Kolejnym systemem jest DST, sygnalizujący kierowcy właściwy manewr w sytuacjach awaryjnych poprzez odpowiednie impulsy podawane na kierownicę. I wreszcie system Prefill, przyspieszający działanie hamulców w obliczu gwałtownego hamowania. Już od czasu swej premiery rynkowej Giulietta poszczycić się może pięciogwiazdkową klasyfikacją Euro NCAP, uzyskując m.in. wynik 97% za stopień ochrony pasażerów – jeden z najwyższych w tym segmencie pojazdów.

Gama modelowa 2014

W zależności od rynku sprzedaży, gama modelowa 2014 obejmuje pięć wersji wyposażenia (Impression, Progression, Distinctive, Exclusive i Qudrifoglio Verde), zapewniających każdemu nabywcy Giulietty 2014 najwyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu i satysfakcji z jazdy. Każda wersja modelowa posiada w standardzie liczne elementy bezpieczeństwa czynnego i biernego. Do wyposażenia seryjnego wersji Impression należy sześć poduszek powietrznych, system Alfa DNA (z elektronicznie sterowanym dyferencjałem Q2 i DST) oraz ESP (wraz z kontrolą trakcji ASR i wspomaganiem ruszania pod górę Hill Holder), klimatyzacja manualna oraz czujniki ciśnienia w ogumieniu.
Kolejna wersja Progression to idealny wybór dla amatorów wyższego komfortu „na pokładzie” i posiada – ponad wersję Impression – elektrycznie sterowane okna drzwi tylnych, zestaw audio Dual Tuner CD/MP3 ze sterowaniem przyciskami na kierownicy.

Nabywca wersji Distinction otrzymuje dodatkowo 16-calowe felgi ze stopu lekkiego, skórzaną kierownicę z przyciskami sterownia audio, światła przeciwmgielne, automatyczną klimatyzację dwustrefową, nowe siedzenia z jakościową tapicerką materiałową, przedni podłokietnik między-fotelowy ze schowkiem na drobiazgi, chłodzoną skrytkę przed pasażerem oraz chromowane obramowani okien bocznych.

Najbogatsza pod względem komfortu i wyposażenia wersja Exclusive oferuje: tapicerkę skórzano-materiałową, 17-calowe felgi z lekkiego stopu, centralny podłokietnik kanapy tylnej, fotel kierowcy z regulacją podparcia lędźwiowego, elektrycznie składane/sterowane lusterka zewnętrzne, czujniki parkowania tyłem, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne oraz czujnik deszczowy wycieraczek i czujnik zmierzchowy reflektorów.

Na szczycie gamy modelowej znajduje się 235-konna Giulietta 1750 TB Quadrifoglio Verde (Czterolistna Zielona Koniczynka) – legendarny symbol motoryzacji poprzez obecność na torach wyścigowych całego świata. Oferowana jest jedna tylko, najsilniejsza w gamie jednostka napędowa, a wersja ta wyróżnia się rasowo sportowym designem w kombinacji z 17-calowymi (opcja: 18-calowymi) felgami z lekkiego stopu, stanowi niezrównane w tym segmencie źródło satysfakcji z jazdy i zaskakuje niskim poziomem zużycia paliwa oraz emisji spalin w stosunku do rozwijanej mocy. W ten sposób Giulietta dokonuje nowej interpretacji motywu „Quadrifoglio Verde”, łącząc przyjemność prowadzenia ze świadomością znaczenia ekologii dla sportowego wyczynu w poszanowaniu środowiska naturalnego.

Pakiety wyposażenia

Style, Visibility, Comfort, Lusso, Premium, Business, Sport i QV Sportiva: mnogość dostępnych w zależności od rynku sprzedaży, specjalnych pakietów wyposażenia dla dalszej indywidualizacji Twojej Giulietty QV MY 2014. Pakiet Sportiva QV adresowany jest do klienta poszukującego samochodu o ekscytujących osiągach, najlepszym wyposażeniu i wspaniałym wyglądzie. Inspirowany legenda Quadrifoglio Verde, zestaw QV Sportiva Pack obejmuje: obniżone zawieszenie, nowego wzoru 18-calowe felgi z lekkiego stopu i ogumienie 225/40, spojlery progowe, wzmocnione hamulce Brembo z czerwonymi zaciskami, przyciemniane klosze świateł głównych i okna tylne typu Privacy. Podobny styl sportowy panuje także w środku, skórzaną kierownica z obszyciem białym (lub czerwonym w parze z siedzeniami skórzanymi), aluminiowymi nakładkami progowymi z logo Quadrifoglio Verde oraz insertem z polerowanego aluminium na desce rozdzielczej. Siedzenia tapicerowane mogą być skórą w kombinacji z Alcantarą lub tylko groszkowaną skórą.

Zdjęcia: Alfa Romeo