MotoNews.pl

Nowy Peugeot 5008

04 września 2013

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Peugeot 5008 11

Nowy Peugeot 5008 zwraca uwagę zmienionym stylem, podkreślonym nowymi reflektorami, opracowanymi z wykorzystaniem zaawansowanych technologii.

Zawsze gotowy ruszyć w podróż

Całkowicie nowy przód jest zgodny z kanonami stylistycznymi marki. Reflektory, wykorzystujące zaawansowane technologie, świetnie oddają solidny charakter modelu. Wyższe wersje wyposażeniowe dysponują lampami ksenonowymi z automatyczną korektą ustawienia w zależności od obciążenia, z funkcją doświetlenia wewnętrznej strony zakrętu. Światła kierunkowskazów wykonane są w technologii LED podobnie jak nowe lampy świateł do jazdy dziennej typu flat guide. Pomiędzy lampami umieszczono osłonę chłodnicy, podkreśloną chromowaną listwą. Jej wielkość stanowi zapowiedź znacznej szerokości wnętrza. To wrażenie potęguje dodatkowo masywny zderzak zachodzący na boki samochodu.

Z profilu, Peugeot 5008 wydaje się być stale w ruchu dzięki czysto zarysowanej, pięknej linii. Doskonałe parametry aerodynamiczne zostały potwierdzone pomiarami, w których uzyskano współczynnik Cx wynoszący jedynie 0,29. Wyprofilowanie linii dolnej części nadwozia biegnącej ku tylnym nadkolom stanowi zapowiedź dynamiki oraz wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Tę samą funkcję mają relingi dachowe wyznaczające granicę dachu. Projektanci umieli oddać te zalety, zachowując lekkość linii nadwozia. Uzyskano również imponującą, ciągłą powierzchnię przeszkloną z każdej strony samochodu, dzięki dużej szybie w tylnym słupku, niemal połączonej z tylną szybą.

Peugeot 5008 proponuje dziewięć kolorów nadwozia, a w tym nowe odcienie Brązu Rich Oak i Szarego Artense. Obramowania szyb są chromowane. W ofercie kół sięgającej od 16’’ do 18’’ pojawiają się nowe diamentowane felgi 17’’oraz w kolorze Szarym Anthra.

Poczucie bezpieczeństwa za kierownicą i komfort
Wysoko umieszczony fotel i doskonała widoczność na wszystkie strony zapewnia kierowcy poczucie bezpieczeństwa i doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Ergonomia miejsca kierowcy jest podobna do hatchbacka, zwłaszcza dzięki niemal pionowemu ustawieniu kierownicy i podparciu ciała, jakie zapewnia fotel kierowcy. Wszystkie informacje dotyczące jazdy są podawane na wprost kierowcy. Nad zestawem zegarów został wbudowany wyświetlacz Head-Up Display. Kierowca może zmienić kąt pochylenia przezroczystej płytki wyświetlacza, wykonanej z poliwęglanu, i regulować jasność ekranu za pomocą przełączników znajdujący się w zasięgu ręki. W pobliżu znajduje się składany wyświetlacz radioodbiornika i nawigacji wbudowany w deskę rozdzielczą.

Środkowa konsola, wykończona wzorem wygrawerowanym za pomocą lasera skupia przełączniki sterujące. Dźwignia zmiany biegów i elektryczny hamulec postojowy są umieszczone w zasięgu ręki, co ułatwia ich użycie.

Bezpieczeństwo pasażerom siedzącym z tyłu zapewniają kurtynowe poduszki obejmującej dwa tylne rzędy. Wysokiej klasy wyciszenie kabiny umożliwia rozmowę z osobami siedzącymi z przodu bez podnoszenia głosu. W zależności od pory roku nawiewy umieszczone w bocznych słupkach zapewniają dopływ ciepłego lub chłodnego powietrza. Zadbano o wysoki poziom komfortu termicznego na wszystkich miejscach.

W obszernym wnętrzu, o szerokości 1520 mm nad podłokietnikami, nikt już nie musi walczyć o lepsze miejsce – wszystkie zapewniają taki sam poziom wygody. Wszystkie trzy fotele w drugim rzędzie mają taką samą szerokość i pochylane oparcie. Można je również przesuwać w zakresie 130 mm, aby zapewnić odpowiednią ilość miejsca na nogi. Zapewnia to zawsze optymalną pozycję ciała podczas podróży.

Do dwóch pełnowymiarowych miejsc znajdujących się w trzecim rzędzie można się dostać po odchyleniu foteli drugiego rzędu. Jednym ruchem ręki można podnieść siedzenie, przesunąć oparcie i uzyskać łatwy dostęp do tyłu. Co więcej, szerokość na wysokości łokci w ostatnim rzędzie wynosi 1341 mm. Dodatkowo oba fotele są lekko przesunięte na bok w stosunku do siedzeń w drugim rzędzie, dzięki czemu pasażerowie mają lepszą widoczność również do przodu.
Nawet długie podróże mogą być przyjemne. Peugeot 5008 może być wyposażony w system multimedialny, idealnie wkomponowany we wnętrze. Składa się on z dwóch kolorowych ekranów 7’’, wbudowanych w przednie zagłówki, konsoli umożliwiającej podłączenie wszelkich przenośnych urządzeń audio/video i dwóch bezprzewodowych słuchawek Bluetooth®. Trzeci pasażer może korzystać z dodatkowej pary słuchawek. System multimedialny może na każdym z ekranów odtwarzać obraz z różnych urządzeń.

Modułowe wnętrze zapewniające rekordową pojemność bagażnika

Aby w pełni spełnić swoje zadanie, van musi zapewnić swoim pasażerom wysoki poziom komfortu, a także posiadać pojemny bagażnik. Pomimo kompaktowych wymiarów zewnętrznych (4,53 m długości, 1,84 m szerokości) Peugeot 5008 śmiało podejmuje to wyzwanie i oferuje pojemny i łatwo dostępny bagażnik. Po schowaniu w podłodze siedzeń trzeciego rzędu pojemność bagażnika mierzona do tylnej półki wzrasta z 579 do 678 dm3 zgodnie z normą VDA 210 w zależności od położenia przesuwanych siedzeń. Po złożeniu siedzeń drugiego rzędu pojemność rośnie do imponującej wielkości 1754 dm3.
W tej konfiguracji podłoga jest całkowicie płaska od progu bagażnika do przednich siedzeń. Dodatkowo można złożyć oparcie fotelu pasażera, co pozwala uzyskać długość załadunku sięgającą 2,76 m.

Awangardowe technologie podnoszące bezpieczeństwo
Za kierownicą Peugeota 5008 kierowca ma gwarancję wysokiego poziomu bezpieczeństwa zarówno niego samego jak i jego pasażerów. Zapewnienie jeszcze wyższego poziomu bezpieczeństwa jest możliwe dzięki wspomaganiu parkowania przodem i tyłem oraz kamerze cofania. Wbudowana w klapę kamera przekazuje obraz na ekran znajdujący się na desce rozdzielczej, na którym kolorową linią zaznaczone są gabaryty samochodu. Cofanie staje się przyjemnością, podobnie jak szukanie miejsca do zaparkowania! System pomiaru dostępnego miejsca do parkowania informuje kierowcę, czy dane miejsce jest wystarczające dla samochodu.

Po zatrzymaniu samochodu następuje automatyczne zaciągnięcie elektrycznego hamulca postojowego. Sterowany przez moduł elektroniczny połączony z ESP system pozostaje w stanie czuwania przez cały okres postoju samochodu, aby w razie potrzeby odpowiednio dostosować siłę działania. Przy ruszaniu z miejsca elektryczny hamulec postojowy zostaje automatycznie zwolniony, gdy tylko kierowca naciśnie na pedał gazu.

System ESP posiada ponadto funkcję wspomagania ruszania na wzniesieniu – Hill Assist. Podczas ruszania pod górę funkcja ta pozwala na utrzymanie zaciągniętego hamulca przez okres dwóch sekund w momencie gdy kierowca zwalnia pedał. Ta krótka chwila wystarcza, by samochód ruszył z miejsca bez ryzyka stoczenia się.

Na drodze kierowca może decydować o prędkości pojazdu, wykorzystując w tym celu tempomat. Alarm odległości do pojazdu poprzedzającego wykorzystuje radar 24 GHz do ostrzegania kierowcy o odległości w stosunku do pojazdu jadącego z przodu, wyrażonej w sekundach, jeśli spadnie ona poniżej bezpiecznej wartości określonej przez kierowcę. Zakres regulacji wynosi od 0,9 do 2,5 s, a ostrzeżenie jest wyświetlane na czerwono na wykonanej z poliwęglanów płytce wyświetlacza przeziernego. Podaje on również informację o prędkości samochodu (chwilowej oraz o prędkości zadanej ogranicznika prędkości i tempomatu). Jest umieszczony na wprost kierowcy w polu widzenia kierowcy. Każda z funkcji ma przypisany inny kolor: biały oznacza prędkość chwilową, pomarańczowy – prędkość zadaną ogranicznika prędkości, zielony – tempomatu, a czerwony – alarmu odległości. Zapewnia to wymierną poprawę bezpieczeństwa czynnego i komfortu użytkowania.

Kabina została wyposażona w sześć poduszek powietrznych: dwie czołowe, dwie boczne i dwie kurtyny powietrzne, które chronią użytkowników w razie wypadku. W wersji 7-osobowej kurtyny sięgają również do ostatniego rzędu siedzeń. Działają w oparciu o jeden generator i są odpalane w tym samym momencie co poduszki boczne, by zapewnić optymalne bezpieczeństwo wszystkich pasażerów.

ASR został wyposażony w dodatkowy tryb do jazdy po śniegu. Snow Motion to inteligentny układ zapobiegający poślizgowi, umożliwiający ruszenie z miejsca i jazdę po oblodzonej lub zaśnieżonej nawierzchni. Funkcja ta jest uruchamiana automatycznie, a jej skuteczność podnoszą dodatkowo opony śniegowe.

Dynamika i komfort
Dzięki know-how konstruktorów dynamiczne zachowanie Peugeot 5008 na drodze jest godne najlepszych aut tej marki. We wnętrzu użytkowników czekają nowe wrażenia z jazdy łączące przyjemność prowadzenia i komfort. To udane połączenie jest jedną z najważniejszych cech tego modelu.

Gama silniowa obejmuje osiem jednostek benzynowych i wysokoprężnych oraz skrzynie biegów: manualną, automatyczną i zautomatyzowaną z funkcją pełzania.

Gama silników wysokoprężnych:

  •   1.6 e-HDi 115 KM, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6 (Efficient Tronic Gearbox), 109 g CO2/km i 4,2 l/100 km
  • 1.6 HDi 115 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 124 g CO2/km i 4,7 l/100 km
  • 2.0 HDi 150 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 138 g CO2/km i 5,3 l/100 km
  • 2.0 HDi 163 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 164 g CO2/km i 6,3 l/100 km

Gama silników benzynowych:

  • 1.6 VTi 120 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach, 159 g CO2/km i 6,9 l/100 km
  • 1.6 THP 155 KM, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 159 g CO2/km i 6,9 l/100 km
  • 1.6 THP 155 KM, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 175 g CO2/km i 7,6 l/100 km
  • 1.6 THP 163 KM, z automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach, 191 g CO2/km i 8,3 l/100 km