MotoNews.pl

Jeep Wrangler Polar Editon: debiut na IAA 2013

02 września 2013

Marka, model | ,
Jeep Wrangler Polar 18

Z myślą o zaakcentowaniu niezwykłego ducha wielkiej przygody i legendarnej sprawności 4×4 markowej ikony na frankfurckim salonie samochodowym IAA 2013 eksponowana będzie nowa, indywidualizowana wersja modelowa Jeep’a Wranglera edycji limitowanej w konfiguracji czterodrzwiowej Wrangler Unlimited i nowym kolorze nadwozia Hydro Blue, połączonym z czarnym wystrojem wnętrza.

Wyróżniający się ekskluzywnymi akcentami stylistycznymi, nowy Jeep Wrangler Polar wejdzie na rynki Europy w pierwszym kwartale 2014 roku w konfiguracji dwu- oraz czterodrzwiowej. Wybór jednostek napędowych obejmować będzie znakomitego turbodiesla o pojemności 2,8 litra i potężny, 3,6-litrowy silnik benzynowy V-6.

Jeep Wrangler Polar stanowi swoiste odniesienie do ostrego klimatu i ekstremalnych warunków pogodowych Antarktyki. Plakietka ‘Polar’ przed przednimi błotnikami pokazuje współrzędne 780 S (południe) i 1060 E (wschód) odpowiadające lokalizacji rosyjskiej stacji antarktycznej Wostok, gdzie zanotowano najniższą światową temperaturę powietrza -89,20 w skali Celsjusza.

Oparty na wersji modelowej Sahara, nowy Jeep Wrangler Polar otrzymał szereg elementów, które wyróżniają go estetycznie wśród innych pojazdów gamy modelowej Jeep’a. Jest to m.in. nowa atrapa chłodnicy z akcentami w błyszczącej czerni Gloss Black wokół gniazd reflektorów i sztywny pokrowiec-pojemnik na zewnętrzne koło zapasowe – zaprojektowane specjalnie dla tej edycji limitowanej, a także ‘garbata’ maska pokrywy silnika Powerdome oraz hard-top w barwie nadwozia i głęboko przyciemniane szyby boczne Sunscreen. O atrakcyjności i odmienności wyglądu decydują także – logo Jeep’a w błyszczącej czerni Gloss Black nad kratą chłodnicy oraz identycznego koloru, 18-calowe felgi z lekkiego stopu. Całość dopełnia unikalna, trójbarwna grafika-dekalkomania Jeep Wrangler Polar z zarysem łańcucha górskiego oraz czarne drzwiczki wlewu paliwa z katalogu akcesoriów Mopar.

We wnętrzu Wranglera Polar uwagę zwracają czarne, skórzane siedzenia z przeszyciami w bieli Pearl White oraz logo ‘Polar’ tłoczonym od góry oparć. Kontrastującymi ściegami Pearl White wykończone są również podłokietniki drzwiowe i pokrywa konsoli podłogowej. Wyposażenie standardowe obejmuje elektrycznie podgrzewane fotele przednie, czarną skórzaną kierownicę z przeszyciem Pearl White oraz wykończenie elementów krawędziowych tablicy przyrządów w błyszczącej bieli Ceramic White. Identyczny lakier – w imitacji odblasku antarktycznych lodowców – zdobi także uchwyt pasażera na desce rozdzielczej.

Kolejnym akcentem specjalnego wystroju kabiny nowego Wranglera są błękitne tarcze wskaźników na desce rozdzielczej z logo „Polar” otoczone pierścieniami krawędziowymi w błyszczącej bieli Ceramic White. Swoistej elegancji Wranglerowi nowej edycji limitowanej dodają specjalne, przednie i tylne dywaniki podłogowe w ‘bieżnikowym’ wzorze z katalogu akcesoriów Mopar. Oprócz eksponowanego na IAA 2013 nowego lakieru nadwozia Hydro Blue, nowy Wrangler Polar serii specjalnej dostępny będzie także w kolorze srebrnym Billet Silver Metallic oraz białym Bright White.

Stworzony, aby stawiać czoła najtrudniejszym szlakom off-roadowym Jeep Wrangler Polar wyposażony jest w mosty napędowe Dana 30 (przedni) oraz wzmocniony Dana 44 (tylny). Legendarną dzielność terenową 4×4 zapewnia dwustopniowa skrzynka rozdzielcza Command-Trac NV241 typu „part-time” o przełożeniu reduktora 2,72:1. Aby zapewnić pełnię bezpieczeństwa w cięższych warunkach jazdy, wyposażenie standardowe Wranglera Polar obejmuje „przeciwpoślizgowy” tylny mechanizm różnicowy Trac-Lok, zastępujący tradycyjny dyferencjał blokowany ręcznie. Trac-Lok pozwala utrzymać maksimum trakcji na podłożach luźnych lub śliskich, jak piasek, żwir, śnieg czy lód przenosząc automatycznie dostępny moment obrotowy na to z tylnych kół, które zachowuje przyczepność do podłoża, ograniczając w ten sposób poślizg koła o zanikającej trakcji.

Do standardowego wyposażenia komfortowego należy klimatyzacja automatyczna, skórzana kierownica z przyciskami sterowania audio, elektrycznie podgrzewane fotele przednie, fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektroniczne centrum informacyjne pojazdu EVIC oraz tempomat.

W ramach wyposażenia opcjonalnego dostępny jest Dual Top, czyli zestaw dachu miękkiego z odsuwanym oknem dachowym Sunrider® oraz nadbudówka hard-top (dachu twardego) Freedom Top® – do samodzielnego montażu przez użytkownika. W pakiecie specjalnym Polar Pack 1 dostępne są boczne poduszki powietrzne fotelowe, system infotainment/nawigacyjny UconnectTM z 6,5-calowym ekranem dotykowym, dyskiem twardym HDD o pojemności 40 GB, portami USB i AUX oraz odtwarzaczem DVD.

Jeep Wrangler edycji limitowanej Polar napędzany jest ekonomicznym, 2,8-litrowym turbodieslem współpracującym z przekładnią automatyczną lub manualną – albo 3,6-litrowym silnikiem benzynowym V-6 połączonym ze skrzynią automatyczną. Jednostka CRD o pojemności 2,8 litra rozwija moc 200 KM (147 kW) przy 3600 obr/min i moment obrotowy 460 Nm przy 1600-2000 obr/min w parze z pięciostopniową przekładnią automatyczną. W zestawie z manualną skrzynią sześciostopniową silnik ten przy niezmienionej mocy, rozwija nieco niższy moment 410 Nm przy 2600-3200 obr/min. Oferowany alternatywnie na niektórych rynkach silnik benzynowy V-6 o pojemności 3,6 litra współpracuje z automatyczną skrzynią pięciobiegową i rozwija moc 284 KM (209 kW) oraz maksymalny moment obrotowy 347 Nm.

Zdjęcia: Jeep