MotoNews.pl
REKLAMA

Hyundai Veloster Turbo Yellowcake zadebiutuje na targach SEMA 2013

02 października 2013

Kategoria | Tuning
Marka, model | ,
Veloster Turbo Yellowcake

Hyundai ostro przygotowuje się do najsłynniejszych amerykańskich targów tuningowych, czyli odbywającego się w listopadzie w Las Vegas SEMA Show. Skupia się przy tym na najciekawszych modelach w swojej gamie, czyli Velosterze i Genesis Coupe.

Najnowsze wieści mówią o tym, że południowokoreański producent przekazał do modyfikacji tunerowi EGR Group model Veloster Turbo z prośbą, by ten dokonał całkowitej przemiany samochodu. W efekcie powstało auto w kolorze bananowym o słodkiej nazwie Yellowcake. Jego szalony design i liczne przeróbki mogą sprawić, że zyska szerokie grono fanów.

“Veloster Turbo to idealna baza do tuningu dla entuzjastów, którzy chcą zmodyfikować swój samochód” – powiedział Mike O’Brein, wiceprezes Hyundai Motor America. – „EGR stworzył wyjątkowy samochód odsłaniający sportowe DNA Velostera Turbo.”

1,6-litrowy, 4-cylindrowy silnik turbo Gamma został wzmocniony przez Bismoto Egineering, wymieniono układ dolotowy na produkt AEM i układ wydechowy na komponent marki MagnaFlow, a zamiast standardowego paliwa użyto mieszanki VP Racing Fuels VP101. Niestety producent nie zdradził, jak konkretnie wpłynęło to na osiągi Velostera.

Nadwozie Hyundaia zostało także mocno zmienione. EGR zastosował w nim własny „body kit”, na który składają się: deflektor maski silnika, osłony przy szybach, spojler tylny, osłona zderzaka, listwa oświetleniowa z diodami LED, splitter przedni i specjalne reflektory ONEeighty. Do tego dodano, wspomniany już, żółty lakier nadwozia i lekkie, wyścigowe obręcze DPE.

W kabinie zmodyfikowanego Velostera znalazły się wykończenia skórzane marki Katzkin, specjalna klatka bezpieczeństwa marki Creations n’ Chrome oraz wyścigowe fotele z uprzężami bezpieczeństwa stworzone przez firmę Takata.

Hyundai Veloster w interpretacji EGR Group ma także zawieszenie z zestawem coil-over marki ARK, układ hamulcowy z komponentami Brembo i wyścigowe ogumienie typu „pół-slick” Toyo Proxes R888.

Zdjęcia: autoevolution.com, opracowanie: BM
REKLAMA
REKLAMA